Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wel tijd...ga morgen cat 1 projectjes maken

Bedankt hoor, die neerslagzone zit nog steeds op de wip van verbetering/verslechtering.Vanavond met de nieuwe runs moet het wel zo goed als duidelijk zijn voor morgen!!.

Ik ga stilletjes aan in mijn oud en nieuw voorbereiding dus geen tijd meer voor weerberichten. Vanavond met de nieuwe runs moet het wel zo goed als duidelijk zijn voor morgen!!

David en tatanka

Beide weer bedankt voor de voorspellingen.

Ziet er goed uit voor omgeving emmen.
Overdag lekker carbid schieten, in de vooravond wat cat.1 voor de kleine. En om 00.00 een paar compounds

Wat een zaad oud en nieuw. Al die jaren legaal gekocht. Nooit te vroeg afgestoken, alles opgeruimd. Zelfs nationaal vuurwerk voor de deur gaat niet door hier in Rotterdam. Ff helemaal klaar mee. Als er nu straatdealer met flowerbed in de buurt is koop ik hem gewoon

Voor mij, westen van Brabant, ziet er niet echt goed uit.
De 5-daagse per uur geeft echt de hele dag en avond (mot)regen aan, soms maar 0,1mm per uur. Dat is niet veel maar ik hoop van harte dat het gaat komen in de vorm van sneeuw.

Voor mij, westen van Brabant, ziet er niet echt goed uit.
De 5-daagse per uur geeft echt de hele dag en avond (mot)regen aan, soms maar 0,1mm per uur. Dat is niet veel maar ik hoop van harte dat het gaat komen in de vorm van sneeuw.

Neerslag word naar mijn inziens elke run zuidelijker berekend. Maar die laagjes zijn moeilijk te voorspellen

Buienradar had het vanochtend over 0,2 tot 0,5 mm neerslag voor het hele land. Bijgesteld naar 0,1 en nu iets in de trend van droog/we weten niet exact wat het gaat doen.

Nog wel kansen op mist in het noorden en noordwesten. Hopelijk geen mist voor midden-oost. Neerslag en mist zijn twee dingen waar ik zonder kan. om 00:00 tenminste. De rest interesseert mij weinig. cat1 zie je ook wel op 2meter. cakeboxen en compounds 30-40meter is toch wel leuk als je ziet waar ze gebleven zijn. nachtmerrie 2007 was het?

Gelukkig enigzins voorbereid op mist. Cat2 fonteinen en cat3 fontein, icm met bengaals vuur is toch iets. Snel vergeten deze hele oud en nieuw. Maar toch maar proberen er iets leuks van te maken. Weer of geen weer.

Stuivertje wisselen

Bekijk bijlage 59331

Bekijk bijlage 59333
Word het (natte)sneeuw/sneeuw of gewoon regen. En hoever trekt het laag door. Het zijn allemaal details die dichterbij bekeken moeten worden.

Waarbij het nog steeds een regenlaag kan zijn en of 1 met (natte) sneeuw. Valt de kern net even goed of verkeerd, of op hoogte een graadje verschil. Dan is dat beeld zo weer anders. Qua temperaturen kan je een aardige gooi doen. Met neerslag is dat nog net even wat anders, zekers in deze atmosfeer(polaire lucht). Vanaf vanaf vanavond komen ook de eerste korte termijn modellen erbij (48 uur)O.a Harmonie,Arome,Cosmo,Super HD. En dan kan er meer bekeken worden qua lokalisering (neerslagsoort) morgenvroeg/middag moet toch wel 1 en ander duidelijk worden. De huidige modellen zijn te globaal hiervoor.

Bekijk bijlage 59332
Vanmorgen vroeg, viel er in delen van oost Groningen de eerste sneeuw van dit seizoen. Iets wat ook pas vanaf gistermorgen/avond wat meer duidelijker werd in de modellen. Foto Twitter: @jack030479

Grote verschillen dus ook nog:
Oudjaarsdag, wordt waarschijnlijk een vrij natte dag met op veel plaatsen regen en landinwaarts (mogelijk) ook wat natte sneeuw. In het zuiden en westen verloopt de dag natter dan in het oosten en noorden en mogelijk valt het in de noordoostelijke helft van het land heel goed mee. Met 3-4 graden, en een matige zuidoostenwind word het een vrij kille dag, met een gevoelstemp van onder nul. Richting de jaarwisseling kan het lokaal in het binnenland rond het vriespunt liggen. In de kustgebieden een graadje of 2-3.

Morgen meer!!

Met vriendelijke groet,

Tatanka

VWC heeft zijn eigen Paulusma

VWC heeft zijn eigen Paulusma
Daarmee doe je hem toch wel wat te kort vind ik hoor. :wink:
Met Tatanka en David (en zo nu en dan dabombe) heeft VWC toch echt wel wat beters. :D
En uiteraard ook alle anderen die een bijdrage leveren. :yes:

Heren, bedankt voor alle weer-updates!
Fijne jaarwisseling!

Eddy.

Tha fuck? Buienradar 5daagse per uur. Denekamp morgen hele avond windkracht 0,0 en ga naar m,n ouders 40km noordelijker zegt die windkracht kracht 2. Maakt nogal verschil wat betreft kansen op mist...

Zeker lekkere luchtvochtigheid met kruitdampen. Draai ik gewoon 18u en 0,00u momentje om. Geen zin in mist :(

Weinig verandering...(lichte) buien aan zee en overdag wolkenvelden en af en toe zon. Neerslag, regen en (natte) sneeuw in alleen Limburg en wellicht een stukje oost Brabant..elders zo goed als droog. In de avond kan lokaal mist ontstaan op plaatsen waar flinke opklaringen voorkomen. We zitten in koude lucht waarin het razendsnel af kan koelen met mistbanken en lokale mistvorming..dit lijkt vooral te kunnen in het noordwesten van het land omdat daar de wind naar de Noordzee draait en daarmee komt wat meer vocht het land binnen... de wind zal weinig voorstellen maar er zal wel iets van stroming staan, genoeg om de dampen ietwat weg te voeren. Verder lichte vorst op veel plaatsen, 0 tot -3 graden tijdens flinke opklaringen.

Ik vertrouw het qua mist hier voor geen meter. Gaat deze knurft ook nog rokerige bengalen en cat 1 fonteinen afsteken :frusty:

Zo te zien gaat het een perfect stookweertje zijn vanavond rondom Roermond.
De enkele regendruppels in de vooravond lijken weg te trekken..

Remunj.png

Dat is wel fijn! Vuurkorf aan, drankje er bij en lekker om me heen kijken en beetje cat 1 stoken. Komt er toch nog beetje sfeer in!:thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan