Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dit verbeterd t.o.v. de vorige run Roald?
Lijkt er inderdaad op dat voor de kern van het hogedrukgebied uit er nog wat stroming staat in ieder geval. De kern trekt later in de nacht over het land.

Kort samengevat, de nieuwe gfs oper is positief?!
Aangezien de wind pas gaat liggen ná 12 uur?! :handsup:

Oper is maar 1 bereking van de 50. Maar wel de sterkste.
Zullen het ensemble moeten afwachten,
Heb zelf het idee dat het zuiden en zeker zuidwesten iets meer wind zal Hebben.

Is ook zo:) Voor de rest lijkt de weersvoorspelling perfect te zijn om te stoken. Dus mij hoor je niet klagen

Nu is het ook windstil, maar nergens mist te bekennen, dus windstil zegt ook niet alles.

Als ik het goed heb is de lucht nu droger dan wat voor de jaarwisseling verwacht wordt. Dat speelt ook een rol. Je kunt het ook zien aan het dauwpunt. Dat ligt nu ongeveer 1 á 2 graden lager dan de actuele temperatuur. Voor oudejaarsavond is de verwachting dat die twee vrijwel gelijk zijn. Dat zou (een grote kans op) mist betekenen.

Voor wie het niet weet; dauwpunt is de temperatuur waarbij waterdamp gaat condenseren. Is de temperatuur gelijk aan het dauwpunt, dan ontstaat er dus condens -> wolken of mist.

@davidh of dabombe, mocht ik iets zeggen dat niet klopt, laat het dan even weten. ;)

Eddy.

Als ik het goed heb is de lucht nu droger dan wat voor de jaarwisseling verwacht wordt. Dat speelt ook een rol. Je kunt het ook zien aan het dauwpunt. Dat ligt nu ongeveer 1 á 2 graden lager dan de actuele temperatuur. Voor oudejaarsavond is de verwachting dat die twee vrijwel gelijk zijn. Dat zou (een grote kans op) mist betekenen.

Voor wie het niet weet; dauwpunt is de temperatuur waarbij waterdamp gaat condenseren. Is de temperatuur gelijk aan het dauwpunt, dan ontstaat er dus condens -> wolken of mist.

@davidh of dabombe, mocht ik iets zeggen dat niet klopt, laat het dan even weten. ;)

Eddy.

In het zuiden toch beduidend drogere lucht

GFSOPME12_105_37.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan