Spring_thunder
VWC lid
Van te weinig wind en bang voor mist gaan we nu weer naar windkracht 5-6
T blijft maar spannend
T blijft maar spannend
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Is nog van vanmorgen. Nieuwe run komt straks binnen met ensemble data beschikbaar tussen 20 en 21u.
Ja afgelopen jaren in Friesland hurde wyn gehad... zit er helaas weer aan te komen. vergelijk het maar een beetje met de wind van vandaag.. ook niet prettigIk woon nu 4 jaar in Friesland en moet zeggen als vuurwerkfreak en zuiderling is dat gvd wel vaak klote zeg. En dan doel ik op het weer. Pfff.
Jaaa maar het waait hier altijd wel. Haha. Toen ik hier de eerste maanden woonde viel me dat echt op. Die tyfus wind altijd.Ja afgelopen jaren in Friesland hurde wyn gehad... zit er helaas weer aan te komen. vergelijk het maar een beetje met de wind van vandaag.. ook niet prettig
ben het gewend , zijn ook wel periodes van weinig wind hoor, maar zit ongeveer 25/30km van de zee af.. dus je weet hoe dat gaat. ik hoop nog steeds op EINDELIJK een goeie jaarwisselingJaaa maar het waait hier altijd wel. Haha. Toen ik hier de eerste maanden woonde viel me dat echt op. Die tyfus wind altijd.
Maargoed kunnen niet alles hebben in t leven he.
En gelukkig van Vlissingen, dat station en bijbehorend prikpunt ligt zowat in zee dus daar waait het altijd.Is nog van vanmorgen. Nieuwe run komt straks binnen met ensemble data beschikbaar tussen 20 en 21u.
Daarop heeft de EC 12z operrun vandaag een redelijk geruststellend antwoord. Hopelijk ligt ie mooi middenin het ensemble. Overgrote deel van Nederland een nette 2 Bft uit noordwestelijke tot noordelijke richtingen. Individuele leden en het ensemble van de 12z run komen pas over een uur beschikbaar.Kruitstress en weerstress.... Verwachtingen zijn toch iets positiever dan vorig jaar? Of is het nog steeds te vroeg om daar wat nog over te zeggen?

Dit ziet er voor het noorden en de kust provincies ook gewoon goed uit..Daarop heeft de EC 12z operrun vandaag een redelijk geruststellend antwoord. Hopelijk ligt ie mooi middenin het ensemble. Overgrote deel van Nederland een nette 2 Bft uit noordwestelijke tot noordelijke richtingen.
Bekijk bijlage 1822036Bekijk bijlage 1822037Bekijk bijlage 1822038Bekijk bijlage 1822039

Laten we voor iedereen max 3 bft hopenGFS 12z windpluimen ogen acceptabel, 3 Bft in het midden en zuiden van het land. Van uiterst NW naar helemaal in het ZO. Van 5 Bft (misschien tijdelijk 6) op de kade van Den Helder, tot een oké 3 Bft boven land. In een brede kuststrook tot ~30 km landinwaarts zou op basis van dit ensemble een 4 Bft reëel kunnen zijn.
Bekijk bijlage 1822050Bekijk bijlage 1822051Bekijk bijlage 1822052

Beste wind nu he.. is gewoon het zelfde zoals vorig jaar maar dan zonder die windstotenNu staat er echt een harde wind hier. (friesland). Dikke windkracht 5. Als dit zo is met oudjaar, kan ik t wel vergeten met al mijn goudbakken. Al gaan ze alsnog de lucht in. Ben niet zo van het vuurwerk bewaren.
Maar dit topic is echt een rollercoaster van jewelste zeg haha. Van perfect stookweer naar mistkansen naar windstil maar acceptabel naar regen en nu weer gewoon harde wind op de kaarten.
Ik blijf hopen. Al is hoop uitgestelde teleurstelling.
In de EC oper komt de trog pas op nieuwjaarsdag door. Zou een fijn scenario zijn! Geeft wel aan hoe de spreiding momenteel is aangaande dat systeem.Even kort via de mobiel. Hierbij de laatste oper van ECMWF
Droog, windkracht 2 a 3 en een graad of 0 tot 4.
Bekijk bijlage 1822040
Bekijk bijlage 1822041
Bekijk bijlage 1822042
Bekijk bijlage 1822045