Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bak met regen en veel wind waarschijnlijk. Heb er echt geen enkele vertrouwen meer in. Alle weerapps zijn zeer negatief. Dit is de 3e jaar op rij met slecht weer en zeer veel wind. December maanden hebben tegenwoordig alleen maar regen, zacht weer en wind.

Voor degene die al wat in huis hebben, 2e kerstdag wordt sowieso een perfect stook avondje.

Gemiddelde voor de 31ste ligt nu op windkracht 3 ong. Nog paar dagen volhouden zo dan krijg ik er vertrouwen in!

Eerste afhaaldag wel weer een bak wind zeg..man man, het houdt niet op.

Windpluim.jpg

Geen tijd om me erin te verdiepen, dus ik lees oppervlakkig mee hier. Maar ik kan de twijfels in de reacties van David niet helemaal rijmen met wat ik in pluimen etc zie, qua wind ziet dat er niet eens heel beroerd uit. Oper en Control trekken de wind er zelfs grotendeels helemaal uit. Nu is dat ook niet nodig, maar liever dat dan veel wind. Kan iemand de huidige verwachting duiden en vergelijken met vorig jaar? Toen echt een vlagerige wind hier in midden-Nederland.

Nee die snap ik ook niet helemaal, de kaarten zijn toch redelijk positief? @david kun jij je nader verklaren? Vorigjaar kan ik ke herinneren dat nu al duidelijk was dat er veel wind zou zijn. Dat zie ik in de kaarten op dit moment niet terug?

Ik blijf gewoon lekker positief!! Vorig jaar stonden we dr heel anders voor ..ik ga mn voorpret er niet meer door laten verpesten

Het weer op 31 december: dag begint met 7 grade bewolkt en het wordt aan het einde van de dag 11 grade met windsnelheid 13km/u tot 35km/u ( gelukkig geen regen )

Mijn voorspelling klopt aardig, het zal tussen 5-11 graden worden met windsnelheid 3. Geen regen gelukkig!
Laat de 31 ste maar komen!

Vind het op z'n minst opvallend dat de oper en control al enkele runs onderin het ensemble liggen. Het ensemble mean laat echer nog steeds een duidelijke voorkeur voor meer wind uit zuidwest zien en grotere neerslagkans, doordat het laag noordelijker inkomt (zie bijv GFS12 oper/GEM12).

Het gaat echt nog wel even duren (vanaf de 26e) voordat duidelijk is waar het zwaartepunt van lagedruk uiteindelijk uit zal komen, en daarmee hoe de wind en eventuele regen zich zullen gaan manifesteren. De buit is nog lang niet binnen, ook kijkend naar de uitvoer van andere modellen.

Geruststellend is wel dat er nog steeds rustige opties aanwezig zijn; dat was vorig jaar op een gegeven moment precies tegenovergesteld. Nog even volhouden dus...het zal ongetwijfeld nog een paar keer springen.

Ik haat dit topic, en tegelijkertijd zit ik gewoon een paar keer dag het forum te refreshen puur voor dit topic. Dus zo is het om borderline te hebben haha:bonk:

Nee die snap ik ook niet helemaal, de kaarten zijn toch redelijk positief? @david kun jij je nader verklaren? Vorigjaar kan ik ke herinneren dat nu al duidelijk was dat er veel wind zou zijn. Dat zie ik in de kaarten op dit moment niet terug?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Uiteraard zijn er steeds veel depressies in de buurt, en het azorenhoog gaat ook weer wat afzwakken waardoor depressies meer kans krijgen om onze regio op te zoeken. Maar ik zie dat helemaal niet terug in de pluimen. Welke kaarten zie jij David, die jou doen twijfelen? Ik vraag dit puur ok va te leren natuurlijk.

In mijn laatste runs krijgen we te maken met hellend vlak isobaren wat kan duiden op een hoog druk gebied ten zuiden van de kern alsmede een noordwestelijk koudefront wat dan weer positiever is en zorgt voor een vorstkans van 16%. Laten we hopen dat het eerste uitkomt de 31e.

In mijn laatste runs krijgen we te maken met hellend vlak isobaren wat kan duiden op een hoog druk gebied ten zuiden van de kern alsmede een noordwestelijk koudefront wat dan weer positiever is en zorgt voor een vorstkans van 16%. Laten we hopen dat het eerste uitkomt de 31e.
Isobaren, uhhh zitten hier ook leken he :)

Laatst bewerkt:
Ik keek naar de kaarten vannacht en zag een duidelijke verschuiving van de belangrijkste combinaties; hartenaas werd opgegooid en daardoor was een Straight Flush niet meer mogelijk. Ik verdenk mijn medespelers dan ook van kaarten tellen. Of gaat dit over andere kaarten?

Als ik zo de kaarten op Wetterzentrale bekijk, dan ziet het er op 31-12 om 0:00 helemaal niet verkeerd uit.

IMG_0223.jpg

Wind is tussen de 4 en 8KT. Dat is tussen windkracht 1 en 3

IMG_0224.jpg

Neerslag is ook te verwaarlozen

Nieuwe kaarten ogen gunstiger met of de achterkant van een laag of de flank van een hoog…nu eens kijken of dit vastgehouden gaat worden…modellen zijn nog wel erg zoekende….

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan