Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
het liefst geef ik dit op maar...wishful thinking:
31 december avond: Kraakhelder met -2 graden en een luchtvochtigheid van 30%. Lokaal een kleine sneeuwbui. Rond middernacht lokaal -4 en een beetje wind uit het oosten, 2-3 Bft. In de ochtend volgen forse sneeuwbuien..
Klinkt als cAL, zeer welkom tijdens oudejaarsavond. Liefst geen maritieme luchtsoorten zoals bijna iedere jaarwisseling het geval is.het liefst geef ik dit op maar...wishful thinking:
31 december avond: Kraakhelder met -2 graden en een luchtvochtigheid van 30%. Lokaal een kleine sneeuwbui. Rond middernacht lokaal -4 en een beetje wind uit het oosten, 2-3 Bft. In de ochtend volgen forse sneeuwbuien..
Helaas heeft het weer geen geheugen....Dit jaar word het weer zoals tijdens het eerste coronaverbod. Koud en windstil.
Dat hebben we gewoon verdiend.
Voor Kerstmis ook duidelijk niet als het aan CFS ligt. Eens wat anders dan de standaard kerstdepressie. Bekijk bijlage 1814320
Zelfs dat heb ik niet eens ooit mee mogen maken. Laagste Tx uit mijn leven (januari 1997, niet meegeteld want 9 maanden jong) is maar -6,4 op 2 december 2010. Toen wel vier winters op rij een Tx beneden -5 en dezelfde vier winters achtereen ook zeer strenge vorst. Maar 1 dag dat is sindsdien zelfs te veel gevraagd. Als afscheid van een traditie graag een 'Sebastiaantje' op oudjaarsdag. (Tx beneden -10)Wel een puike wintersetting natuurlijk. Kans dat dit zo uitkomt is natuurlijk < 1%. Maar ooit gebeurt het wel weer. Vroeger, in mijn jeugd, hadden we nog wel eens dagen met een Tx rond -10 C. Dat zal dan nu eerder -5 C zijn (want de extreme waarden warmen nog sneller op dan de gemiddelden). In de nachten bij helder weer en een vers pak sneeuw kan zelfs -20 C nog wel eens bereikt worden her en der. Maar wanneer.....
Een goede voorbereiding is het halve werk. Nu heb je nog genoeg tijd om het uit je hoofd te leren.Ieder jaar moet ik me weer even inlezen in hoe je die kaarten moet lezen en hoeveel m/s een bepaalde windkracht is enz..![]()
Dat hoop ik niet, geen wind is allemaal rook.. Windkracht 2 is prima-5 een laagje sneeuw en geen wind
Dat hoop ik niet, geen wind is allemaal rook.. Windkracht 2 is prima
Zelfs dat heb ik niet eens ooit mee mogen maken. Laagste Tx uit mijn leven (januari 1997, niet meegeteld want 9 maanden jong) is maar -6,4 op 2 december 2010. Toen wel vier winters op rij een Tx beneden -5 en dezelfde vier winters achtereen ook zeer strenge vorst. Maar 1 dag dat is sindsdien zelfs te veel gevraagd. Als afscheid van een traditie graag een 'Sebastiaantje' op oudjaarsdag. (Tx beneden -10)