Hilversum 05-05-2011

Meer weet ik niet nee, had Nancy aan de lijn en zij hadden de toezegging vandaag gekregen en dat kon dus gepost worden. :wink:

We gaan weer nadenken of een meeting haalbaar is die dag, was geslaagd vorig jaar, prima te doen daar en dus best kans op. :wink::)

Een heel raar verhaal dit. Vorige week lijkt Azuma dit nog te hebben, zoals al jaren. En wordt ik gevraagd om weer te komen filmen. En dan ineens zijn ze het kwijt aan Bombersvuurwerk. Ik ben ook wel eens benieuwd er na hoe ze het hebben weten binnen te slepen. Op Prijs? Betere offerte? mooier aanbod? beter aanbod?

Zoals gezegd ik ben benieuwd of ze het zelfde niveau, of zelfs er overheen kunnen gaan op wat Azuma hier altijd neer zet :)

En een meeting is natuurlijk altijd leuk. Het is er altijd wel gezellig ja :p

Wat bombers tot nu toe heeft laten zien kwa shows vond ik goed voor een beginnend bedrijf dus ik heb er de volle vertrouwen erin.

Soms is afwisseling ook wel goed zo mogen ze van mij bij gronings ontzet / bommen berend ook wel eens iemand anders neerzetten.

Zal ik dan maar de geen zijn die iedereen op hun vragen kan beantwoorden.
Zonder namen te noemen ken ik wat mensen uit het Oranje comitee die de koninginnendag feesten en 5 mei organiceeren in Hilversum.
Wekelijks komen deze mensen bij elkaar en drinken ook gewoon een biertje aan de bar.
en dan gaan de verhalen gauw over tafel.

Bombers heeft de show op Lapersveld voor 50% goedkoper aangeboden.
En gezien de dure tijden is dan voor zo'n comitee de keuze snel gemaakt.

Echter is er wel een probleem dat er al heel lang gedoocht 3 inch geschoten mocht worden.
Als je als bedrijf (Azuma) al zo lang schiet dan kan je nog wel eens een potje breken.

Bij verandering van bedrijf zullen er opnieuw controles (verscherpte) controles gaan komen waardoor er nu max alleen nog 2.5 inch geschoten mag worden.'
Dit heeft allemaal met afstanden te maken en de benzinepomp die daar pal bij gelegen is.

Als je dus nu alleen nog maar 2.5 mag schieten zal de inzet aan vuurwerk ook meer zijn.
Maar omdat het aangeboden is voor 50% onder de gewone prijs kunnen ze twee dingen doen.
Of ze gaan helemaal los met 2.5 inch, of ze schieten net zoveel als Azuma en proberen zo die 50% korting in te lopen.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uit pakken.
Ik wens iedereen het aller beste en maak er wat moois van.
Of dit nu Azuma of Bombers is, ik verwacht gewoon een TOP SHOW.

Groetjes Giron

Na het lezen van alle berichten, zeg ik jammer en hoera.

Jammer omdat:
Ik nu 2 top show heb gezien van Azuma in Hilversum.
Mooi vuurwerk en creatief geschoten en helemaal spuer op een perfecte lokatie.

Hoera omdat:
Ik erg nieuwsgierig ben naar de show van Bombers.
Ik heb een prof show mogen zien, tijdens de prive demo van Marijn die 25-11-2010 in Bodegraven geschoten werd.
Een ondanks dat de rook bleef hangen, vond ik het een mooie show.

Dus ja, ik ben erg nieuwsgierig wat Bombers gaat doen.

ouch... Als dit waar is dan maakt Bombersvuurwerk hier geen vrienden mee. Want om 50% onder het vuurwerk van de concurrent te gaan zitten is dit gewoon echt gewoon afpakken om het maar af te kunnen pakken volgens mij.

Om een scherper aanbod te doen dan de concurrent kan ik me nog voorstellen dat je 10, misschien nog 20% er onder kan gaan zitten. Maar je maakt mij absoluut niet wijs als je de helft minder bied dat je dezelfde kwaliteit kunt bieden dan Azuma.

Verder: Je schiet uiteindelijk ook in je eigen voet als je onder gaat lopen bieden. Immers trek je het budget ( en dus je eigen inkomsten) omlaag. Een budget van een jaarlijks vuurwerk omhoog trekken kost heel veel moeite en heel veel tijd, soms jaren. En dus is het in mijn ogen triest als er door dit soort acties weeral een budget de vernieling in geholpen word.

Ik hoop dat andere (grotere) vuurwerken in Nederland dit bespaart blijven.

Maar goed het is even afwachten naar 5 Mei of dit ook allemaal uitkomt. :wink:

Echt jammer dat Azuma hier op deze manier word weggeconcureerd. Ook niet echt respectvol tegenover een collega bedrijf dat daar altijd met passie een show heeft geschoten en naar ons liefhebbers ook altijd gastvrij zijn geweest. Hoop niet dat dit bij nog meer 'grote' shows word gedaan, dat zou erg zonde zijn naar mijn mening.

Mensen bij het bedrijf Azuma moeten toch ook geld verdienen, en met dit soort oneerlijke concurrentie word dat vrij onmogelijk gemaakt.

Naja, hopelijk is het allemaal waard en word er alsnog een show geschoten met mooi materiaal en veel passie.

De mannen van Azuma hebben zelfs in het dorp hier een keer een show geschoten, kwamen nog even een babbeltje maken omdat ik ging filmen, staken 5 minuten voor tijd een cake af zodat ik goed kon inzoomen:p Dus jammer dat het geen azuma meer is dan:)

kan echt niet snappen dat velen van jullie vorig jaar het een topshow vonden.
ik vond de show echt tegenvallen ( om het maar netjes te zeggen ) en de redenen daarvan waren ook bekend.

ik wens bombers veel succes, zeer mooie locatie om er iets gaafs neer te zetten
ook al mogen ze maar 2.5" schieten. zou mij benieuwen wat ze voor die 50% minder geld gaan neerzetten.

p.s hoe denk je dat dream de sail shows heeft gewonnen ?
ook door dik onder de concurrentie aan te bieden.
helaas kijken bestuursleden/gemeentes vaak alleen maar naar het geld en niet naar de qualiteit zoals wij dat doen.

... kan echt niet snappen dat velen van jullie vorig jaar het een topshow vonden. ...

Over hoe iemand iets beleefd kun je lang twisten, maar ik zou me er niet te druk om maken. Belangrijkste is toch immers wat je er zelf van vond? Ik was een van de mensen die vorig jaar in Hilversum uit z'n dak ging, want ik vond het echt een hele mooie show en heb er een goeie herinnering (en film) aan overgehouden. Maar ik weet dat er ook zat mensen waren die het vonden tegenvallen. Dat laatste doet niets af aan mijn beleving, behalve dat ik het jammer vind dat zij er niet evenveel van hebben genoten.

Dan over onderlinge concurrentie; dat is natuurlijk universeel. De supermarkten doen bijvoorbeeld ook aan prijsstunten en nemen daarmee ook bepaalde risico's in de bedrijfsvoering. Dat is een aspect van het ondernemen. Het schoorsteentje moet immers blijven roken, dus doet men veel (zeker als starter die nog niets te verliezen heeft) om terrein te winnen. Leuk is anders, maar zo gaan die dingen nu eenmaal.

Ben net als iedereen hier erg benieuwd naar wat we dit jaar krijgen voorgeschoteld en wens de nieuwe schieters veel succes :bye:

Cameo

Rare vraag maar is er ook een gelegenheid om van binnen uit de show te zien? Dat er bijvoorbeeld een kantine staat.
Ik mag niet buiten staan IVM mijn brandwonde:(
Dus als het niet binnen kan zitten kan ik zowiezo niet komen..

Rare vraag maar is er ook een gelegenheid om van binnen uit de show te zien? Dat er bijvoorbeeld een kantine staat.

Het is niet bij een kantine nee, er staan wat vrijstaande huizen in die straat, misschien dat je daar ergens contact mee kunt leggen. :wink:

Tegen die tijd zullen je brandwonden wel grotendeels hersteld zijn toch?

Mocht ik naar deze show gaan zou je evt wel meerijden:)

@PYROMANIAC 1975
Jammer genoeg niet :( blijft nog wel even duren ik zal maar even afwachten dan. Alvast bedankt voor het aanbod marchel!

Ik vind het echt jammer dan Azuma niet meer schiet maar begrijpelijk dat een Oranjevereniging naar de centen kijkt. Ik zit zelf ook in een Oranjevereniging en geld is altijd een belangrijke factor. Desalniettemin hoop ik niet dat dit de tendens wordt voor heel Nederland. De kwaliteit van veel shows is vaak om van te huilen en die paar shows met een hoger budget zullen absoluut lijden onder de low budgetschieters.

Inmiddels is het duidelijk dat deze show ter gelegenheid van een promotie gratis is aangeboden. Ik kan me zo voorstellen dat je dit alleen gratis aanbied als daar een contract aan zit. Na de gratis show 3 keer betaald schieten of zo. Als je namelijk alles gratis doet ben je snel failiet als bedrijf. Dus vermoedelijk gaan we Bombers de komende paar jaar terug zien. En net wat Havenmeester zegt, concurentie is er overal. Daarbij kan ik alleen maar zeggen dat een contract bij een wergever vroeger een vast contract hete, en nu heet dat contract voor onbepaalde tijd. Tijden veranderen nu eenmaal. Ook in vuurwerkland. Ik hoop dat Bombers het nivau van Asuma weet te halen, maar liefst nog mooier dan het al was. Het nivau van Asuma was de laatste jaren namelijk top. Bombers zet m op en kom met iets wat ons doet verassen als liefhebbers van 't kruit. Groetjes Giron.

Vuurwerk 5 mei Lapersveld 2011.

INGEZONDEN

Vuurwerk Leverancier na meer dan 25 jaar aan de kant gezet.

Wat gebeurt er nu weer in ons Hilversum. Meer dan 25 jaar verzorgde de firma Azuma uit Nieuwegein ( voorheen Skylight )na alle tevredenheid het mooie vuurwerk op het Lapersveld. Nu zijn ze zomaar aan de kant gezet. Waarom ? Er komt een nieuw bedrijfje uit Eemnes om de hoek kijken ( Bombers vuurwerk / Witte Tenten Verhuur ) en bied het de gemeente "GRATIS" aan. Concurrentie mag natuurlijk maar dit is geen concurrentie meer te noemen. Daarbij komt wat kunnen wij verwachten van een bedrijfje dat net een jaar bezig is en pas 4 shows heeft geschoten waarvan er 3 demo's waren. Uit de vuurwerkforums worden deze shows ook als slecht omschreven. Maar ja wat verwacht je. De eigenaresse Nancy Arler 20 jaar heeft ook pas haar certificaat sinds november 2010. Zelf ben ik een beetje bekend in het vuurwerkwereldje en weet dat de mensen achter Azuma een voor een 10 tallen jaren ervaring en gecertificeerd zijn( enkele highlights van Azuma vind u hier http://www.azuma.nl/highlights.php ). Het Bombers team weet ik heeft 1 redelijk ervaren man de hulpjes zijn nog geen eens gecertificeerd (bron KIWA) . Wat voor kwaliteit kunnen we nu nog verwachten van dit normaal spectaculaire vuurwerk verwachten op deze unieke locatie. Ik denk dat je geld niet tegen kan afwegen met ervaring en denk dat de gemeente hierin een zeer grote fout heeft begaan. Persoonlijk vind ik dat de gemeente eens beter onderzoek had moeten doen over wie Bombers Vuurwerk nou daadwerkelijk is en wat hun positie en ervaring in de markt is cq kan men een show daadwerkelijk wel aan. Gemeente succes ermee.

Bron en reacties:
http://www.echo.nl/ge-hi/buurt/inge...ss&utm_content=twitterfeed_hilversum#reacties

Zo dan...dat stuk liegt er niet om....ik hoop dat Bombers dit bericht laat verbleken als de show uiteindelijk geschoten is en dat diegene dan ook zijn hand ik eigen boezem zal steken. Maar wie weet, het blijft moeilijk om een goede show neer te zetten waarmee iedereen tevreden is..ik hoop er het beste van iig...ik zal iig aanwezig zijn, want benieuwd ben ik zeker :D

Vraag me af wie dat ingezonden heeeft lijkt wel een brief die uit jaloezie is geschreven ? Daarnaast klopt die info ook niet allemaal wat erinstaat maja we zullen het met koningedag gaan zien of bombers het waar kan maken :)

Wat een smerig stuk zeg, bah.
Tuurlijk mag je er een mening over hebben, maar dit lijkt mij geschreven door iemand die er profijt van zou hebben als Azuma dit zou schieten?

Ik vind het juist wel leuk om een keer een ander bedrijf te zien schieten, laat maar zien wat diegene met zo'n locatie kan maken. Dat ze hem gratis aanbieden, tja, waar maak je je druk om, hij hoeft toch niet te betalen wat daar straks geschoten wordt? Dat is wat er overal gebeurt, iedere markt, voor de vaste klant minder, maar wel de manier om zeker te zijn van de opdracht.

Ik, als Hilversummer, ben zeer benieuwd wat het dit jaar zal gaan worden. Al van jongs af aan kom ik daar en de regels hebben al veel invloed gehad op de show helaas, maar ik vond het steeds meer standaard worden de laatste 2-3 jaar. Laat maar eens een keer wat anders zien, ik ben voor, we weten niet eens wat we kunnen verwachten daar er zo weinig referenties zijn van Bombers, laat het ze maar eens zien dan. :wink:

Het is duidelijk iemand die zij gal even wil spuwen, maar ik denk dat het de gemiddelde Hilversummer niet kan schelen wie er schiet, als ze maar een mooie show krijgen. :wink: En of dat zo zal zijn, dat is enkel afwachten natuurlijk.

Back
Bovenaan