@Tegendraads doe mij die laatste maar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Hier nogmaals de kansverdeling van het ECMWF ensemble van vanochtend (nog steeds de meest actuele):Blijkbaar wordt het toch weer windkracht 5-6 aan de kust, nou in ieder geval geen mist meer. De verkoopdagen schijnen wel perfect stookweer te hebben![]()

NEEEEEEEEEE!Blijkbaar wordt het toch weer windkracht 5-6 aan de kust, nou in ieder geval geen mist meer. De verkoopdagen schijnen wel perfect stookweer te hebben![]()
ik zou de snowstorm van Evo bestellenTijd om een 100sh blok erbij te bestellen dan maar. Eens kijken of daarin nog wat weergerelateerd vuurwerk te vinden is.![]()
Heb me mond met zeep gewassenNEEEEEEEEEE!
Ga je mond spoelen

dat wordt wel een hele rekensom zo wat wij dan in het midden mogen verwachtenMijn grote vriend ChatGPT maakt zich nog niet echt druk.
Weersverwachting oud en nieuw – update (31 december, avond en nacht)
Algemene situatie
Na kerst is de winterkou weg. Rond oud en nieuw zit Nederland in zachte en vochtige lucht vanaf zee. Het weer is rustig, zonder storm of echte kou. De grote lijn is duidelijk; kleine verschillen zitten nog in wind en timing van wat lichte neerslag.
Per regio
Noord
In het noorden is het zacht en vochtig, met temperaturen rond de 4 tot 6 graden.
Veel bewolking, meestal droog, maar af en toe wat lichte motregen is mogelijk.
De wind is zwak tot matig (2–3 Bft, aan zee soms 4).
Door de vochtige lucht en beperkte wind kan rook lang blijven hangen. Kans op nevel is aanwezig, maar geen zekerheid.
West
In het westen is het vaak iets zachter, rond de 5 tot 7 graden.
Veel wolken en een klamme lucht.
De wind is hier iets sterker dan landinwaarts (3–4 Bft, aan de kust soms iets meer).
Daardoor is mist minder waarschijnlijk, maar rook kan in steden toch tijdelijk blijven hangen. Kans op lichte regen of motregen.
Oost
Het oosten blijft iets koeler, maar ook hier meestal boven nul: 3 tot 5 graden.
De wind is zwak (1–2 Bft), vooral later op de avond en in de nacht.
Hier is de kans het grootst op rookophoping en nevel, doordat de lucht nauwelijks mengt. Neerslagkans klein.
Zuid
In het zuiden is het zacht, rond de 5 tot 7 graden.
Veel bewolking en overwegend droog.
De wind is zwak tot matig (2–3 Bft).
Mist is minder waarschijnlijk, maar bij rustige momenten kan rook even blijven hangen.
Vuurwerkperspectief
Er is geen harde wind en geen stevige regen, wat positief is.
Maar door weinig wind en vochtige lucht zijn de omstandigheden niet ideaal: rook kan slecht wegtrekken, vooral in het oosten en noorden en in woonwijken.
Samenvattend
Oud en nieuw verloopt waarschijnlijk zacht, rustig en somber. Geen winterweer en geen storm, maar wel vochtige lucht en weinig wind, waardoor het zicht na middernacht lokaal snel kan verslechteren.

Speciaal voor jou, de voorspelling voor regio midden. Deze zal ik de volgende keer standaard meenemendat wordt wel een hele rekensom zo wat wij dan in het midden mogen verwachten![]()
Als het droog is, ben ik de hele avond buiten. Gezellig vuurtje erbij.Ik heb toch niet meer de tijd dat ik de hele ganze dag met rotjes buiten sta dus af en toe effe naar buiten, wat neerzetten en weer naar binnen toe. Zolang het geen pijpenstelen regent zal het me dan jeuken qua regen.
Uiteraard! Vol gas die grens over!Na het verbod (wanneer dat ook mag zijn) in DE shoppen toch.![]()
Het veranderd deze week nog elke dag. 2 dagen van te voren kunnen ze het pas met een beetje zekerheid zeggen.Vanmiddag gaf hij bij mij 2,5mm regen en nu is het weer droog en perfect weer. Ik snap er niks meer van
Haha ja het veranderd constant, nog heel ff afwachten. Blijven duimen voor een goede stookdag!Vanmiddag gaf hij bij mij 2,5mm regen en nu is het weer droog en perfect weer. Ik snap er niks meer van

Gewoon de verwachting van de deskundige hier lezen en wat verdiepen in de meteorologie zelf.Vanmiddag gaf hij bij mij 2,5mm regen en nu is het weer droog en perfect weer. Ik snap er niks meer van