Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is echt prachtig stook weer de laatste week zeg, goed koud, amper wind en resten sneeuw. Als we dat tog weer eens op oudjaarsdag mogen hebben zou geweldig zijn.

Ja hopen op vergelijkbaar weer de 31e. Lekker koud, helder en weinig wind

Maar zoals het de laatste paar jaar is geweest ben ik al lang blij met "zo goed als droog" en "niet te harde wind"

KNMI t/m 19-12: Eerst grote kans (ca. 80%) op een zacht weertype met geregeld regen. Later toenemende kans op een droger en kouder weertype.

Hopelijk gaat dat koudere en drogere weertype doorzetten tot na de jaarwisseling. Maarja, het is nog ff afwachten, kan alle kanten nog op.

Ik heb deze even opgepakt uit de shout. De voorspellingen volgens Biertje&Co, gedaan op 6 december. Als deze voorspellingen uitkomen krijgt Biertje&Co zeker een biertje van mij :)

[00:22] Biertje&Co: weer is al 41 jaar een hobby van mij heb mijn voorspelling klaar.
[00:24] Biertje&Co: afgelopen 9 jaar uitgelachen maar 9x juist dus nu de 10e editie
[00:31] Biertje&Co: en dat is hij ! ook bijzonder dat het de dagen 1 2 3 4 zeg de eerste week kalm weer is af en toe zon. dan de dagen vrijdag 29 december komen we in een rustig weerbeeld temperatuur zal overdag tussen de 6-8 graden zijn het is een droge dag
[00:32] Biertje&Co: de 30ste is een droge dag waar de zon wat minder aanwezig is toch blijft het een droge dag .
[00:36] Biertje&Co: de 31ste de dag, we hebben een vriendelijk uiteinde wind is er 2 max 3 de zon doet een duitje in het zakje en is met tussenpozen aanwezig in de avond is het 4-6 granden en de dag verloopt droog ,zo ook de eerste dagen van 2024 dan zien we na de eerste week
[00:38] Biertje&Co: een vorst periode aankomen die gekenmerkt word door zon en vrieskou schaatsers komen aan hun trekken.

Ik heb deze even opgepakt uit de shout. De voorspellingen volgens Biertje&Co, gedaan op 6 december. Als deze voorspellingen uitkomen krijgt Biertje&Co zeker een biertje van mij :)

[00:22] Biertje&Co: weer is al 41 jaar een hobby van mij heb mijn voorspelling klaar.
[00:24] Biertje&Co: afgelopen 9 jaar uitgelachen maar 9x juist dus nu de 10e editie
[00:31] Biertje&Co: en dat is hij ! ook bijzonder dat het de dagen 1 2 3 4 zeg de eerste week kalm weer is af en toe zon. dan de dagen vrijdag 29 december komen we in een rustig weerbeeld temperatuur zal overdag tussen de 6-8 graden zijn het is een droge dag
[00:32] Biertje&Co: de 30ste is een droge dag waar de zon wat minder aanwezig is toch blijft het een droge dag .
[00:36] Biertje&Co: de 31ste de dag, we hebben een vriendelijk uiteinde wind is er 2 max 3 de zon doet een duitje in het zakje en is met tussenpozen aanwezig in de avond is het 4-6 granden en de dag verloopt droog ,zo ook de eerste dagen van 2024 dan zien we na de eerste week
[00:38] Biertje&Co: een vorst periode aankomen die gekenmerkt word door zon en vrieskou schaatsers komen aan hun trekken.

Ik teken ervoor

Hopelijk heeft hij het goed!

Heb even 'ChatGPT' gevraagd of die er nog wat er over te zeggen heeft:

Een oudejaarsdag met grauwe lucht,
Regen valt, een trieste klucht.
De wind huilt door de kale bomen,
Een jaar dat eindigt in de dromen.

De straten glimmen van natheid,
Voorspellingen van slecht weer, geen zoetigheid.
Paraplu's dansen in de storm,
Een koude deken, een trieste vorm.

Het jaar neemt afscheid in somber grijs,
Met regendruppels als tranen op het reis.
Geen vuurwerkspetters, slechts natte straten,
Oudejaarsdag in tranen gelaten.

Maar laat de regen niet de vreugde stelen,
Ook in stormachtige dagen kunnen harten helen.
Kijk vooruit, naar een nieuw begin,
Ondanks de regen, gloort er hoop binnenin.

Dus hef het glas op wat komen gaat,
Ondanks het weer, dat ons nu verlaat.
Laat oudejaarsdag niet te zwaar wegen,
Want in het nieuwe jaar liggen nieuwe wegen.

Haha de stress neemt bij velen al toe, dat heeft altijd wel wat.
Er is nog een hele tijd te gaan mensen, een week van tevoren kunnen we wellicht wat trends in hooflijnen inzichtelijk krijgen.

Weerplaza is er niet gerust op:

https://www.weerplaza.nl/video/30daagse/890305435/

Vanaf 2:30 min de voorspelling.

Het kan nog alle kanten op:

Wat wel opvalt is dat in de tweede helft van december ook flink wat leden voor een blokkerend systeem boven Europa gaan. Dit zou betekenen dat we juist met relatief droog weer te maken krijgen. Dit geeft nog maar eens weer dat nog niks zeker is en dat de onzekerheid op termijn groot is.

https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/30-daagse/30-daagse-tendens-naar-zacht-winterweer/8608/

Begint hier nu wel echt een soort spanning op te bouwen voor het weer moet ik zeggen. Komen echt dichterbij nu, dus spanning zal alleen maar oplopen vermoed ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan