Het weer op 31 december en 1 januari.

Wil net zeggen, beetje timen met wat je wanneer schiet als de wind vanaf middernacht gaat aanwakkeren. Heel tijdsblok van 16:30 tot zeg 01;00 uur om windgevoelige zaken de lucht in te klappen. Om het over dinsdag de 30 's avonds niet te hebben ;) Dat lijkt echt een perfecte avond om alvast wat gouden zaken te laten dwarrelen 😇

En als je bang bent voor gezeik of nsb praktijken zoals ik bij sommigen lees, je hoeft niet perse recht voor je woning te staan he. Ff een blokkie mee op auto of fiets en naar een parkje rijden ofzo gaat prima.

Ieder het zijne. In mijn eentje op een lege plek of met wat vrienden naar vuurwerk kijken is voor mij niks aan. Sfeerloos verder ook. Maar dat ben ik maar.

Bijzonder dat de fijnmaziger modellen het positiever inzien dan ecmwf/gfs. Wel allemaal rond de 4bft/6ms rond twaalven. Nou ja, prima te doen. Geen mist dan ook iig.

Windstress is weer begonnen.
Vind het zelf moeilijk kwa inschatten wat het aantal BFT doet met vuurwerk. Chat geraadpleegd om wat voorbeelden te krijgen, hierbij gekeken naar afgelopen demo’s:

12 dec Kuiper demo: 2-4 BFT
18 dec Huisman demo: 3-4 BFT

Demo films zien er redelijk uit, meeste effecten blijven redelijk tot prima hangen.

Dit zo gezien te hebben zou ik 2 BFT als ideaal omschrijven, 3-4 prima te doen, maar daar boven worden goudbakken wel kritisch.
Duimen maar!

Windstress is weer begonnen.
Vind het zelf moeilijk kwa inschatten wat het aantal BFT doet met vuurwerk. Chat geraadpleegd om wat voorbeelden te krijgen, hierbij gekeken naar afgelopen demo’s:

12 dec Kuiper demo: 2-4 BFT
18 dec Huisman demo: 3-4 BFT

Demo films zien er redelijk uit, meeste effecten blijven redelijk tot prima hangen.

Dit zo gezien te hebben zou ik 2 BFT als ideaal omschrijven, 3-4 prima te doen, maar daar boven worden goudbakken wel kritisch.
Duimen maar!

Dank voor de beelden en het noemen van de windkracht. Ik moet eerlijk zeggen: 3-4 Bft valt me toch wat tegen....Echt verwaaien is het niet maar lekker stilhangen ook niet.
Goudbakken in de vooravond de lucht in dus.

Back
Bovenaan