Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De focus in dit draadje is gericht op het weer op oudjaarsdag. Maar we hebben ook al goed weer nodig aan het eind van deze week, als er diverse vuurwerkdemo's zijn. Sommige van jullie zijn goed in het bestuderen van weermodeldata. Welke richting gaat het weer op aan het eind van deze week?

De focus in dit draadje is gericht op het weer op oudjaarsdag. Maar we hebben ook al goed weer nodig aan het eind van deze week, als er diverse vuurwerkdemo's zijn. Sommige van jullie zijn goed in het bestuderen van weermodeldata. Welke richting gaat het weer op aan het eind van deze week?

Hogedruk in centraal/Zuid europa. Betekend weinig wind en droog wel relatief hoge temperaturen(+- rond de 10 graden).

Als je ballen er maar niet afvliegen zoals gister! .. Man man man. Het is me opgevallen dat het Heeel 2023 flink gewaaid heeft zeg!

Heel misschien krijgen we wel fors winterweer eind december. Het is nog heel onzeker en de kans is klein, maar ook aanwezig.

IMG_2926.jpg

ik wil nog wel even inhaken op de berichten hierboven. Stel er komt een ssw (snelle opwarming boven de noordpool) dan duurt het meestal 3 tot 4 weken voordat het invloed heeft op ons weer. Dus dat zou eerder beteken dat het rond half januari winterser wordt.

ik wil nog wel even inhaken op de berichten hierboven. Stel er komt een ssw (snelle opwarming boven de noordpool) dan duurt het meestal 3 tot 4 weken voordat het invloed heeft op ons weer. Dus dat zou eerder beteken dat het rond half januari winterser wordt.
Juist, dat wordt pas januari als het al wat doet bij ons…

Zuidwest 2-3 Bft en droog aan de flank van vrij sterke hogedruk ten zuiden van ons land. Rond 5 graden in de avond…ofwel niet al te slecht…mistkansen zijn niet nul maar zeker ook niet aan de hoge kant..lage bewolking zou lokaal een spelbreker kunnen zijn maar later deze week kijken we nog wel eens even…

Was het weer dan zo slecht in Nederland? Ik weet dat ik hier in Zoetermeer redelijk goed stookweer hadden en het pas na 02.45 met regenen begon.
Ik stond in hazerswoude met oud en nieuw en daar waaide het echt flink. Toen het ook nog begon te regenen tot kwart voor 1 was het snel afgelopen daar voor mij

Zenuwen voor het weer worden wel steeds erger moet ik zeggen. Hopelijk is er eind volgende week al voorzichtig wat over te zeggen.

Ik denk dat ik op dit moment liever in deze topic kijkt dan in de afkeur topic daar krijg je pas echt de zenuwen van :bonk:

Als ik me goed herinner was de storm van vorig jaar al heel ver van te voren te zien in de voorspellingen. Zolang ik daar de komende dagen niks over hoor vind ik het best.

Zelfs het Amerikaanse GFS laat geen opening zien naar iets dat op winterweer lijkt. Tot het einde van de maand blijft de westcirculatie op een enkele dag na stevig in het zadel zitten.
Deze week zorgt een warmbloedig hogedrukgebied boven het zuiden van Europa nog voor een relatief rustig en droog weertype. Wel komt de wind meestal uit westelijke richting. Na het weekend nemen oceaandepressies het roer over. De kans op regen en wind neemt aanzienlijk toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan