Hilversum 05-05-2011

Vraag me af wie dat ingezonden heeeft lijkt wel een brief die uit jaloezie is geschreven ? Daarnaast klopt die info ook niet allemaal wat erinstaat maja we zullen het met koningedag gaan zien of bombers het waar kan maken :)

Koninginnedag is 30 april Gerwin, zullen we 5 mei Bevrijdingsdag vieren? :wink:

Het stuk lijkt haast geschreven te zijn door iemand van Azuma.
Het stuk is geschreven uit frustatie. En ik kan mij die frustratie heel goed voorstellen. Als je 25 jaar lang tot ieders tevredenheid shows schiet en je wordt nu ineens daarvoor bedankt dan is dat niet leuk.
En dat je vervolgens je frustaties uit door middel van een ingezonden brief, het is een ieders goed recht.
Wat ik niet netjes vind is om in dat artikel je zo negatief uit te wijden over een collega schietbedrijf. Blijf een heer in het verkeer, wees sportief.

Maar wie zegt dat dit is geschreven door iemand van Azuma dan? Er word ook duidelijk aangegeven in dat stuk dat het niet iemand van Azuma is. Dus lijkt me ook niet handig om Azuma hiervan te beschuldigen.

De brief komt inderdaad aardig gefrustreerd over, het is in ieder geval iemand van de fora's aangezien er mensen zijn geqoute, waaronder ik bijvoorbeeld.

En dat gal spuwen naar andere bedrijven. Dat zijn dingen die helaas veel voorkomen in deze branche over en weer. Dat doen helaas veel bedrijven, jong en oud. Ik snap ook de overdreven reacties daarom ook niet zo, dat is namelijk niet echt iets nieuws.

Ik vind het een beetje kort door de bocht.

Natuurlijk is het jammer dat men na 25 jaar tevredenheid aan de kand wordt gezet.
Maar als nieuwkomer moet je dit soort actie's wel ondernemen om bekendheid te krijgen.
Ik kan op voorhand al zeggen dat de kwaliteit van de voorgaande jaren niet wordt geevenaard aangezien men nog maar tot 2.5" mag schieten wat ik wel erg jammer vind.
Toch zou men hier natuurlijk wel voor een verrassing kunnen gaan zorgen als Bombers dit goed zou aanpakken,En ik denk dat het allemaal wel goed zal gaan komen.

grtz

Waarom zou de show niet net zo goed danwel beter kunnen zijn met 2,5 inch ? dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb vaak genoeg shows gezien die met klein kalber net zo goed een goeie show hebben neergezet. Daarnaast maak je een show niet alleen met bommen.

Het is niet wat je schiet wat een show tot een succes maakt maar hoe je het schiet.

Waarom zou de show niet net zo goed danwel beter kunnen zijn met 2,5 inch ? dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb vaak genoeg shows gezien die met klein kalber net zo goed een goeie show hebben neergezet. Daarnaast maak je een show niet alleen met bommen.

Het is niet wat je schiet wat een show tot een succes maakt maar hoe je het schiet.

Jij begrijpt mij totaal verkeerd.

Wat ik bedoel is dat men waarschijnlijk achteraf zal zeggen dat de voorgaande shows veel beter waren omdat het vuurwerk groter was.
De show kan zeker mooier/spectaculairder zijn,Ik zie me dat ook nergens specifiek zeggen.
Ik ben van mening dat men het verschil qua 2.5 en 3" gebruik zeker wel zult zien.
Neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat de show wel goed zal zijn.

Daarom...gewoon maar eens even afwachten op de show :D
En ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand van Azuma dit heeft geschreven trouwens....zo professioneel zijn ze volgens mij wel. :D

Er zijn veel 2,5" uit Spanje en Italie, die minstens even goed, zo niet beter (en groter) zijn dan de 3" uit China (uitzonderingen daargelaten).
Sowieso zegt kaliber niets over een show.
Ik weet niet of jullie de Demo van Hayo wel eens hebben gezien in Den Bosch, maar dan zie je echt dat kaliber geen ene reet uitmaakt!
Met 2000 onstekers, 700 shells to 2,5", 1200 singleshots en 100 candles/blokken kun je daar echt wel een steengoede pyromusical neerzetten.

Het gaat er om hoeveel tijd en moeite je er in stopt i.c.m. expertise op verschillende gebieden. Ik wacht gewoon de films af.

Waar een wil is, is een weg!

Bombers gaat op 5 mei 'helemaal los op' het Laapersveld

HILVERSUM - Volgens een gemeentewoordvoerder is er nog geen officieel besluit over welk bedrijf de vuurwerkshow rondom het Laapersveld op 5 mei gaat verzorgen, maar de nieuwe partij Bombers gaat 'zorgen voor een veel mooiere show dan voorgaande jaren'. Die show kost de gemeente bovendien geen cent.

Het was de afgelopen week een van de best gelezen artikelen op de website van deze krant (http://www.echo.nl/ge-hi/). Het ingezonden waarin stond dat Azuma uit Nieuwegein plaats heeft moeten maken voor Bombers, dat deel uitmaakt van Witte Tenten Verhuur. De inzender van het artikel toonde zich pessimistisch en is er allerminst gerust op dat een partij, die pas net bezig is, een bedrijf kan vervangen met veel ervaring. 'Het Bombers team heeft een redelijk ervaren man, de hulpjes zijn nog geen eens gecertificeerd (bron KIWA). Wat voor kwaliteit kunnen we nu nog verwachten van dit normaal spectaculaire vuurwerk op deze unieke locatie. Ik denk dat je geld niet tegen kan afwegen met ervaring en denk dat de gemeente hierin een zeer grote fout heeft begaan.'

Keihard
Evelien Arler kan wel lachen om de commotie die op de website van deze krant en ook op andere fora is ontstaan
. Echter, ze is wel verbaasd. 'Het is gewoon handel en de vuurwerkbusiness is kei- en keihard. En waar maken die mensen zich druk om. Laat ze het eerst eens zien, daarna mogen ze erover zeuren. Bovendien hebben wij echt wel verstand van vuurwerk en tijdens de show op 5 mei staan ervaren schieters ons bij. Als importeur krijgen wij het vuurwerk uit eerste hand. Geloof me, we gaan die avond helemaal los.'

Deels uit onbegrip dat de gemeente ieder jaar weer koos voor Azuma, terwijl er in tijden van bezuinigingen ook wel eens naar andere partijen kan worden gekeken, bood Arler de gemeente haar vuurwerkdiensten vorig jaar al aan. 'Toen lukte het niet, maar dit jaar zijn we zelf door de gemeente benaderd. Ja, we hebben connecties met de gemeente, komen er vandaan en zorgen ook voor de tenten op Hilversum Alive en On Air. Maar de deal is absoluut, zoals ergens is gesuggereerd, niet onder het genot van een borrel gesloten.'

5 mei aspect
De eerste ronde is inderdaad gratis, vervolgt Arler. Mocht de gemeente tevreden zijn met wat Bombers biedt, krijgt de deal wel een vervolg. 'Natuurlijk krijgen we er dan wel wat voor, maar dat bedrag ligt vele malen lager dan wat onze voorganger ervoor kreeg.' Arler is er echter van overtuigd dat de show rondom het Laapersveld vele malen mooier zal zijn dan dat de Hilversummer gewend was. 'Het '5 mei aspect' ontbrak de laatste jaren. Mensen vinden vuurwerk vaak nutteloos, zonde van het geld. Wij zullen laten zien wat 5 mei inhoudt. Hoe? Ja dat is nog een verrassing.'

De gemeentewoordvoerder meldt dat Bombers een partij is waarmee het 'in zee kan gaan'. 'En dat zal volgens alle veiligheidsvoorschriften zijn. We geven heus niet af op de andere aanbieder, die dit 25 jaar heeft gedaan. Maar in tijden van bezuinigingen moet je kijken waar je kunt besparen. Inderdaad, het is puur handel.'

bron:
http://www.echo.nl/ge-hi/buurt/reda...aat.op.5.mei.helemaal.los.op.het.laapersveld/

'zorgen voor een veel mooiere show dan voorgaande jaren'
Gedurfde uitspraak van Nancy.
Ik ga nog maar geen mening geven of Azuma beter is en of Bombers het verkeerd doet, laat eerst de show maar eens komen.
Gezelligheid en mooie locatie zal er niet minder om worden :)

Arler is er echter van overtuigd dat de show rondom het Laapersveld vele malen mooier zal zijn dan dat de Hilversummer gewend was.

Achja, hoe serieus moeten we dit nou nemen, ik wil niet persoonlijk worden maar als ik de naam Nancy Arler hoor dan moet ik altijd even lachen.

Ik heb haar 1 keer ontmoet in Valencia, tijdens Fallas 2010, en daar wist ze wel even te vertellen hoe bedrijven als Turis en Valenciana een show moesten schieten, want wat ze lieten zien was maar saai en inspiratieloos.

Sorry hoor, maar iemand die dit soort uitspraken doet, die heeft er wat mij betreft helemaal niks van begrepen en ook totaal geen verstand van hoe een vuurwerkshow in elkaar moet zitten.

En als je vervolgens serieus probeert uit te leggen dat ze geen idee heeft waar ze het over heeft met dit soort uitspraken kan je nog een grote bek toe krijgen ook, klasse!

Laatst bewerkt:
Bombers gaat op 5 mei 'helemaal los op' het Laapersveld
5 mei aspect
De eerste ronde is inderdaad gratis, vervolgt Arler. Mocht de gemeente tevreden zijn met wat Bombers biedt, krijgt de deal wel een vervolg. 'Natuurlijk krijgen we er dan wel wat voor, maar dat bedrag ligt vele malen lager dan wat onze voorganger ervoor kreeg.' Arler is er echter van overtuigd dat de show rondom het Laapersveld vele malen mooier zal zijn dan dat de Hilversummer gewend was. 'Het '5 mei aspect' ontbrak de laatste jaren. Mensen vinden vuurwerk vaak nutteloos, zonde van het geld. Wij zullen laten zien wat 5 mei inhoudt. Hoe? Ja dat is nog een verrassing.'
bron:
http://www.echo.nl/ge-hi/buurt/reda...aat.op.5.mei.helemaal.los.op.het.laapersveld/

Dat de vuurwerkhandel kei en keihard is wel gebleken ja. Soms zal het terecht zijn maar soms ook niet. In dit geval vind ik het absoluut niet terecht.

Dat je een show gratis weg geeft en daarna een contract voor een aantal jaar binnen haalt is een goed idee en slim aangepakt. Maar dat je daarna ook voor de komende jaren de show voor vele malen minder gaat schieten moet je je echt schamen.
Je maakt de handel gewoon kapot op zo'n manier.

In plaats dat ze nou zeggen van we doen het voor hetzelfde budget en we laten zien dat het nog een aantal keren zo gek kan.

Ik hou me hart vast wat voor show er gaat komen.
Als je inderdaad een opmerking gaat maken over Turis en Valenciana dat ze maar gewoon buizen vullen en domweg de lucht vol pompen snap je het niet helemaal

Ik vraag me af wat we 5 mei te zien krijgen eigenlijk. Vond de shows van Azuma erg prettig in elkaar zitten, ik vond niet dat het 5 mei aspect ontbrak, vuurwerk blijft feestelijk!:)

Daarnaast hebben ze het nu wel ontzettend moeilijk gemaakt, door te zeggen dat ze een veel beter show gaan neerzetten als voorgaande jaren. Ik hoop dat ze het waar kunnen maken.

Ook is het niet de meest standaard locatie (zoals open grasveld), dus ik hoop dat ze daar ook mooi op kunnen inspelen:) (ik weet niet of het een moeilijke locatie is, misschien dat de pyrotechnici hier meer info over kunnen geven?:))

Laatst bewerkt:
Al met al is het afwachten tot 5 mei dames en heren. Aan de andere kant heb ik al heel wat vuurwerkbedrijven in zowel Nederland als België vooraf een grote mond zien hebben over een grote show. En dan bleek het achteraf een en al teleurstelling.

Verder snap ik de woede en frustratie van degene die dit stuk ingestuurd heeft maar al te goed. Immers op een toch wel ondermaatse manier (lees: onder de gordel) wordt deze show van je afgepakt, als je het geen mag geloven wat men in dit ingezonden stuk heeft geschreven. Ik blijf er dan ook bij dat iets gratis aanbieden niks meer met concurrentie te maken heeft. Maar dat het puur om het afpakken is.

Verder als jij je in de markt wil zetten door gratis shows weg te geven... Dat geeft mij ernstig te denken, en vind ik het een zwakte bod. En maak je je er bij collegas in dit toch al kleine wereldje geen vrienden mee. en maak je de markt kapot, die toch al niet zo stabiel is zoals hier al eerder gezegd is. Verder er komt een dag dat je diezelfde collegas een keer nodig hebt. En dan denk ik dat Bombers ook nee op he rekest gaat krijgen als ik dat zo eens aanhoorde van diverse collegas uit het vak.

Het heeft er ook niet echt aan bijgedragen dat Nancy op de nationale TV haar collegas min of meer weggezet heeft als handelaars in illegaal vuurwerk moet ik er dan meteen even bij vermelden. Dat zijn forse uitspraken geweest, nu dit weer.. en dat voor een bedrijf dat net begonnen is... succes.

Maar toch het is afwachten, En wie weet maakt men het waar wat men ons nu in dit kranten artikel beloofd heeft. :) Even goed: Succes Bombersvuurwerk met wat jullie daar gaan neer zetten.

Laatst bewerkt:
waarom zou een nieuw bedrijf geen betere shows kunnen schieten.
certificaten of hoeveel ervaring je hebt zegt echt geen ene hol meer tegenwoordig.

Ik ken gnoeg amateurs/freaks die meer inzicht en gevoel hebben dan de meeste profs
en dat komt waarschijnlijk ook doordat vuurwerk gewoon hun passie is en niet iets wat alleen maar geld in het laatje brengt.

naar mijn inziens kan er zeker wel beter geschoten worden dan azuma vorig jaar heeft gedaan, het is een prachtige locatie voor mooie producten zoals mines, candles, single shots, concussions, blokken en dan nog een beetje inzicht erbij hoe een show geschoten moet worden qua timing en beelden en het is compleet.

Ik had eerst iets van laat Bombers maar komen.
Als ze een goede show schieten, dan krijgen ze van mij respect.
Maar dit is wel een rare manier om respect te oogsten.

Ten eerste de kreet in het bericht: 'Het is gewoon handel en de vuurwerkbusiness is kei- en keihard.''
Lekkere manier om op zo'n manier een show te schieten.
Het is inderdaad makkelijk om tegen de gemeente H'sum te zeggen dat je een show gratis schiet.
En de in de pers gaat zeggen: ja de busniess is kei hard.
Ja zet je concurent, van cunculega kan je niet meer spreken, lekker op een zijspoor.
Je kan de show toch ook samen schieten, bijvoorbeeld het schietplan ontwerpen en Azuma het laten opbouwen, ik noem maar wat.

En ja aangezien er elk jaar weer een x aantal kwibussen opstaan die voor een vuurwerkverbod zijn, is het wel kei hard als er een keer zo'n verbod komt.
(Misschien een vage kreet van mij, maar dit hele verhaal is vaag.)
Misschien kan je beter met een iedereen uit de vuurwerkbusiness een vuist maken tegen deze zeikers, dan met zulke acties te komen.

Wat ik nu ook vind is dat het een wel op een personlijke vete vind lijken van Bombers tegen Azuma.
Ik moet toegeven ik heb Azuma hoog staan, ik heb nog nooit een slechte show van hun gezien.
Maar dat heb ik Marijn, mooi vuurwerk leuke bijzondere stukken vuurwerk, die ik elk jaar graag afsteek.

Kortom een raar verhaal, ik snap de toon van Evelien niet.
Het is moeilijk om als beginnede schieter een show te kunnen schieten, maar om een aantal show te mogen schieten, kan je het wel op een nettere manier doen, dan wat ze nu doen met de 5 mei show in Hilversum.

Nee over de show die in Hilversum geschoten wordt, krijgt Bombers geen respect meer van mij.
De manier waarop, had wel wat netter gemogen, daar oogst je wat mijn betreft ook wat meer respect mee.
Jammer zo.

waarom zou een nieuw bedrijf geen betere shows kunnen schieten.
certificaten of hoeveel ervaring je hebt zegt echt geen ene hol meer tegenwoordig.

Ik ken gnoeg amateurs/freaks die meer inzicht en gevoel hebben dan de meeste profs
en dat komt waarschijnlijk ook doordat vuurwerk gewoon hun passie is en niet iets wat alleen maar geld in het laatje brengt.

naar mijn inziens kan er zeker wel beter geschoten worden dan azuma vorig jaar heeft gedaan, het is een prachtige locatie voor mooie producten zoals mines, candles, single shots, concussions, blokken en dan nog een beetje inzicht erbij hoe een show geschoten moet worden qua timing en beelden en het is compleet.

Als jij dan op 5 mei met je mede amateurs/freaks voor dat 'beetje inzicht' zorgt, dan weten we zeker dat het helemaal goed gaat komen....:bonk:

Laatst bewerkt:
... certificaten of hoeveel ervaring je hebt zegt echt geen ene hol meer tegenwoordig ...

Meen jij dit nu echt? Ervaring telt tegenwoordig niet meer? :shocked:

Liefhebbers kunnen inderdaad flink inzicht hebben in bepaalde aspecten van een show, maar ... het blijven stuurlui aan wal. Ik spreek deels uit ervaring. Heb diverse keren mogen helpen bij het opbouwen van shows, maar ik ervaar het totaaloverzicht van de "echte schieters" (de mannen met merkbare ervaring en de nodige jaren op de teller) als bijzonder waardevol.

Natuurlijk zijn er ook amateurs/liefhebbers die zo vaak hebben meegeholpen dat de factor ervaring gaandeweg wordt opgebouwd en zij een zelfde niveau als een ervaren prof-schieter bereiken. Ik ken diverse voorbeelden (op zowel FPM als VWC) voor wie dit geldt.

Maar om nu te stellen dat "ervaring geen ene hol meer uitmaakt" vind ik persoonlijk een erg onzorgvuldige uitspraak.

----------------

Meer ontopic;
Het berichtje van Evelien is wellicht wat arrogant en een toontje lager had haar niet misstaan. Maar het is haar goed recht te reageren op een ander stukje media waar haar schietbedrijf op diverse punten wordt aangevallen. Ik denk dat het zakelijke aspect van deze shows eigenlijk niet thuishoort op de fora, maar misschien zie ik dat verkeerd? Ben eigenlijk een beetje bang dat er fronten worden gevormd wat dan weer nadelig op de sfeer uitstraalt. Een inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de geschoten show (straks) is natuurlijk bij uitstek wél interessant om hier te voeren. Maar .. da's enkel mijn mening natuurlijk. :bye:

Cameo

Een van marijns hardlopers was dit jaar HOOGMOED, kwam dit niet voor de val?
Als je mensen die in landen zoals Spanje de status van johan cruijff hebben op vuurwerkgebied saai noemt, ben jij zeker de nieuwe jolanthe of maxima?

Een inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de geschoten show (straks) is natuurlijk bij uitstek wél interessant om hier te voeren. Maar .. da's enkel mijn mening natuurlijk. :bye:

Cameo

Hier ben ik het helemaal mee eens. (met jouw hele verhaal eigenlijk). Laten we 6 mei (of 5 mei na 22.30 uur) eens kijken hoe de show was en dan discussieren we verder over de kwaliteit van de show.

Back
Bovenaan