Het weer op 31 december en 1 januari.

NIeuwe Ecwmf ensembles: gunstig tot zerr gunstig.

Jammer dat het zover weg is want hier teken je voor.

Kort: evolutie van zacht, nat en soms winderig depressieweer tot en met 22 december naar droog continentaal weer met weinig wind en kwik rond de norm van 29 dec tm 5 januari.

In de uitdraai van nu zien we voor onze periode 29 12 tm 5 01 nu duidelijker hogere druk over heel scandiland en lagere over hele gebied zuid van 43 graden nb. Hiermee is de kans op een continentale aanvoer veel groter dan normaal. Zonder kou oost van ons geen inzettende winter maar normale kwikstanden. Ik ga uit van zonniger dan normaal weer.

Het goede is een consistent beeld al lange tijd in deze evolutie maar verder is een omslag naar veel slechtere kaarten op deze termijn helaas prima mogelijk!

NIeuwe Ecwmf ensembles: gunstig tot zerr gunstig.

Jammer dat het zover weg is want hier teken je voor.

Kort: evolutie van zacht, nat en soms winderig depressieweer tot en met 22 december naar droog continentaal weer met weinig wind en kwik rond de norm van 29 dec tm 5 januari.

In de uitdraai van nu zien we voor onze periode 29 12 tm 5 01 nu duidelijker hogere druk over heel scandiland en lagere over hele gebied zuid van 43 graden nb. Hiermee is de kans op een continentale aanvoer veel groter dan normaal. Zonder kou oost van ons geen inzettende winter maar normale kwikstanden. Ik ga uit van zonniger dan normaal weer.

Het goede is een consistent beeld al lange tijd in deze evolutie maar verder is een omslag naar veel slechtere kaarten op deze termijn helaas prima mogelijk!
Die laatste zin vind ik persoonlijk overbodig.. :bonk:

Met alle respect naar iedereen die hier z'n hobby van maakt;

ik kan ontzettend lachen om mega posts met terminologie waar je u tegen zegt en uitgebreide weer modellen waar je in werkelijkheid geen kloot aan hebt tot een week voor de 31ste. Heerlijk weer (woordgrapje) dit topic!

ik kan ontzettend lachen om mega posts met terminologie waar je u tegen zegt en uitgebreide weer modellen waar je in werkelijkheid geen kloot aan hebt tot een week voor de 31ste. Heerlijk weer (woordgrapje) dit topic!
En toch lees ik alles en word ik blij als het positief is😂 Zoals velen hier heb ik mijzelf voorgenomen er niet mee bezig te zijn. Is weer totaal mislukt. Op naar de volgende update 😅

Heb je helemaal gelijk in helaas. Toch kan ik mezelf niet inhouden en neem ik dagelijks een kijkje in dit topic.

Positieve ervan is dat ik met deze voorspelling nóg meer zin heb in oud en nieuw.

Het negatieve ervan laat zich wel raden🫠
Vorig jaar heb ik me helemaal op zitten vreten vanwege de slechte voorspellingen

Back
Bovenaan