Hilversum: 05-05-2012

Dat laatst realiseer ik mij heel goed.

Maar ik vraag mij af hoe de burger, dus de niet-vuurwerkfreaks, het ervaren hebben bij een show. Vaak kan je aan de geluiden van die mensen om je heen opmaken of hen iets op is gevallen of niet. Daar ben ik eigenlijk benieuwd naar.
ja dat wel ik heb een paar mensen op de terugweg gehoord van... de klappen waren niet zo hard als "Normaal"

Persoonlijk zie je natuurlijk wel een verschil tussen 3 en 2,5 inch en ook de hoeveelheid bommen. Maarrrrrrr die 2,5 inchers zijn echt top van bombers! En ze zijn niet op de verkeerde manier gebruikt.

Omdat ik er toch vroeg genoeg waren ivm vwc meeting heb ik een x aantal sfeer foto's gemaakt.

DSC_6816.jpg

DSC_6810.jpg

DSC_6811.jpg

DSC_6812.jpg

DSC_6813.jpg

DSC_6819.jpg

DSC_6820.jpg

DSC_6821.jpg

DSC_6822.jpg

DSC_6823kopieknapzak.jpg

DSC_6828.jpg

DSC_6835.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vond de show chaotisch en inspiratieloos.Wat eens een prof show van de bovenste plank was is omgetoverd tot een "grote "consumenten show.
Zeer jammer en weer een gemiste kans.helaas!

Ik moet zeggen dat het een verbetering was tov vorig jaar.
Alleen deel ik de lyrische opmerkingen niet. Ik vond hey niet bijzonder. Ik vond er niet er niet echt lijn in zitten. Verder lijkt het alsof de kwantiteit beter is dan kwaliteit van het vuurwerk. Voor consumenten is hét vuurwerk van marijn echt goed, maar in zo'n grote show vond ik het niet super. Had er meer van verwacht.
Greetz

Ik moet zeggen dat het een verbetering was tov vorig jaar.
Alleen deel ik de lyrische opmerkingen niet. Ik vond hey niet bijzonder. Ik vond er niet er niet echt lijn in zitten. Verder lijkt het alsof de kwantiteit beter is dan kwaliteit van het vuurwerk. Voor consumenten is hét vuurwerk van marijn echt goed, maar in zo'n grote show vond ik het niet super. Had er meer van verwacht.
Greetz

Hoe bedoel je dat precies? Er zit geen lijn in?

Denk dat hij meer bedoeld,dat het nogal rommelig overkomt kwa opbouw van de show.
Miste namelijk ook wel een mooi rustig stukje bijvoorbeeld het is alleen maar geweld.

Denk dat hij meer bedoeld,dat het nogal rommelig overkomt kwa opbouw van de show.
Miste namelijk ook wel een mooi rustig stukje bijvoorbeeld het is alleen maar geweld.

Dit verwoordt redelijk wat ik bedoel. Rommelig is een goed woord. En ik miste ook een beetje thema's. Er zitten een paar goede stukken in, waar echt wel iets moois te zien is.
Maar afgaande op het geheel vond ik de lijn(structuur) niet duidelijk terug te vinden. En dat vind ik jammer.
Maar nogmaals, als ik het vergelijk met vorig jaar is het een hele verbetering dus het is niet alleen maar kritiek. Maar ik denk dat ze op dit punt nog winst kunnen boeken.
greetzz

Zaterdag voor het eerst sinds heel wat jaren weer echt een leuke show gezien waar ik echt van heb kunnen genieten in Hilversum. Langdurig, veel laag en hoog geschoten, kleurrijk en een hele fijne finale met al die Hels Kabaal en mooie klap met die Woedes, heerlijk hoor! Producten duidelijk herkenbaar, lees en hoorde ook wel dat bijvoorbeeld roodje, groentje en blauwtje wat teveel terugkwam, vond ik zelf ook, maar heb het nog even getest bij aanwezigen die geen kenners zijn, die zagen geen dubbele dingen in de show. :p

Vorig jaar vond ik qua show niet heel goed, maar kon ik het tempo wel waarderen, nu was het absoluut een veel betere show, ik hoop dat we dit vast kunnen houden, want zo denderend vond ik Hilversum niet meer de laatste (zeker 5) jaar.

Evelien heeft mij nog een mail gestuurd om uit haar naam iets op het forum te posten. Ze wilde dit kwijt om iedereen aan te spreken via deze weg zoals zij ook worden aangesproken via fora. Bij deze dus;

Beste mensen,

3 maanden voor dat er geschoten werd op 5 mei 2011 en ongeveer een week of 2 na de show hebben een aantal van jullie je uiterste best gedaan om mijn dochter neer te halen.
Ik heb wijselijk mijn mond gehouden, ook omdat ik vind dat het er bij hoort, en omdat ik mijn kinderen opvoed met het gegeven dat je van iedere tegenlag hoe zwaar ook sterker wordt.
Maar nu vindt ik het toch tijd worden om te reageren, niet dat zij op dit moment er nog enige waarde aan hecht wat jullie er van vinden, maar omdat ik vindt dat jullie voor anderen op deze manier alles verpesten.
Tenslotte is Nancy al zo klaar met forums dat zij geen enkel gesprek met welk forum dan ook meer aan gaat, tenslotte was er niemand zo stoer om haar verleden jaar te bellen, en haar recht in het gezicht te zeggen wat ze er van vonden, terwijl zij daar wel open voor stond, gaat alles stiekem onder een stom zelf bedacht naampje lekker zeiken achter de PC.
Ik vind dat jammer, daar de meeste van de jongens op de forums gewoon leuke aardige jongens zijn met een eigen opbouwende mening, daar kunnen we het mee eens zijn of niet, dat staat los.

Om te beginnen niemand heeft Nancy horen zeggen dat ze het beter kan dan andere, ze heeft een keer gezegd dat ze een show niet haar ding vond en dat is alles. Het stuk in de krant verleden jaar daar werd haar naam in genoemd, maar dat was deze dame die dat interview had gegeven, en niet Nancy, dus zoals altijd hebben sommige van jullie weer alles uit z’n verband getrokken, en zoals altijd kunnen sommige van jullie ook niet goed lezen.

Zeker Dhr. Stef niet, maar die heeft toch al niet zo’n hoog IQ want als je roept dat er maar 200 shells zijn geschoten terwijl het er 800 zijn (en er is er geen één blijven staan)heb je dus een telraam nodig.
Ook claimt deze meneer een kenner te zijn, nou ik geloof niet dat er een schietbedrijf in Nederland is die hem belt voor advies, als ik het mis heb hoor ik het graag, en ik geloof ook niet dat deze meneer
überhaupt vaak shows heeft geschoten, in ieder geval nooit op eigen conto (mee helpen is heel wat anders dan zelf schrijven en organiseren), en dat blijkt wel want hij heeft duidelijk geen enkel verstand van de regelgeving.
Je mag namelijk op die locatie geen shells schuin opstellen, ja in het verleden wel nu niet meer.
De schuin geschoten, volgens Stef shells, waren cakes (wat een kenner).
Er is dit jaar voor het eerst volledig volgens de regels geschoten en dat is 2,5 inch.
Als je commentaar wilt geven, prima, maar ga eerst het vuurwerkbesluit uit je hoofd leren, en dan ga je misschien is beseffen hoe lastig het is, en steeds lastiger wordt om iets leuks neer te zetten.
We mogen in vuurwerkland misschien niet allemaal goed met elkaar door een deur kunnen ik heb voor alle schietbedrijven diep respect, dat ze het bijltje er niet bij neer gooien, de regelgeving is vreselijk.

Wat ook een punt is, we schieten niet voor 50 freaks, we schieten voor de gemeenschap van Hilversum, en die willen gewoon graag veel, wij luisteren naar de opdrachtgever, die betaald ons en niet meneer Stef. Daarnaast betaal ik mee aan dit feestje, en ik wil het heftig, en dan weten jullie het al vast volgend jaar nog heftiger.
Want helaas voor sommige van jullie, de gemeente is zeer tevreden met Bombers, dus voorlopig zijn jullie nog niet van ons af.
Wat ik zie is dat Stef de boel iedere keer probeert op te stoken, en dat lukt hem aardig, maar je verpest het voor andere.
Want wij zijn niet de enige die steeds meer bedenkingen hebben over forums.
Je hoeft het niet mooi te vinden, je wordt ook niet verplicht om te komen, en natuurlijk kan het altijd beter, maar de beste stuurlui staan nog steeds aan wal, maar we leven in een vrij land dus je bent vrij om te zeggen wat je wilt, maar de manier hoe jij kritiek levert slaat kant nog wal, en ben ik bij deze ook vrij om daar wat van te zeggen.
Het balletje viel niet van de week Stef, maar nu weet ik weer wie je bent, (duidelijk in het verleden geen indruk op me gemaakt) je stond met de vrouw van Willem te praten en toen zei je niets.
Wees is een grote vent, en zeg wat je van mijn dochter vind, recht in mijn gezicht,
Leuk jo, heb je gelijk 16 inch op Laapersveld,

Groet een trotse moeder.

Evelien heeft mij nog een mail gestuurd om uit haar naam iets op het forum te posten. Ze wilde dit kwijt om iedereen aan te spreken via deze weg zoals zij ook worden aangesproken via fora. Bij deze dus;

Ik ben 'helaas' niet geweest, zag een mooie show op de beelden, maar haar mailtje zegt genoeg, ze raakt heel veel punten en is tevens een trotse moeder, hoezo liefde voor het vak, respect!

Toen de show afgelopen was zag ik Nancy grijnzend weglopen en terecht het was een show om trots op te zijn! Het was een goede show en mensen reageren een beetje te snel en ondoordacht in dit topic als je het mij vraagt...

Ik heb afgelopen zaterdag een erg leuke show gezien. Een duidelijk bewijs van Bombers dat zij hard aan de weg timmeren en in rap tempo leren van fouten uit het verleden. Het is jaren geleden dat ik de show zo mooi vond als nu. Want met het voorgaande schietbedrijf ging het ook elk jaar een stapje achteruit. Kan heel goed aan het budget gelegen hebben, waar ik verder geen weet van heb. Maar de show van deze bevrijdingsdag was in mijn optiek beter dan de show van de afgelopen vijf jaren.
Een technisch strakke show vond ik het, met erg goed gebruik van diverse producten. Tuurlijk zijn er punten van verbetering, en ook een hele hoop "kwestie van smaak". Maar de constante flow van lekkere effecten die mooi waren gecombineerd in hoogte, kleur en uitwerking, heeft mij in positieve zin verrast. Ik ben het daarom ook grotendeels met Giron oneens. Om mijn mening verder toe te lichten, haak ik in op meerderen opmerkingen die hij heeft gemaakt. Niet zozeer om hem tegen te spreken (dit is immers een "discussieforum" waar je het niet met elkaar eens hoeft te zijn, en de ander niet van je eigen mening hoeft te overtuigen), maar meer omdat Giron duidelijk statements maakt die verdere toelichting voor mij makkelijker maakt.

De tijdsduur was prima. 16 minuten op de kop af,
(...)
De finale had ik zelf iets anders gedaan, een show van 15 minuten was namelijk ook goed geweest.
huh? Wat spreek jij jezelf weer lekker tegen!

Te veel consumentenvuurwerk en elke keer uit het midden achterin recht omhoog een 6 a 8 tal bommetjes.
Te veel consumentenvuurwerk? Dus je had liever minder vuurwerk willen zien? Wordt er een keertje veel kwantiteit geschoten, is het wéér niet goed :p
Verder waren de salvo's shells zeker meer dan 6 a 8 stuks; ik telde er tien of twaalf per salvo. Ik ben het met je eens dat het jammer was dat die op een kluitje de lucht in gingen, maar zoals Evelien al heeft vermeld stond de vergunning niets anders toe. Misschien dat vanaf twee posities schieten in I-shape mogelijk was?

En inderdaad, er was totaal geen adempauze, alles ging non stop door.
Had er voor gekozen om in de gehele show 2a 3 korte stils in te bouwen die vooraf waren gegaan aan een wat breder schieten.
Ik vond dit zelf juist veel leuker kijken dan die korte pauzes tussendoor zoals je soms ziet ingelast in shows (al dan niet bewust). Nu blijft het je aandacht erbij houden en is er constant spanning en een gevulde lucht. Kwestie van smaak :) Ik denk zelf dat het publiek liever geen pauzes ziet.

Dan zie ik dit jaar weer de zelfde fout als vorig jaar, er word op een gegeven moment de kleur blauw geschoten, (vorig jaar rode crosettes) maar tegelijkertijd schiet men daarvoor een aantal candels (of shingle shots) silver comet met white tail. Hier komt zoveel licht vanaf dat je daardoor van het blauw niets meer terug ziet.
Zo dood en dood zonde!
Jeetje, het is maar waar je je aan ergert! :bonk: "Fout"...kom op zeg. Naar mijn idee gewoon een kleurcombinatie waar je wel of niet van kan houden. Ik zelf vond die dikke zilveren comets juist heerlijk ondersteund door grote blauw/gouden boeketten. Kan je volgens jou dan blauw alleen maar combineren met goud? Tussen het felle zilver door kon ik het blauw nog prima herkennen.

Bijzondere bommen heb ik ook niet gezien, jammer!
Euh, vind je het gek met een kaliber tot max. 2½"?? :shocked:Ikke niet! Ik ben het volledig met je eens dat er geen specials shells waren. Maar voor het kaliber vond ik het zelf zeer nette effecten, vaak met dubbele effecten en goed rond! Zeer anders in uitwerking dan de gemiddelde Dream-shell, om het zo uit te drukken. De unieke effecten kwamen juist van de dikke silver comets af en de consu cakes (hummers, drietraps fluit, Woede etc.) Daardoor zat er mijns inziens voldoende diversiteit in de effecten, hoewel die diversiteit niet afkomstig was van de shells.

Dat de hummerpost rechts deels niet af ging, ook jammer!
Dat er voor een tweede keer fluiters voorbij komen zou kunnen, maar niet anderhalve minuut lang.
Dit duurde veel te lang, en al helemaal omdat hier ook de show mee geopend werd.
Ging het niet af? Of stonden er rechts gewoon minder cakes (vanwege bomen bv.)? Ik weet het niet. Qua balans had het inderdaad beter geweest.
Fluiters...tsja, de gebruikte fluitcake (Vraatzucht) duurt gewoon erg lang per definitie. Met zo'n enorm aantal vind ik zelf wel dat het lekker tot z'n recht komt, hoewel het inderdaad een beetje te lang duurde. Maar gaf dat dan niet een soort van rustpunt waar jij eerder juist om vroeg?

Er wordt geschoten op een unieke locatie als je het heb over entourage.
Maak hier dan gebruik van.
Qua inzet had dit makkelijk gekund.
Unieke locatie met zéér beperkte mogelijkheden qua vergunning. Het was al bekend dat de vergunning sinds vorig jaar nóg meer beperkt was. Er staan bomen, gebouwen en wegen in de directe omgeving waardoor er een kleine kaliber en weinig fan-shape is toegestaan. Je kan wel veel wíllen, maar als dat niet wordt toegestaan om deze unieke locatie, zit je nog met je handen in het haar. Qua inzet had het zeker gekund, maar qua toelaatbaarheid niet.

De finale had ik zelf iets anders gedaan, een show van 15 minuten was namelijk ook goed geweest.
Had alle Hels kabaal cakes bij elkaar gezet en in een keer af laten gaan, daarna met een korte overlap van 2 seconden de cakes Woede er achteraan met tot slot de saluut bommen en de mine’s op de voorgrond.
Op deze manier was de finale nog meer finale geweest dan zoals het nu gegaan is.
Goede suggestie waar ik me helemaal ik kan vinden. Een ietsje meer geconseerdere finale had meer het WOW!-gevoel gegeven.

Het ontbreekt mij hier volledig aan creativiteit en perfectie.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Ik vind zelf juist dat er ontzettend goed is omgegaan met de gebruikte materialen. Consu en prof. vuurwerk zijn hier heel mooi samen gecombineerd in een harmonieus geheel, met creatief gebruik van producten, kleuren, effecten, de tijd en effecthoogte. Wat perfectie precies inhoudt, vind ik in een show haast niet uit te leggen. Kan jij mij vertellen wanneer een vuurwerkshow perfect is? Is dat niet, kort gezegd, het geval wanneer de opdrachtgever en het publiek tevreden zijn en hebben genoten?

Ik zie dat er veel met de kritiek van vorig jaar gedaan is, TOP.
Maar als je de bevoegdheid heb om te mogen schieten wil dit nog niet zeggen dat je ook een show KAN samenstellen.
Er valt dus nog veel te leren.
Ga zo door Bombers, en blijf scherp als het op creativiteit aan komt.
Want dat leer je niet tijdens de opleiding, dat moet vanuit je hart komen!

Giron
Ten opzichte van vorig jaar is er inderdaad een hele hoop veranderd en verbeterd. Maar om nou meteen te insinueren dat ze bij Bombers geen show kunnen schieten, vind ik wat ver gaan. Het is een beginnend bedrijf met minimale ervaring. En zoals je zelf al stelt, bij dit vak is het opdoen van ervaring niet iets wat je tijdens de opleiding leert. Dat kost gewoon veel tijd door het krijgen van praktijkervaring!

Was er zelf niet bij voor het eerst in 4 jaar, maar heb de video net nog eens bekeken.

Zover ik kon zien was het een hele verbetering van vorig jaar. Zeker met de beperkingen is er nog wat leuks neergezet.

En over het missen van speciale shells, tuurlijk is dit jammer. Maar realistisch gezien amper te doen. Want om nou voor zo'n klein aantal shells speciaal naar een bedrijf zoals Jorge of Zink ( ik noem maar wat) te gaan is ook niet echt een realistische optie.

Combinatie blauw met zilver vind ik zelf prachtig, en kan zeer zeker mooi worden neergezet zoals Bombers ook deed naar mijn mening.

mvg

Kritiek lijkt me juist goed,dat komt de kwaliteit van de shows alleen maar ten goede.We kunnen allemaal wel gaan roepen hoe geweldig het allemaal is,maar er zijn altijd wel punten van verbetering te vinden.Heftig is mooi maar met 5 mei vind ik het niet helemaal tot zijn recht komen,dus het zou mooi zijn als er is wat rustige thema`s tussendoor worden geschoten voor de afwisseling.Gewoon al je passie in die show stoppen en dan ziet het publiek dat ook.

Kritiek lijkt me juist goed,dat komt de kwaliteit van de shows alleen maar ten goede.We kunnen allemaal wel gaan roepen hoe geweldig het allemaal is,maar er zijn altijd wel punten van verbetering te vinden.Heftig is mooi maar met 5 mei vind ik het niet helemaal tot zijn recht komen,dus het zou mooi zijn als er is wat rustige thema`s tussendoor worden geschoten voor de afwisseling.Gewoon al je passie in die show stoppen en dan ziet het publiek dat ook.

Lucht vol met fish effect zou zowel heftig qua kwantiteit in kunnen houden alsmede een rustig moment :wink:

Maar dat is nu juist wat ik verwachte.
Kritiek mag niet, of mag wel, maar is meteen een reden voor anderen om daar alleen maar op af te geven.
Wat mij opvalt is dat er over de positieve punten die ik geschreven had geen enkel commentaar is.
Dus men zegt dat men er boven staat, maar blijkbaar voelt men het toch anders.
Ik blijf bij mijn standpunt want dat is mijn mening.
En het gevoel nu een zwarte piet te zijn heb ik niet hoor, in tegendeel zelfs.
En iedereen moet zelf weten wat hij er mee doet, ik kan er in ieder geval nog van leren op de tegen reacties van Evelien en Dark soul.
Thanx voor jullie uitvoerige bijdragen.
Daar kan ik wat mee.

Giron. (Stef)

ps. Ik profileer mij niet al kenner, daarom staat dat dus ook tussen haakjes.
En op alle slakken zout leggen kost niemand moeite, had dan meer cakes geschoten op de linker en rechter heuvel als dat geen shels waren.
En nee ik hou mij niet met regelgeving bezig, anders was ik wel een bedrijf begonnen.
En het valt mij wel op dat de mensen die in 1 zin de show als slecht betitelen geen tekst en uitleg krijgen van Evelien en zodra je eerlijk je mening geeft in een wat uitgebreider verhaal, je wel de wind van voren krijgt.
Jammer!

Laatst bewerkt:
Maar dat is nu juist wat ik verwachte.
Kritiek mag niet, of mag wel, maar is meteen een reden voor anderen om daar alleen maar op af te geven.
Wat mij opvalt is dat er over de positieve punten die ik geschreven had geen enkel commentaar is.

Dat noem je nu een doorschietend fenomeen genaamd positieve psychologie. Een fenomeen dat aansluiting vindt bij de maakbare samenleving. Zoals je kan lezen is dit gedachtengoed gebaseerd als tegenreactie op de traditionele psychologische zienswijzen. Deze zienswijze is echt doorgebroken in de jaren '90 toen de sky the limit was. Alles kon en niets is te gek. Wel nu, sommigen zijn daar niet in meegegaan. Anderen komen zichzelf tegen dankzij crisis. En anderen negeren negatieve zienswijzen liever.

Het leven bestaat niet louter uit positiviteit, maar er hoort ook negativiteit bij. Het leven kent namelijk een balans. De Chinezen kenden een dergelijk principe al, dat principe noemden zij Yin en Yang.

Punt is: mensen hanteren een levensvisie. Sommige accepteren negatieve feedback en doen er er iets mee. Anderen geloven heilig in de positieve psychologie en streven vooral naar alleen positieve ervaringen, de negatieve ervaringen vooral negerend.

Mijn inziens botst jouw visie behoorlijk met enkele anderen op dit forum. Doe je niets aan. Gewoon verder gaan met wat je altijd doet, dan komt het vanzelf wel goed.

Ik vind je opmerkingen hout snijden, maar het is aan anderen om er zelf iets positiefs uit te halen en er iets zinvols mee te doen. :wink:

Back
Bovenaan