Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
laten we hopen dat het bij een kracht 4 blijft zonder windstoten dan ben ik wel tevreden.
ik zou het veel erger vinden als we heel weinig wind hebben en mist krijgen, dan maar een beetje wind.

Een beetje mist vind ik persoonlijk nog niet zo erg.
Daar door lijken de effecten wat groter. Ik zie het dan een beetje als een soort van showrook.

Haha we worden allemaal metreologen zo de laatste dagen.:p hele nieuwe hobby erbij, komt zoveel meer bij kijken dan een lontje afsteken... De mensen moesten eens weten. Haha heerlijk hoor! Ik doe net zo hard mee maar probeer ook de struisvogel techniek. Je kunt er toch niks aan doen.

Laat maar waaien laat maar waaien.. alles wordt ons toch al ontnomen! Dit kan er ook nog wel bij.. kortom knalcakes!!

Wat een geweldig topic is dit toch. Niet alleen de weersverwachting wil nog wel wat wijzigen, maar ook de interpretatie van de weersverwachting is per freak totaal verschillend. Erg vermakelijk om te lezen.
Bij de een blijft alles staan voor volgend jaar bij windkracht 4, en de ander slaat juist nog extra goudbakken in om het te vieren :D

Zelf ben ik er redelijk gerust op, ik zie toch al vrij lang redelijk eenduidige kaarten, windkracht 3/4.
Soms pakt de Oper een uitbijter omhoog of juist omlaag, maar het gemiddelde van de leden blijft steeds rond die windkracht 3/4 zitten.
Nog maar wachten tot de details wat duidelijker worden.

Man, wat een ellende dat weer, maar houd er ook een beetje aan vast dat het toch eens positief om moet slaan. En laat dat maar lekker over een week zijn dan.

17 graden met zon!

Maar dat is niet in Nederland :)
Hoe het er nu naar uit ziet (windkracht 2/3 met 4mm regen) vind ik het beter dan vorig jaar.

Alles is mogelijk met vandaag als voorbeeld. Heledag echt vreselijk weer en nu is het super helder, de wind is weg. Kortom perfect stook weer.

Die pakken puur de oper. Dat is in dit geval zeker gewoon een van de 50 ensembleleden (zeg maar: verwachtingen). Dus als die de laagste is en alle anderen gewoon op 5 a 6 m/s zitten gemiddeld dan heb je aan de oper geen bal. Daarmee heb je op deze termijn aan de oper op zich in het geval van wind ook geen bal en dus ook niet aan buienradar.

Wind kaarten van GFS en ECMWF. Nogmaals er kan veel gebeuren!

GFS

Windkracht 3/4 gemiddeld uit NW. Wadden windkracht 5. NO Nederland Wind 2/3

IMG_2987.jpg

ECMWF

Windkracht 2/3 uit het N tot NO. Groningen/ Friesland / Drenthe soms maar windkracht 1 en dat lijkt me niet best ivm mist.

IMG_2988.jpg

Alles is mogelijk met vandaag als voorbeeld. Heledag echt vreselijk weer en nu is het super helder, de wind is weg. Kortom perfect stook weer.

ow hier in Leiden was t echt honden weer tot vanochtend, nu eindelijke droog met een beetje wind

Ik vind dat wij het ook wel verdiend hebben hoor, geven vermogens uit aan collecties, kijken maanden wat de mooiste effecten/beste kwaliteit zijn en dan zouden de effecten weg waaien.. :sad:

Tijd voor goed stookweer!

Da's een pak van mijn hart. Ondertussen staan hier de straten weer blank na de zoveelste hoosbui.

Als ze nou het IJsselmeer een metertje of 2 uitdiepen zijn we ook van dat gezeik in de zomer af over een water tekort, maar dat zal wel weer te simpel gedacht zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan