Het weer op 31 december en 1 januari

De Ensembles (de pluimverwachtingen) zien er niet verkeerd uit, gemiddeld maar een hele lage hoeveelheid neerslag. Gewoon blijven duimen en afwachten.

bleh hier Bewolkt, 55% kans op 4,2mm regen bij windkracht 5...
1 januari gaat ie al naar de 72% 6mm bij windkracht 5..

hopelijk valt het allemaal achter elkaar overdag en is het snachts lekker droog.

wind is ook vrij fors. heb niet veel trek om mn 4 seasons en 6 elements af te schieten als alles over het huis heen waait:p

Op weeronline.nl word het cijfer elke dag beter. Op 31 December was het een aantal dagen geleden nog een cijfer 3. Nu is dat een 5 ;) nog steeds niet echt goed maarja.

Het geeft wel aan dat de verwachtingen die nu gemaakt worden verre van goed zullen zijn. Maar omdat het steeds gunstiger wordt heb ik er wel een goed gevoel over :) een beetje regen maakt niet uit als het maar niet de hele dag is en ZEKER niet om 0:00 !

De trend zegt al twee dagen dat de neerslagsom vanaf het weekend omlaag lijkt te gaan :) Nou zegt neerslagsom ook niet alles (één forse bui kan je minder nat maken dan een hele dag miezer), maar toch schept het hoop!

Prec.png

Ik heb echt geen verstand van weervoorspellingen ed. Hoop dat het droog en helder is net als iedereen. Vanaf welke windkracht is vuurwerk afsteken problematisch?

Volgens weer.nl en weeronline.nl en buienradar gaat het volgende week maandag/dinsdag toch een beetje mis. Eerst de regen (4 tot 7mm) en dan de wind (windkracht 4). Niet zo prettig stoken wordt dat dus. Maar ik zit er meer tegenop dat ik dan de hele dag thuis moet blijven, want was van plan de hele dag bij de brandweerkazerne te zitten om aldaar uitrukken te filmen. Eens wat anders dan vuurwerk xD

Voor mij was het vandaag wel redelijk. In de middag droog, windstil zowat en gewoon goed. Maar toen de avond kwam ging het meer en meer de slechte kant op. Zeer harde wind en dan ook nog regen ook. No tnx.

Ja maar deze wind is gewoon té hard. Alle knallen klinken een stuk minder. Je hebt iedergeval een gasbrander nodig wil je een beetje normaal kunnen stoken. Alle effecten waaien weg..

En het aantal regen is nog wel te doen maar ook niet echt gunstig. Vorig jaar vond ik het perfect eigenlijk.

ik denkniet dat er zo veel wind zal zijn in het oosten van het land. zal per plaats verschillen dus fingers crossed :D

dit is echt *** het lijkt wel of als de wereld vergaat het regent maar en houd niet op
het stormt gewoon fietsen waaien om
klikos rollen over straat en alemal glas vezels paketen door de straat
ven de bouw hier in de straat
ik hoop echt dat het niet regent niet te hard waait op die dag

Bah, pluim verwacht nu voor hier een druilerige bewolkte dag :( niet teveel wind, dat scheelt dan weer. Maar kans op mist zo... sowieso trouwens; die meteorologische singulariteit slaat zelden een jaar over.

Zonder al teveel gras voor davidh z'n voeten weg te maaien lijken we volgens de opers van zowel EC als GFS in de zogenaamde warme sector te bivakkeren op de 31e. Af en toe regen, veel bewolking en een stevige vlagerige wind 4-6bft uit zuidzuidwest. Langs de kusten beduidend meer wind. Niet koud met temperaturen boven 5 graden. Timing koufront bij GFS cruciaal voor 00:00u moment, maar dat zijn details die nog lang niet vast staan...davidh zal hier veel meer over vertellen denk ik :wink:.

Ben benieuwd, als ik nu namelijk naar verschillende kaarten etc.. kijk dan springen tranen me in de ogen, zon super slecht vooruitzicht zie ik dan.!

Back
Bovenaan