Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Saai weer is het ideale weer voor oud en nieuw denk ik...
Ik hoop iig heel erg dat het dit soort weer blijft als vandaag. Geen iritante felle zon, geen wind, niet TE koud, en zeker geen regen.
Dus wat vind jij een verbetering? :p

Nu is hier de zon doorgebroken en gelijk stuk minder saai :)
Maar wat ik nog een verbetering zou vinden is een temperatuur rond de 0 graden

Als ik erover nadenk hoop ik op droog weer en weinig wind.
tegen de kou kun je je kleden.:D
De regen houd mensen binnen en zorgt ervoor dat je alles dan maar even snel afsteekt.
De wind maakt de boeketten minder mooi en dat is balen.:cry:

Mijn voorspelling is dat het mooi weer zal zijn en droog,
daar ga ik voor.:bye:

ik hoop dat er zo als men wil voor spellen geen wind knopen geen regen en geen smog of mist of wat dan ook DROOG STERREN HEMEL EN GEZELLIGE BOEL TIJDENS DE JAAR WISSELING!

De kou maakt mij opzich niet zo heel veel uit. wind en mist vind ik al veel erger, het vuurwerk word er niet mooier op. en regen, dat is helemaal killing. nu ben ik wel zon gek die buiten gaat staan om alsnog de boel te stoken. Maar helaas niet iedereen. de helft blijft dus ook "lekker" binnen staan. Er mist meteen sfeer, en dat is jammer.

T liefst heb ik -10. Maar mijn gevoel overheerst dat t baggerweer word. T hele jaar is al kwakkelweer. Lees goed. Mijn gevoel.

Zelf hoop ik op net boven het vriespunt, droog en windkracht 1 a 2, om de rook weg te waaien.

Moet er natuurlijk geen sneeuw liggen,, anders wordt dat ook maar een natte drek.

Je kan er nog helemaal niets van zeggen zelfs al zit je een week ervoor kan het met de dag nog veranderen ik hoop uiteraard niet op dat *****weer van vorig jaar. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar mooi, koud en helder weer zonder al te veel wind. En ik hoop dat dat uit gaat komen...

De afgelopen 3 jaar was het ***** weer met oud en nieuw. 2010 lag er sneeuw en aangekoekt ijs op straat, 2011 miezerde het de gehele dag, en vorig jaar heeft het hier 6-7 uur achter elkaar geregend. Laten we hopen dat het dit jaar beter word =D

De afgelopen 3 jaar was het ***** weer met oud en nieuw. 2010 lag er sneeuw en aangekoekt ijs op straat, 2011 miezerde het de gehele dag, en vorig jaar heeft het hier 6-7 uur achter elkaar geregend. Laten we hopen dat het dit jaar beter word =D

3 maal is scheepsrecht he;)

Ik denk dat mist het ergste is...

Vorig jaar de wind was ook minder maar al met al lijkt het of de weergoden ons niet willen bijstaan met oud en nieuw. Ik heb de laatste jaren niet mee gemaakt dat het weer Top is met oud en nieuw dus zal dit jaar ook wel weer niet zo zijn. Maarja we gaan het zien. Zal afwachten worden meestal een dag of 5 van te voren kun je een redelijke voorspelling doen.

2011 heb ik hier echt top weer gehad... beetje koud, maar dat hoord in de winter.
Alleen 2012 was echt vies weer, regende de heledag...

Yep, maar niet allen mist maar ook wind boven kracht 5 (gevaarlijk voor pijlen en hogerkomend vuurwerk)...en windchill, dwz waterkoud of droge vrieskou icm wind...dit vanwege dat je handen moet beschermen.

Ik denk dat mist het ergste is...

Vorig jaar de wind was ook minder maar al met al lijkt het of de weergoden ons niet willen bijstaan met oud en nieuw. Ik heb de laatste jaren niet mee gemaakt dat het weer Top is met oud en nieuw dus zal dit jaar ook wel weer niet zo zijn. Maarja we gaan het zien. Zal afwachten worden meestal een dag of 5 van te voren kun je een redelijke voorspelling doen.

De afgelopen jaren waren erg lastig met oud en nieuw en zelfs twee dagen van te voren waren er nog mitsen en maren, ook zat ik er zelfs nog deels naast voor een deel van het land....maar....verwacht niet dat ik al het weer tot op postcode niveau kan verwachten, dat is onmogelijk. Zelfs een dag van te voren kan het weer nog onvoorspelbaar zijn. Tevens werken we in de meteo altijd met gebieden groter dan een provincie, anders is het haast niet te doen, hoe goed onze weerkaarten, technieken etc ook zijn. Het zuiden, westen, midden oosten, noorden, noord oosten, daar moet je aan denken. Een waar dan precies die grens is van het noorden, dat kan ik dan niet vertellen. Ook hebben we nog de noordelijke helft, zuid van de grote rivieren, de kuststrook, pal aan zee, de kustregio's, lekker makkelijk allemaal he? nee, het is zeker niet makkelijk. Ook kijkende naar wind, wat staat er aan zee en hoeveel blijft daarvan van over boven land? neemt hij af in de avond of niet?
het is erg lastig en ik zal zeker de onzekerheden aangeven die er zijn.....Dabombe (ook een meteoman) helpt daarbij ook in dit forumdeel.:D

Maar wat zeggen jou weerkaarten tot dusver davidh? lekker rustig weer of is er grote kans op grote omslag dat we straks met -10 staan te koukleumen in een halve meter sneeuw?

**knip**.....Dabombe (ook een meteoman) helpt daarbij ook in dit forumdeel.:D
Ja bedankt he David, nu kom ik er helemaal niet meer onderuit :wink: :p. Doe het graag, maar heb er niet altijd tijd voor.
Toch denk ik dat we met vereende krachten de mannen hier ruim voldoende van informatie kunnen gaan voorzien de komende 14 dagen.

We gaan er, ongeacht het weer, weer een mooie tijd van maken!

Maar wat zeggen jou weerkaarten tot dusver davidh? lekker rustig weer of is er grote kans op grote omslag dat we straks met -10 staan te koukleumen in een halve meter sneeuw?

Of het koukleumen is weet ik nog niet want ook bij 4 graden boven nul en vochtige lucht kan het "verdomde" koud zijn. Eigenlijk is eea nog veel te ver weg om er iets van te zeggen. Ik begin dan ook pas met posten als er iets zinnige te melden valt! :D

Heel simpel, ook ik heb er niet altijd tijd voor, samen weten we er altijd wel wat van te maken!! het is geen verplichting hoor!!

Ja bedankt he David, nu kom ik er helemaal niet meer onderuit :wink: :p. Doe het graag, maar heb er niet altijd tijd voor.
Toch denk ik dat we met vereende krachten de mannen hier ruim voldoende van informatie kunnen gaan voorzien de komende 14 dagen.

We gaan er, ongeacht het weer, weer een mooie tijd van maken!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan