Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Regenachtig en zuidzuidwest 3-4 Bft, modellen liggen nu op een lijn voor wat betreft de avond..

Ik snap er allemaal geen ene kut van maar vind het wel tof dat we een paar weermannen hebben rondlopen hier.

Regenachtig en zuidzuidwest 3-4 Bft, modellen liggen nu op een lijn voor wat betreft de avond..

Al zicht op de laatste ECMWF ensemble dan? Ik niet. Oper ECMWF is wel HEEL erg verbeterd. Precies in de avond gebied met lage windsnelheden van zuidwest naar noord. Rond 01.0o uur lokale tijd in ZW alweer verslechterend. Maar nog steeds niet slecht. Gedurende enkele uren in een groot deel van het land in deze oper erg weinig wind.

Al zicht op de laatste ECMWF dan? Ik niet. Oper ECMWF is wel HEEL erg verbeterd. Precies in de avond gebied met lage windsnelheden van zuidwest naar noord. Rond 01.0o uur lokale tijd in ZW alweer verslechterend. Maar nog steeds niet slecht. Gedurende enkele uren in een groot deel van het land in deze oper erg weinig wind.

We houden hoop! Gewoon positief blijven, helpt ook altijd denk ik zo!:D Thanks voor je updates!

Al zicht op de laatste ECMWF dan? Ik niet. Oper ECMWF is wel HEEL erg verbeterd. Precies in de avond gebied met lage windsnelheden van zuidwest naar noord. Rond 01.0o uur lokale tijd in ZW alweer verslechterend. Maar nog steeds niet slecht. Gedurende enkele uren in een groot deel van het land in deze oper erg weinig wind.

Wel bakken regen bij de oper

ÈCMWF ensemble loopt binnen, regio ZW als eerste.

COnclusie: weinig verandert en helaas nog steeds anders dan GFS. Beduidend grotere regenkansen, zeer zacht en gemiddelde wind duidelijk 4B voor die regio....Voorspelt weinig beters voor elders.

Nog steeds alleen zw (enkele minuten later). Dus daar maar naar gekeken. Oper zit qua neerslag vr boven gemiddeld. Here's hoping...
WIndstoten in die regio nog steeds 15 m/s gemiddeld. Gemiddelde windsnelheid met 6,5 m/s wel iets lager dan gisteren. Vol in 4 B beaufort schaal.

Regio West binnen: zie regio zuidwest. Neerslagpiek na 24 uur. WIndsnelheid oper zit dik onderin het ensemble. Gemiddelde hier 6 m/s.

Regio midden = regio west. Windstoten gemiddeld 14 m/s. WIndgemiddelde 4 B.

Regio zuid = regio zuidwest. Heel weinig verschil.

Regio zuidoost = regio zuidwest met warempel gemiddeld 16 m/s windstoten. Neerslag piek valt een uurtje eerder.

Regio Midden = regio west.

Regio Noordwest: winderigste regio weer gemiddeld, zit tegen 5B aan gemiddeld. Verder weinig verschil met de rest.

Wadden = regio noordwest.

Regio noordoost= regio west qua wind.

Regio oost = regio noordoost.

Beetje rommelig zo, sorry.

Samenvattend volgt ECMWF de lijn die eerder is ingezet. We zien hier allround 4B in het noordwesten en uiterste noorden neigend naar 5B. De oper zit qua wind helemaal onderin en qua neerslag helemaal bovenin. Toch is de kans op neerslag veel groter dan bij GFS.

COnclusie: ECMWF opteert voor een regenachtige jaarwisseling met een matige, in het noorden vrij krachtige wind.

KAnttekening: er is veel spreiding op tal van punten. Er is niet met veel betrouwbaarheid te zeggen of het nu een beetje nat, nat of zeer nat wordt en ook niet of het een 3B wordt of toch 5B of misschien meer. Afwachten!

Laatst bewerkt:
ÈCMWF ensemble loopt binnen, regio ZW als eerste.

COnclusie: weinig verandert en helaas nog steeds anders dan GFS. Beduidend grotere regenkansen, zeer zacht en gemiddelde wind duidelijk 4B voor die regio....Voorspelt weinig beters voor elders.

Nog steeds alleen zw (enkele minuten later). Dus daar maar naar gekeken. Oper zit qua neerslag vr boven gemiddeld. Here's hoping...

Volgens actuele knmi meting zit hier nu een 4bf.. maar de bomen bewegen amper.

Ik snap er allemaal geen ene kut van maar vind het wel tof dat we een paar weermannen hebben rondlopen hier.

Zeker! Lijkt wel een heus commandocentrum voor het afsteken van vuurwerk, de nazorg en voorzorg.
Complimenten aan de (amateur) weermannen hier! :)

Noord van de lijn Haarlem-Emmen valt dat erg mee. Ten zuiden ervan met name richting zuidwest over de 10 mm. Dat is zeker een domper. Maar...voor dit soort details is het veel te vroeg. Eens kijken hoe de ensembles dit al dan niet ondersteunen.

Dus in Amsterdam en omgeving regen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan