Het weer op 31 december en 1 januari

Iedereen vind het meevallen, maar wat een T*VUS weer was het hier.

Mja ook ik heb wat gemengde gevoelens. Ik kan wel terugkijken op een geslaagde jaarwisseling. Het regende wel, maar het was hier niet belemmerend. Overheersend lichte tot matige regen waarbij het sporadisch zelfs even droog leek te zijn. Maar goed, voor publiek was het absoluut niet fijn. Voor het vuurwerk zelf heeft het hier niet veel uitgemaakt.
Volgend jaar graag droog!

Dit is het laatste jaar dat ik me druk heb gemaakt om het weer haha. Ondanks de zeer slechte vooruitzichten toch goed weer gehad. Beetje miezer en niet al te harde wind.

Ook ik in het hoge noorden had maar weinig te klagen, inderdaad wat regen maar de wind zwakte wel lekker af waardoor mijn cakes niet verloren gingen.
Ik had dit jaar wel wat meer dan vorig jaar dus uiteindelijk ben ik nog wel erg nat geworden maar goed, een beetje regen houdt een beetje vuurwerkliefhebber niet tegen natuurlijk.

Hier in het oosten overdag droog en windkracht 4/5 tot half 8 savonds, toen begon de regen en zwakte de wind af. Tussendoor af en toe een knaller in de straat gegooid. Vanaf 0:00 echt een plensbui tot 00:02, daarna lichte tot middelmatige regen tot 01:15. Toen ik door mn potten was begon het harder en harder te regenen, toen maar aan het bier gegaan binnen! Ik kan kijken op een relatief goede jaarwisseling qua weer!

Phoeee, het was niet best mannen.
Gelukkig ook een gok genomen en om 18.00 een aantal cakes geschoten, halve straat op het plein en werd gebombardeerd met vragen. Wel wat wind maar droog, en paar toffe films kunnen maken.

En toen begon de ellende.
23.00 stortregen, harde wind wat niet meer ophield.
0.00, ben naar zolder gegaan en heb samen met haar uit het raam staan filmen, zag veel effekten verwaaien:p Wel woest hoor al die achtergrondgeluiden.

00.45 gang nog steeds vol vuurwerk.....uhh ja wat doen we?
Jas aan en naar buiten, bril op, keek gelijk tegen een jankende Falcon aan van de buren, kikkuh zeg als je er een meterke of 5 vanaf staat.
Dit moest overtroffen worden, kon me niet meer inhouden.

Na 20 minuten tegengas gegeven te hebben was de buurman naar binnen en ik zag hoe zijn cakes in de fik vlogen door de harde wind. Starend naar mijn fluitbak dacht ik, wat zal ik doen....Zou het safe zijn?

Eerst maar ff wat drinken.

01.45 Voordeur open, keiharde regen....non de juu toch.

Uhh ja, en ineens was de keuze gemaakt om het hier maar bij te laten, terugdenkend aan de mooie middag en vooravond.

Volgend jaar beter, moet zeggen dat ik nu wel zit te twijfelen om vanaaf de fluitbak nog te doen.
Of het wijs is vraag ik me nog af, klachten komt onze hobby ook weer niet ten goede.

Zonde, ondanks het weer toch een toffe Jaarwisseling gehad zonder ongelukken of probleempjes :)

Balen voor de mensen waarbij het weer dwars heeft gelegen! Zo te zien zijn er toch vooral veel mensen bij wie het wel goed ging. Hier (Zuid-Holland) viel het ook mee: flinke wind, maar heb het wel eens erger meegemaakt en non-stop miezerregen: vervelend, maar niet echt een nadelig effect op het vuurwerk. Mooi avondje gehad!

Mischien dat mensen kunnen aangeven welke woonplaats of regio ze wonen? En mischien nog iemand met verstand van weer kan vertellen waar het meeste is gevallen rond 00.00?

Goh wat was het weer bagger! echt vervelend.
Om 18.30 heb ik een show gegeven voor mijn gasten die toen aankwamen.
alles achter in mijn busje voor bereid en alles aangesloten op de schietkist.
toen ik alles buiten had gezet was de helft al zeik en zeik nat geregend.
1 van de 12 kanalen deed het ook niet meer, het publiek vond het geweldig.
de wind was helemaal erg de hele avond en nacht door. (plaats: wormer)
toch heb ik grotendeels alles opgemaakt.
er werden ziek veel shells geschoten in de buurt echt enorm veel.
al met al toch een mooie natte avond gehad, met veel stook plezier.
Hopelijk wel volgend jaar wat beter.

Hier was het overdag gewoon heerlijk, lekker gestookt overdag.

Maar tegen de middernacht ging het echt helemaal verkeert, regen en veel wind..
Waardaar ook 1 van mijn 6 kanaals schitkist het ook niet meer deed en ik mijn finale niet kon schietten.
De cakes waren ook aardig nat geworden, ik kon nog met pijn en moeite de finale nog met de hand stoken.
maar de show was al bederfd...

HEt is lang geleden dat ik zo'n vieze oud en nieuw heb meegemaakt..

P.S. hier gingen ook abnormaal veel shells de lucht in, duidelijk meer dan de jaren ervoor.

heel de vooravond hadden we last van regen. op de momenten dat het wat rustiger aan regende werd er weer volop siervuurwerk gestookt. waarschijnlijk vertrouwde de meeste mensen het weer niet en begonnen toen al te stoken.

om 23:00 begon het weer flink te regenen en werd het weer rustig qua vuurwerk..

om 0:00 was er lichte regen. de wind viel reuze mee. toch maar besloten om volgas te gaan stoken.

tegen 01:00 begon het steeds harder te regenen. gelukkig had ik toen alleen de 4 seasons nog over.
die ook er ook nog achteraan gestookt. toen die voorbij was ging iedereen snel naar binnen.

thuis gewacht op een paar vrienden, die kwamen als verzopen katten binnen. doorweekt van de regen.
toen zijn we met paraplu's weer de straat op gegaan om mn zus te bezoeken aan de andere kant van het dorp. onderweg stopte het zowaar met regenen en hebben we nog ff supervlinders zitten stoken :)daarna begon het weer

om een uur of 3 weer naar huis gelopen toen was het vrijwel droog. half 4 was ik thuis en begon het weer te zeiken.

aangezien er toch niks meer te beleven viel lekker mn bedje in gekropen :)

ps: hier (warmond) gingen juist minder shells de lucht in...
het was hier zowiezo heel rustig met illegaal spul. is slechts 1 100.000 afgestoken van original. ik had dan wat grote vlinders en iemand een enkele cobra6. op de hoek van de straat werd er wel een grote flowerbed geschoten en had er iemand behoorlijk grote vuurpijlen.

voor de rest was echt alles gewoon legaal. dat was voorgaande jaren wel anders.

In het zuid-westen weinig last gehad van het weer. De hele avond en nacht een zacht regentje, waar je niets van merkt als je lekker aan het stoken bent, en onze stookplek was heerlijk uit de wind. De effecten heb ik helemaal niet uit elkaar zien waaien, dus al met al ben ik dik tevreden!

Waarschijnlijk waren er dit jaar veel shells in omloop ja, heb er hier ook zeker 6 gezien, waar er de andere jaren geen shells te bekennen waren

Heel de dag droog geweest, dus overdag lekker geknald en in de avond ook al de nodige cakes de lucht in gejaagd. Om kwart voor twaalf begon de ellende... Het begon steeds harder te regenen, en zelfs de wind leek toe te nemen. Het hele doorlontproject dat ik had gemaakt viel helaas letterlijk in het water. Na 10 keer opnieuw aansteken en een aantal niet afgegane cakes er tussen uitgehaald te hebben was het dan toch zo goed als helemaal af gegaan. Daarna nog de twee doorlontdozen Impossible, welke ook maar voor drie-vierde af ging, en Immortal Gold gedaan en daarmee vond ik het mooi geweest voor deze jaarwisseling.

wat een ongelooflijk vies zeik weer was het ! Voor mij persoonlijk kan dit niet erger, regen en harde wind !!! Iedereen brak zen poten om weer naar binnen te vluchten. Heel jammer allemaal

Tot 18:00 hebben wij hier totaal geen regen gehad (regio Utrecht) maar daarna begon het toch een beetje vies te miezeren. Niet heel ernstig maar je werd er na lange tijd toch best nat van. Tot een uur of 22:00 al flink wat cakes erdoorheen geschoten. 00:00 was eigenlijk prima te doen. Het regende en waaide maar de wind was meer prettig dan vervelend aangezien de rook snel wegtrok die de matten veroorzaakte.

Al met al een goede jaarwisseling, voor degene met het slechte weer hopen voor een beter '13/'14!

Het heeft sinds gisteren 5 uur in de middag echt CONTINU geregend. Het bleef maar door en door regenen. En niet zo'n klein beetje ook. Was binnen 5 minuten compleet nat. Daarbij stond er nog steeds een behoorlijk windje die gewoon niet leuk meer te noemen was. Vanochtend rond 11 uur was het eindelijk pas droog en sindsdien is het ook droog gebleven.

Het viel mij uiteinelijk 100% mee tegen 23.00 uur begon het wat te miezeren en zwakte de wind behoorlijk af. Ben blij dat ik de gok genomen heb en bijna alles om 0.00 uur heb afgestoken.
Bij mij bijna precies hetzelfde, hoe is het mogelijk ... :p

Hier regende het vanaf 7 tot 9 heel lichtjes, gewoon spatjes.
Van 10 tot 1 wat miezer maar ook amper.
Perfect weer gehad overdag, en door de miezer om 12 uur die erg meeviel ging er heel veel de lucht in.
Ook hebben sommige mensen door de miezer wat potjes bewaard, gaat hier nog veel de lucht in nu!

Hier was het overdag gewoon droog, rond 20:00 begon het wat te regenen maar tegen 00:00uur begon de wind wat af te nemen en het miezerde nog een klein beetje. dus om 00:00 was het hier prima te doen.

Hier is het om half 12 een beetje gaan miezelen.. stelde niet veel voor
Daarbij nam de wind ook nog aanzienlijk af, dus eigenlijk perfect!
We hebben goed kunnen stoken, de hele avond door!

Back
Bovenaan