Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Feitje.
Pellenboer een weerman die vroeger het weer op tv voorspelde is wel eens bedreigd omdat hij slecht weer had voorspeld.

Nieuwe Gfs geeft weer een beetje hetzelfde beeld aan als de eerdere runs. Storing zit dichtbij maar lijkt ons vooral 30e/31e snachts te raken. Loop van de middag lijkt dan wat rustiger te worden. Windkracht 3-4 (aan zee nog zeker 5). Alleen zitten die storingen zo dichtbij dat het volgens mij nog wel alle kanten op kan.

Correct me if im wrong.

Laatst bewerkt:
Wanneer kunnen we de volgende update verwachten :p

Ik heb even gekeken. Ik heb geen tijd om de plaatjes er nu ook bij te uploaden.

De nieuwe run van GFS(12Z) Is niet heel veel veranderd.
De Storm is boven Nederland en de kust wat minder krachtig de nacht van 30 op 31 december als vanmorgen. De neerslagzone in die nacht blijft er in maar is de 31e halverwege de dag al aan de oostgrens.

Voor de rest lokaal kans op een buitje maar niet veel wat betreft mm (1 a 2mm max). overdag nog steeds 3 a 4BFT maar in de avond terug naar 2 a 3BFT.

Ik zal vanavond eens kijken of ik een wat uitgebreider bericht kan maken met meerdere modellen.

Bij deze huidige verwachting zeker geen mist. Daar is gewoon teveel wind voor.
Tempratuur overdag van 8/11 graden. In de nacht 5/8 graden.

Ik dacht precies hetzelfde toen ik net buiten liep

Net terug van boodschappen. Prima stookweer....Ik denk het wel maar met weinig wind en hoge RV zou het bij veel vuurwerk wel eens heel erg mistig kunnen worden.

Keek even op de wind op mijn weerstation op het platteland (volledig vrije opstelling, Davis Vantage Pro2). Dan zitten we nu op 3 a 4 m/s. Toen naar huisreden schoot iemand een flinke single shot en dag er goed uit.

Laatst bewerkt:
Korte bespreking GFS regio midden op basis ensemble.

Wind: gemiddeld 5 m/s, tussen 3 en 8 m/s.
Temperatuur: Rond 8 C met een spreiding tussen 1 en 10 C. Lijkt me dat 90% van de ensembleleden het tussen 5 en 10 C houdt.
Neerslag: gemiddeld 1 mm met uitschieter tot 12 mm.

Als we heel het land bekijken zien we dat het oosten met 2,5 a 3 m/s gemiddeld erg goed voorstaat Het midden en hele westen zit tussen 4 en 5 m/s.

GFS biedt op basis van het gemiddelde redelijke tot goede perspectieven voor het hele land. Maar: het is nog ver weg.

Ik zit ook naar de verkoopdagen te kijken ivm alles op de fiets halen... :frusty: das met wind en regen met die afstanden en kilo's (25 natuurlijk) ook niet niks...

Ik zit ook naar de verkoopdagen te kijken ivm alles op de fiets halen... :frusty: das met wind en regen met die afstanden en kilo's (25 natuurlijk) ook niet niks...

Heb je geen compounds dan? Vuurwerk ophalen met de fiets heb ik nog nooit van gehoord. Tenzij je een grote bakfiets heb ofzo

GFS ziet er nog steeds goed uit, echt perfect stookweer maar EMCWF wordt steeds slechter en slechter
Bekijk bijlage 69816

Wel droog, maar die wind moet echt omlaag. Hopelijk komt GFS dit jaar uit. Ik had trouwens gehoord dan Valencia dit jaar ook echt bagger weer had en echt een hele stevige wind tot storm en daar werd ook massaal nog afgestoken en zelfs vuurpijlen dus vanaf welke windkracht is het niet meer verantwoord is de vraag. Heb trouwens vernomen dat de kans op een zware storm en veel neerslag op oudejaarsavond erg groot is. Windkracht 7 tot 11 en 20 mm regen in een paar uur. Ik hoop zo dat dit niet waar is

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan