Het weer op 31 december en 1 januari.

Moet inderdaad niet sneller doorkomen, zie nu in zuid linburg ook dat vanaf 3 uur ongeveer we doorgaan naar een bft4. Maargoed alles beter dan vorig jaar, toen stond ik net zoals velen anderen te stoken met een bft6 in Zuid-Limburg. Als het doorschiet is het gelukkig wel een net aan bft 4 geen volle dat scheelt natuurlijk ook. Tevens lijken de windvlagen geen grote rol te spelen in Limburg. Dan heb je ook nog het stukje binnen bebouwde kom er er buiten. Ik zit gelukkig in een woonwijk.

:sad:Moet inderdaad niet sneller doorkomen, zie nu in zuid linburg ook dat vanaf 3 uur ongeveer we doorgaan naar een bft4. Maargoed alles beter dan vorig jaar, toen stond ik net zoals velen anderen te stoken met een bft6 in Zuid-Limburg. Als het doorschiet is het gelukkig wel een net aan bft 4 geen volle dat scheelt natuurlijk ook. Tevens lijken de windvlagen geen grote rol te spelen in Limburg. Dan heb je ook nog het stukje binnen bebouwde kom er er buiten. Ik zit gelukkig in een woonwijk.
Wij hier aan de kust gaan gewoon weer met 6bft stoken hoor :sad:

Zoetermeer was het toch?
Ik zie nog steeds voor savonds daar windkracht 3 staan...laat het max 4 worden,is het nog beter dan vorig jaar.
Goed bericht lezen waar ik op reageer, de boel lijkt te versnellen, en als dat gebeurt, dan zit je gewoon lekker in 6bf te stoken met stoten 7.

Bijlagen

• IMG_0539.jpeg
    IMG_0539.jpeg
    387,2 KB · Weergaven: 39
Ik snap het sentiment, ik baal ook als het toch dikke windkracht 4 wordt. Maar even ter referentie vorig jaar stond er een doorslaande 6 bft hier in Zoetermeer / Zuid Holland (ik denk dat ie RTM airport pakt) met windvlagen tot 19 m/s. Ik geloof dat we nu in het slechtste scenario uitkomen op een bft 4 met max 8 m/s windstoten? Even uit het blote hoofd. Dus het is veel beter dan vorig jaar, maar eigenlijk nog nét niet goed genoeg voor dwarrelgoud.

Oper is voor het het zuidwesten en westen zo'n beetje de slechtste kaart qua wind. Zit in Zeeland helemaal bovenaan en voor regio west bij de 10% slechtste leden. Dat moet wel gezegd.
Pakken we de kansverdeling voor Vlissingen dan is deze qua gemiddelde rond 0.00 uur ook gestegen maar 5 Bft kans is dan weer naar vrijwel nul gedaald...Het gaat dan echt om het noordwesten van Walcheren en vooral het westelijke deel van Schouwen.

Ik snap het sentiment, ik baal ook als het toch dikke windkracht 4 wordt. Maar even ter referentie vorig jaar stond er een doorslaande 6 bft hier in Zoetermeer / Zuid Holland (ik denk dat ie RTM airport pakt) met windvlagen tot 19 m/s. Ik geloof dat we nu in het slechtste scenario uitkomen op een bft 4 met max 8 m/s windstoten? Even uit het blote hoofd. Dus het is veel beter dan vorig jaar, maar eigenlijk nog nét niet goed genoeg voor dwarrelgoud.
bft 4 met windstoten van 6/7

Back
Bovenaan