Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien stomme vraag,en is misschien al vaker gesteld...als er gesproken word met aan de kust.
Hoe moet ik dat dan zien?
Moet ik het zien als den haag/scheveningen?

Ik woon vlakbij Rotterdam,dat is dan niet aan de kust ga ik vanuit? Of word er ook gerekend tot zoveel km van de kust?

Jij hebt er meer verstand van dan mij. Win komt goed dus zo te zien, hoe staat het met de regen?

Volgens de modellen grotendeels regen vrij. Max 10mm. De mannen die er echt verstand van hebben zeggen dat het geen aaneengesloten regenfront meer is. Zal dus voornamelijk om een paar buien gaan. Ziet er positief uit wat mij betreft.

Misschien stomme vraag,en is misschien al vaker gesteld...als er gesproken word met aan de kust.
Hoe moet ik dat dan zien?
Moet ik het zien als den haag/scheveningen?

Ik woon vlakbij Rotterdam,dat is dan niet aan de kust ga ik vanuit? Of word er ook gerekend tot zoveel km van de kust?

aan de kust wordt meestal tot 10/20 km landinwaarts genoemd. Maar dat ligt ook een beetje aan de windrichting.

aan de kust wordt meestal tot 10/20 km landinwaarts genoemd. Maar dat ligt ook een beetje aan de windrichting.

Precies dit, komt de wind over zee aanrazen, zal het tot een km of 10 merkbaar harder waaien dan verder landinwaarts. Is de wind aflandig, sta je op het strand vlak achter de duinenrij misschien juist heel goed, beschut achter de duinen. ligt echt aan de windrichting. Wind die over land komt ondervind gewoon in de onderste luchtlaag wrijving door huizen, bomen, heuvels etc. Als de wind over zee waait is er geen enkele wrijving en kan die max in kracht toenemen.

Wat ik niet begrijp, misschien dat 1 van de weermannen dit kan uitleggen.

Waarom lees ik op de diverse weerberichten dat het windkracht 6 a 7b aan de kust (knmi) word. Terwijl ik dit niet terugzie op de modelen van o.a. harmonie icon.

Zijn dat de windstoten waar ze het dan over hebben......?

De keuze is reuze, kies uw favoriet weermodel!

IMG_7738.jpg

HARMONIE zit ook zo rond 4 a 5B voor mijn regio. Daar zal het wel op gaan uitkomen. Weet niet meer wat het vorig jaar exact was hier, ik meen te herinneren 5B. Wel vervelend als je dichter aan de kust zit, zou echt zo mooi zijn als het hele land max 4B krijgt. We houden hoop en ik duim voor elke regio dat het goed komt! :)

De keuze is reuze, kies uw favoriet weermodel!

Bekijk bijlage 79199

HARMONIE zit ook zo rond 4 a 5B voor mijn regio. Daar zal het wel op gaan uitkomen. Weet niet meer wat het vorig jaar exact was hier, ik meen te herinneren 5B. Wel vervelend als je dichter aan de kust zit, zou echt zo mooi zijn als het hele land max 4B krijgt. We houden hoop en ik duim voor elke regio dat het goed komt! :)

Welke app is dit? Ziet er gelukkig wat beter uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan