Hilversum 05-05-2011

jammer dat ik er véél te dicht op zat met mijn 35mm prime en dus totaal geen bruikbare foto's heb (beeldvullend dat wel :wink:) maar heb er toch welgeteld 2(!) kunnen vinden :)

2mx4qr8.jpg

21e56i1.jpg

Mooie fotos sjaak, miss had je de bovenste een stukkie meer kunnen uitknippen zodat de letters dichterbij komen.

Gr stefan

Was echt een enorm heftige show, eentje in de catagorie (Enorme Vuurbal Jonguh!) Veel mensen hebben ervan genoten. Maar de liefhebbers zoals wij kijken anders naar een dergelijke show. Ik hoop dat Bombers zich verderop in dit jaar kan revancheren met een enorm leuke show. Aan creativiteit is er bij Marijn/Bombers geen gebrek.

Ik denk dat je hier echt 2 dingen door elkaar heen haalt.
Bij Marijn is zeker geen gebrek aan creativiteit. Producten zijn bijna zonder uitzondering van een hoog niveau (ik ben ook liefhebber van Marijn)

Bombers is echter een schietbedrijf wat verbonden is aan de importeur door familiebanden etc. maar heeft voor mij absoluut niet de (merk-)uitstraling die Marijn heeft.
Creativiteit vind ik nochthans bij Bombers ver te zoeken.

Als ik het goed heb waren voor deze show 208 cue's beschikbaar op 13 field modules. Daar kan je echt wel iets beters mee in elkaar zetten dan deze ongecontroleerde verspilling van mooi vuurwerk.

Als reden opgeven vonkoverslag is nonsens. daar kun je je tegen weren, en dit is niet iets wat snel gebeurt met quickmatch als het dicht is.

Een schietsysteem test je van tevoren, zodat je weet dat er niets mis KAN gaan.
Aan de film te zien lijkt het erop dat iemand zelf achter de knoppen heeft gezeten, die nerveus werd, en toen maar heeft zitten doordrukken.

Volgens mij liep er veel onervaren volk rond op het schietterrein, wat ook een verklaring zou kunnen zijn voor het falen van de show.
Wie heeft de show geschreven? En kan diegene reageren op wat er hier gebeurt is? Waarom gingen die de Blue, silver en red chrysanthemums van Original niet af na het eerste deel van het tekstbord b.v.?

Wederom: mooie producten (mede dankzij Marijn), maar erg slecht gebruikt (Bombers)

Nuchter en kritisch zijn is wel altijd belangrijk. Ook bij helpen in een winkel zal je je moeten houden aan het plan van de leidinggevende. Dat is ook precies de reden waarom veel van ons proberen om zelf een bedrijfje op te zetten.

2 Jaar geleden voor het eerst naar deze show geweest, na een meeting met vuurwerkcrew. Vond dat toen erg gezellig. Vond de show ook van een hoog niveau toen, net zoals vorig jaar toen Azuma er wat moois van heeft gemaakt. Dit jaar mocht ik zelf meehelpen. Voor een liefhebber enorm leuk!

Je moet het meehelpen van mij en de mannen van Royal Fireworks dan ook zien als het uitvoeren van een plan dat op papier staat. Inbrengen hebben of kritisch zijn tijdens de opbouw of show heeft in bijna alle gevallen geen nut.

Amen, kan er eigenlijk niks aan toevoegen. Met deze berg bluf haal je wel mogelijkheden binnen om enorm veel te laten zien / leren, en uiteindelijk er sterker / beter uit te komen.

Stel, je moet van je baas wanden glad stucken en je mag daarvoor alleen een schroevendraaier gebruiken. Je gaat naar je baas en zegt er wat van. (Kritisch) Vervolgens zegt je baas dat je het volgens plan moet uitvoeren. Hoeveel mogelijkheden heb je dan nog om het eind resultaat aan te passen?

Ik hoop dat we als groep VWC & Leden ooit eens een eigen show kunnen maken en natuurlijk uitvoeren. Lijkt me echt een enorme geweldige uitdaging!

Was echt een enorm heftige show, eentje in de catagorie (Enorme Vuurbal Jonguh!) Veel mensen hebben ervan genoten. Maar de liefhebbers zoals wij kijken anders naar een dergelijke show. Ik hoop dat Bombers zich verderop in dit jaar kan revancheren met een enorm leuke show. Aan creativiteit is er bij Marijn/Bombers geen gebrek.

Wanneer is er bij Royal dan wel ruimte om feedback te geven in de hoop dat er wat mee gedaan wordt?

Wat hij waarschijnlijk bedoeld is dat zij geen inbreng hadden en dat bombers zelf de regie in handen had en ook de ruimte niet gaf om iets in te brengen. Ik denk dat Royal de feedback van jou uiteraard wel met open armen wil ontvangen...

Lijkt me logisch dat wanneer iets op papier staat dat je daar dan ook aan houd je hebt niet voor niks een draaiboek!.

Dus jij wil zeggen, zodra het op papier staat dan staat het vast? En als je op locatie komt en ziet dat het anders beter kan, dan pas je dat maar niet aan omdat het in het draaiboek staat?

Zelf zou ik reuze blij zijn als mijn "personeel" op de werkvloer meedenkt, want ook ik ben mens en kan fouten maken. Ik zou er op zijn minst even over nadenken wat me aangedragen wordt en dan beslissen of ik het daar mee eens bent.

Ja, maar je kan moeilijk op de dag zelf ook nog dingen gaan aanpassen toch Vincer? Stel je voor dat ze dat hadden gedaan, was het misschien nog chaotischer geworden. Plus je zit met de materialen die je al op de locatie hebt.

Het is super als mensen mogen meedenken op de werkvloer, helemaal mee eens Vincer. Zeker met een team vol fanatiekelingen en liefhebbers ( die Bombers vast en zeker zullen hebben ) kan je er samen iets moois van maken. Maar dat moet wel gebeuren in de fase voor de dag zelf. Want als je op de dag zelf nog dingen moet aanpassen, is het meestal al te laat. En dat moet ook wel mogen van de regie van Bombers......

Je kan zeker wel het een en ander aanpassen op de dag zelf, al zullen dat dan geen grote veranderingen zijn. Maar producten breder uitzetten, producten beschermen voor vonkoverslag of verschillende aansluit technieken. Ik vind dat je voor dat soort dingen best open mag staan.

@ Gerwin: Er zijn mij verhalen ten oren gekomen dat er geen tot weinig ruimte was voor overleg. Daar was mijn uitspraak dan ook op berust. Zelf heb ik voor de rest geen ervaring met het werken met deze groep mensen, maar ook weer verhalen van andere brengen mij tot de conclusie dat het niet altijd even makkelijk samenwerken is.

Lijkt me logisch dat wanneer iets op papier staat dat je daar dan ook aan houd je hebt niet voor niks een draaiboek!.

in eerste instantie heb je een draaiboek waar je je aan moet houden. Maar wanneer dit draaiboek niet helemaal goed uitpakt, de kennis en de middelen wel aanwezig zijn lijkt het mij dat je dan toch eens naar die degene gaat luisteren hoe hij er tegen aan kijkt. Er liep daar genoeg kennis en ervaring rond als ik dat zo gehoord en gelezen heb.

Meedenken is misschien OK, maar er is maar 1 schietmeester of persoon die de show geschreven heeft, en daar luister je naar. ALTIJD!

Als je dat niet doet en zelf dingen gaat beslissen op eigen houtje maak je er alleen maar een grotere chaos van.

Iets veranderen op de dag zelf is moeilijk en vraagt veel van het improvisatievermogen van de regisseur/schietmeester/programmeur. Het kan wel, maar er is altijd 1 aanspreekpunt die dat beslist.

Een goede show bouwen kan alleen met discipline en aanpassingsvermogen.

Dus jij wil zeggen, zodra het op papier staat dan staat het vast? En als je op locatie komt en ziet dat het anders beter kan, dan pas je dat maar niet aan omdat het in het draaiboek staat?

Zelf zou ik reuze blij zijn als mijn "personeel" op de werkvloer meedenkt, want ook ik ben mens en kan fouten maken. Ik zou er op zijn minst even over nadenken wat me aangedragen wordt en dan beslissen of ik het daar mee eens bent.

Er zijn terplekke zeker nog wel dingen vernaderd omdat dat een beter beeld geeft. Ikzelf hou me persoonlijk liever aan het draaiboek maar zodra het op opstelling van singel shots ed komt vind ik wel dat het op een bepaalde manier moet.

Maar ik weet niet of je wel eens op dat terrein hebt gelopen ? in w danwel v shape schieten is daar met die droogte en hoogte van de bomen nagenoeg onmogelijk en op het voorste terrein mogen geen shells ed staan.

Dat er aan een draaiboek gehouden wordt is op zich nog wel logisch.
Echter krijg ik de indruk dat sommige bedrijven niet tot matig open staan voor feedback. Ik vind het dan slap om je te verschuilen achter een draaiboek.

Wat echter nog veel belangrijker is: als rond een show geen ruimte is voor directe feedback, wat is dan het aangewezen moment om je feedback te geven?

Meedenken is misschien OK, maar er is maar 1 schietmeester of persoon die de show geschreven heeft, en daar luister je naar. ALTIJD!

Als je dat niet doet en zelf dingen gaat beslissen op eigen houtje maak je er alleen maar een grotere chaos van.

Iets veranderen op de dag zelf is moeilijk en vraagt veel van het improvisatievermogen van de regisseur/schietmeester/programmeur. Het kan wel, maar er is altijd 1 aanspreekpunt die dat beslist.

Een goede show bouwen kan alleen met discipline en aanpassingsvermogen.

Inhoudelijk zal dat inderdaad niet erg handig uitpakken. Maar hier gaat het vooral om materiaal, tenminste dat schijnt niet goed gefunctioneerd te hebben of zelfs niet gebruikt te zien. Maar daar kun je over speculeren. Het draaiboek ken ik niet, dus hoe het bedacht was en zou moeten worden zullen we dan ook nooit weten.

Heb net een aantal berichten verwijderd het gaat hier om de show in Hilversum door Bombers en niet over de werking binnen het Royal team!

Mooie fotos sjaak, miss had je de bovenste een stukkie meer kunnen uitknippen zodat de letters dichterbij komen.

Gr stefan

had wel een optie kunnen zijn, er zit alleen zó veel ruis in die foto die je er niet uit krijgt, als ik ga croppen om de letters dichterbij te halen is de ruis veel te storend aanwezig. als ik de ruis weg wel bewerken maakt dat de foto veel te flets en komt het totaal niet meer overeen met de werkelijkheid helaas :sad:

damn, is inderdaad niet veel meer van een show te spreken als ik het filmpje zo bekijk. Ik vind het niet echt een vorm van kunst meer op deze manier maar voor de freaks kan ik me voorstellen dat het genieten geblazen was ,gewoon 1 bak geweld.

Rammen alsof je leven eraf hangt :P zo zie ik het ook graag de 31ste ;-)

Aan het materiaal heeft het niet gelegen iig, maar als show mag het iets rustiger worden opgebouwd van mij. Ik ben niet teleurgesteld.

Je kan zoveel zeggen over deze show, maar toch had ik er wel graag bij willen zijn:D Ik hou namelijk wel van een beetje actie in een show. En dat Bombers het deze keer een beetje te bont heeft gemaakt, achja. Je ziet in ieder geval dat er veel potentie in dit bedrijf zit. Ze willen de mensen vermaken, en schieten volgens liever wat meer vuurwerk weg, dan dat ze er meer aan verdienen door zuinig te schieten. Ik hoop dat Bombers lekkere escalatie shows gaat schieten in de toekomst, alleen dan wel ietsjes rustiger.

Back
Bovenaan