Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen we allemaal BIDDEN naar de omstandigheden van vandaag? De demo van huisman was top, wacht 2 minuutjes per cake/box/compound en je rook is weg, goud bleef goed hangen, het was koud maar niet nat

Bedankt koning voor je bijdragen hier, top. En ook nog eens positief tot nu toe dus, dat klinkt helemaal goed.

Niets is zo veranderlijk als het weer!
Er zijn de laatste 10 jaar amper jaarwisselingen geweest waar er lang op voorhand al voorspeld kon worden dat het rustig en droog weer werd....

De winters zijn nu eenmaal gemiddeld natter en warmer dan ooit en de onvoorspelbaarheid van het weer hoort daar dan ook een beetje bij!
Ook genoeg jaarwisselingen gehad waar een paar dagen op voorhand voorspeld werd dat het hondenweer zou worden. Uiteindelijk op de dag/avond zelf vaak droge momenten met soms iets meer wind....

Uiteraard wel weer duimen op droog en rustig weer voor komende jaarwisseling. Maar nu een voorspelling doen is gevaarlijk :p

overview_20231215_06_384.jpg

De 0600UTC GFS run. Ziet er nu naar uit dat zich een hogedrukgebied uitstrekt boven Europa de laatste dagen van het jaar en de depressies boven de oceaan op afstand houdt... Maar hee, zoals velen van jullie ook zeggen; het duurt nog zo lang! Maar de hoop is er in ieder geval :)

Ben heel benieuwd, kans diagram voor de voort bulderende W/ZW circulatie laat weinig tot geen verandering zien t/m de 29ste.. Hopen dat met meer zuid wordt zoals Vuurwerkkoning is het kaartje liet zien. Al zal dat komende 2 weken nog tig keer veranderen.

Schermafbeelding 2023-12-15 123928.jpg

Het kaartje van Crackling is prachtig. Hoe groot de kans is dat dit 'm uiteindelijk gaat worden is echt niet te zeggen op deze termijn. Maar als dat kaartje klopt, zitten we wat de wind en neerslag betreft in elk geval gebakken.
Enige waar ik me dan wel zorgen om maak is mist, want op dat kaartje zie ik nagenoeg geen wind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan