Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel erg goed? Ok niet heel slecht, maar hele dag een volle windkracht 4 vind ik eigenlijk net teveel nog. Op het randje. Magoed, zoals inderdaad al 10 x eerder gezegd, nog 9 dagen, dus zal nog wel 5 x veranderen. Komen alleen steeds meer leden voor een hardere wind nog, dat waren er voorgaande dagen minder. Hopen dan maar dat het zo blijft ongeveer zoals het er nu voor staat.
Windkracht 4 is teveel in mijn ervaring ook, windkracht 3 en daaronder wordt het echt heel mooi.
2 het beste

De weergoden hebben me zojuist ingefluisterd dat het lekker droog wordt, iets onder de vriespunt met bevroren sloten. Verder een lichte briesje zodat het rook niet blijft hangen. Ook kan er een week later een elf stedentocht gereden worden. :D

Gaat mijn voorspelling uitkomen? Het kan nog alle kanten op in ieder geval.

Het ziet er op dit moment weer goed uit op de kaarten. Zoals elk jaar blijf ik weer hopen dat het goed komt met het weer. Dit is voor ons in midden-Limburg al jaren op rij goed gekomen. Ook enkele jaren geleden met die dikke mist, hadden wij weer geluk dat het precies hier een stuk minder mistig was. Al jaren achter elkaar prima stookweer geweest hier. Het minste was dan wel vorig jaar, toen het wat harder waaide en de effecten net iets te snel wegwaaide, maar ook weer niet enorm tragisch. Ook dit aankomend O&N ga ik er vanuit dat we prima stookweer krijgen...

Windkracht 4 is teveel in mijn ervaring ook, windkracht 3 en daaronder wordt het echt heel mooi.
2 het beste

Ja echt de max eigenlijk 4, zodat het meeste zich nog een beetje normaal gedraagt. 2 a 3 is inderdaad perfect, maar dat hebben we zelden meer de laatste jaren. Steeds hetzelfde patroon. Begin - half dec een rustig weekje, en zodra kerst op de kaarten verschijnt komt de bulderende WC op gang. Hoge temperaturen, harde wind en buien. Voor mijn andere hobby vissen pri8ma weer, maar de laatste paar dagen van het jaar gewoon heerlijk rustig weer met koude avonden zou toch wel erg sfeer verhogend werken. Al is het maar zodat je al het vuurwerk buiten een stuk beter hoort :wink:

Grote kans op een stevige zuidelijke wind, rond 4 Bft, regen onderweg…contouren worden duidelijker…in ieder geval depressieweer met zeker wel wind. De regen is last minute werk en wellicht hebben we geluk met een rug van hogedruk in de avond met minder wind en droog weer maar ik heb mijn twijfels..

Alles wat hier vorige week al geroepen werd, blijkt op de reguliere weerapps nu ook werkelijkheid te worden.
Met de dag meer regen en hardere wind.

Ik heb al wel besloten dat als het slecht weer is met windkracht 4, de grote potten gewoon binnen blijven staan. Niet weer zoals vorig jaar de dure spullen die okay presteerden maar deels verwaaiden.

Zeker nu we dit jaar op een landelijkere locatie zijn ipv beschutting in een dorp.

Maar GFS heb ik de plank nog vrijwel nooit raak zien slaan, die negeer ik al jaren, zeker voor iets langere termijn (dan een dag of twee dus)

Hier wat expert pluimen voor regio Zuid, als dit zo uitkomt vind ik het prima. Helemaal als de Oper en Control nog wat meer bijval krijgen komende dagen.

Temperatuur
PLuim zuid 23 dec.jpg

Neerslag
Pluim zuid neerslag.jpg

Wind
Pluim zuid WInd.jpg

Ik maak me zorgen om het m-woord. Die meteorologische singulariteit begint weer te spoken in de ecmwf oper. Hopelijk enkel in mijn verdoemde ogen.

Nogmaals...windkracht 4 is klote maar altijd nog beter dan wat we nu de laatste dagen hebben.

Wel grappig dat iedereen hier wat anders zegt of laat zien op de kaarten.
De een vind windkracht 4 al ellende terwijl de ander spreekt van redelijk weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan