Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Edit: ik zie hier een windsnelheid van 15-25 km uur staan. Laten we zeggen 3 a 4 Beaufort en wordt er lichte regen verwacht. Zo slecht is dat niet.
Regenachtig en zuidzuidwest 3-4 Bft, modellen liggen nu op een lijn voor wat betreft de avond..
Dus, we krijgen een natte oudejaarsavond?Regenachtig en zuidzuidwest 3-4 Bft, modellen liggen nu op een lijn voor wat betreft de avond..
Regenachtig en zuidzuidwest 3-4 Bft, modellen liggen nu op een lijn voor wat betreft de avond..
Dus, we krijgen een natte oudejaarsavond?
Al zicht op de laatste ECMWF dan? Ik niet. Oper ECMWF is wel HEEL erg verbeterd. Precies in de avond gebied met lage windsnelheden van zuidwest naar noord. Rond 01.0o uur lokale tijd in ZW alweer verslechterend. Maar nog steeds niet slecht. Gedurende enkele uren in een groot deel van het land in deze oper erg weinig wind.
Al zicht op de laatste ECMWF dan? Ik niet. Oper ECMWF is wel HEEL erg verbeterd. Precies in de avond gebied met lage windsnelheden van zuidwest naar noord. Rond 01.0o uur lokale tijd in ZW alweer verslechterend. Maar nog steeds niet slecht. Gedurende enkele uren in een groot deel van het land in deze oper erg weinig wind.
Wel bakken regen bij de oper
Wel regio afhankelijk ook. Hoe zuidelijker, hoe slechter.
ÈCMWF ensemble loopt binnen, regio ZW als eerste.
COnclusie: weinig verandert en helaas nog steeds anders dan GFS. Beduidend grotere regenkansen, zeer zacht en gemiddelde wind duidelijk 4B voor die regio....Voorspelt weinig beters voor elders.
Nog steeds alleen zw (enkele minuten later). Dus daar maar naar gekeken. Oper zit qua neerslag vr boven gemiddeld. Here's hoping...
20mm regen geeft Buienradar nu aan..
20mm regen .,En heb je ook een idee hoe het in het oosten is qua regen?
Ik snap er allemaal geen ene kut van maar vind het wel tof dat we een paar weermannen hebben rondlopen hier.
Noord van de lijn Haarlem-Emmen valt dat erg mee. Ten zuiden ervan met name richting zuidwest over de 10 mm. Dat is zeker een domper. Maar...voor dit soort details is het veel te vroeg. Eens kijken hoe de ensembles dit al dan niet ondersteunen.