Het weer verwachtingstopic

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Thermometer.jpg

Weersverwachtingen

Het weer speelt een belangrijke rol in de sfeer en beleving naar oud en nieuw toe, wordt het nu echt koud of krijgen we echt herfstweer met veel regen en wind Iets wat iedereen wel bezig houd.

Hier kan je discusieren over het weer, weersvoorspellingen plaatsen en andere dingen die met het weer te maken hebben.

Voor het weer met oud en nieuw hebben we een ander topic welke over een tijdje online gaat komen omdat daarover speculeren nog geen zin heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook over het weer kunnen jullie weer volop posten, let op! Het gaat niet over het weer met oud en nieuw.

2007 was hier perfect weer, 2008 ook, maar 2009 toch echt minder. Overal windkracht 3/4, maar hier aan zee zes:(. Ik vind wind samen met regen het slechtste weer dat je kunt hebben. Effecten waaien helemaal uit elkaar, potten en pijlen komen echt niet hoog genoeg, -5 wordt -15 graden, erg koud dus... Heb je als je aan zee woont.
Hopelijk dit jaar niet zo'n harde wind, echt irritant. Gelukkig nog nooit regen gehad (misschien 6 jaar geleden ofzo).

Het actule weer en vooruitzichten

Het actule weer en vooruitzichten

Hallo allemaal, per nu is dit forumgedeelte weer open. :shocked: Ik zal de komende tijd zo veel mogelijk proberen het actueel te houden, wellicht met hulp en postings van anderen. Ik ben zelf meer dan 10 jaar professioneel met het weer bezig. :thumbup:(werk en hobby) (mijn avatar is niet voor niets de brenger van het mooiste vuurwerk ter wereld...onweer...) Op mijn werk beschik ik over veel data, maar ook met de beschikbare internetdata kom je een heel eind.

Heb je vragen oid, stel ze hier en ik (we) zullen die beantwoorden, als het maar met het actuele weer te maken heeft en met de vooruitzichten. (het is GEEN wintertopic, die is er al.) Linkjes, vragen, plaatjes, alles kan en vragen is NIET dom....maar nieuwsgierigheid om te leren, net zoals ik veel leer op dit forum van VWC.:D
Vanaf 15 december komt oud en nieuw binnen zicht in de EPS 15 daagse en gaan we ons richten op oud en nieuw.......(waarschijnlijk in een nieuw oud en nieuw 2010-2011 weer topic)

Ik hoop op veel gezelligheid, veel vragen en een druk bezocht topic.....het hele jaar door.....:holland::handsup::bye:

Laatst bewerkt:
Een vraagje dan: het is te warm voor de tijd van het jaar en vrij onstuimig. Is er al rustiger en kouder weer op komst?

Een vraagje dan: het is te warm voor de tijd van het jaar en vrij onstuimig. Is er al rustiger en kouder weer op komst?

Kouder wel, rustiger niet....Zondag maar vooral maandag een stevige, koude zuidooster met 5-6 graden....waterkoud en dat zul je merken......Gisteren nog 16 graden, afgelopen nacht 15 graden, nieuw record novembernacht...:bye:

Wat heb ik een hekel aan dit weer, zo onvoorspelbaar, je trekt weinig aan door de (redelijk) hoge temperatuur, en dan van het een op het andere moment word je doorweekt met regen, bah, ook de wint maakt me niet blij.

Nee het is koud of warm maar daartussen in vind ik maar niks.

Hoe ziet het weer voor 2010 en 2011 eruit? Dat is de vraag die velen bezighoudt. Natuurlijk is het weer erg moeilijk te voorspellen. Zelfs het KNMI heeft moeite om voorspelling te doen die langer dan 5 dagen zijn. Toch is er een tamelijk goede bron die meestal niet ver van de waarheid verwijderd is: de Enkhuizer Almanak. Zij baseert haar gegevens op de zogenaamde omkeerdagen. Daarnaast is er de Deventer Almanak.
Weersverwachting/voorspelling in december 2010 - wintermaand
De maand temperatuur ligt iets boven het langjarig gemiddelde van de temperatuur is 4,0°C. Omstreeks 10 december is er kans op lichte vorst. Het jaar eindigt met zacht en onbestendig winterweer.

■1-18 december: aanvankelijk onbestendig, later rustig winterweer overgaand in regen
■19-31 december: eerst betrokken, later helder en winderig

Bron KMNI

Hoe ziet het weer voor 2010 en 2011 eruit? Dat is de vraag die velen bezighoudt. Natuurlijk is het weer erg moeilijk te voorspellen. Zelfs het KNMI heeft moeite om voorspelling te doen die langer dan 5 dagen zijn. Toch is er een tamelijk goede bron die meestal niet ver van de waarheid verwijderd is: de Enkhuizer Almanak. Zij baseert haar gegevens op de zogenaamde omkeerdagen. Daarnaast is er de Deventer Almanak.
Weersverwachting/voorspelling in december 2010 - wintermaand
De maand temperatuur ligt iets boven het langjarig gemiddelde van de temperatuur is 4,0°C. Omstreeks 10 december is er kans op lichte vorst. Het jaar eindigt met zacht en onbestendig winterweer.

■1-18 december: aanvankelijk onbestendig, later rustig winterweer overgaand in regen
■19-31 december: eerst betrokken, later helder en winderig

Bron KMNI

Ok, staat genoteerd, komen er later op terug of het klopt...seizoensverwachtingen zeggen nl wat anders...te koud weer:)

Laatst bewerkt:
kunnen wij via jou ook andere weer mannen zoals piet paulisma ook na trekken of zijn voorspelling klopt ?

kunnen wij via jou ook andere weer mannen zoals piet paulisma ook na trekken of zijn voorspelling klopt ?

mmm, daar hou ik me totaal NIET mee bezig. Ons bedrijf stamt af van het KNMI met alle kennis en zaken, gewoon goed dus. Piet Paulusma :angry::mad:heeft lang niet zoveel data en ik heb ook helemaal niets met hem. Ik geloof geheel in mijn eigen berichten...als iets onzeker is, vertel ik dat ook, het weer is nl nooit zeker...

je kan altijd even een bericht van hem aanhalen, kunnen we dan op reageren..

mmm, daar hou ik me totaal NIET mee bezig. Ons bedrijf stamt af van het KNMI met alle kennis en zaken, gewoon goed dus. Piet Paulusma :angry::mad:heeft lang niet zoveel data en ik heb ook helemaal niets met hem. Ik geloof geheel in mijn eigen berichten...als iets onzeker is, vertel ik dat ook, het weer is nl nooit zeker...

je kan altijd even een bericht van hem aanhalen, kunnen we dan op reageren..

het ziet er naar uit dat ik je ergens behoorlijk kwaad heb gemaakt .
dat was niet mijn bedoeling :sad:
kun je uitleggen waarom je zo boos bent geworden

het ziet er naar uit dat ik je ergens behoorlijk kwaad heb gemaakt .
dat was niet mijn bedoeling :sad:
kun je uitleggen waarom je zo boos bent geworden

Kwaad niet hoor maar ja...Piet Paulusma, als iemand niet serieus met met het weer bezig is...ik vind het echt een nep show die hij laat zien. Zeg maar een dummy tov het echte werk....:D

Kwaad niet hoor maar ja...Piet Paulusma, als iemand niet serieus met met het weer bezig is...ik vind het echt een nep show die hij laat zien. Zeg maar een dummy tov het echte werk....:D

okey ik schrok al
ach ja als je echt voor je vak staat en er met hart en ziel van houdt kan ik me nu wel voorstellen dat je je daar aan ergert .
dus dat betekent dan ben jij zeker de persoon om te vragen over het weer :thumbup:

okey ik schrok al
ach ja als je echt voor je vak staat en er met hart en ziel van houdt kan ik me nu wel voorstellen dat je je daar aan ergert .
dus dat betekent dan ben jij zeker de persoon om te vragen over het weer :thumbup:

Zie post 5...:bye:

Top dat je dit jaar dit weer wilt doen David :thumbsup:
Zelf ben ik ook erg geïnteresseerd in het weer, voornamelijk als het wat kouder gaat worden (afgelopen twee winters waren top voor mij wat dat betreft).

Wat wel belangrijk is in dit topic is dat men niet teveel gaan speculeren. Vanaf de 15de (zoals David) zegt komen de eerste beelden over oud&nieuw inzicht, daar zullen we dus met geduld op moeten wachten.

Mooi dat we een echte "weer" kenner erbi hebben :)

Ik hoorde trouwens dat er de afgelopen dag/dagen een record van warmste novemberdag/dagen is geweest?

Klopt dit bericht?

Back
Bovenaan