Stuifie
VWC lid
Waarschijnlijk koud, regen en wind.Weet iemand wat het weer gaat doen op 31 december![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk koud, regen en wind.Weet iemand wat het weer gaat doen op 31 december![]()
Het laatste goede jaar was tijdens de corona jaren dat het niet mocht.Zou toch wel heel gaaf zijn als het nu weer een keertje echt goed weer is. 2 jaar op rij toch wel matig/slecht te noemen. Als nog ontzettend genoten hoor, daar niet van. Maar denk dat we het met zijn allen nog meer gaan waarderen nu als het wel mooi zal zijn! Gaan we maar voor dan!
Ja precies de 2 Covid jaren was het perfect weer. Kutzooi.
Dit jaar sneeuw dan maar voor de verandering.![]()
Er mag van alles gaande zijn, de koppeling met Nederland heb ik nog niet ontdekt...wel dat we nog steeds aan de Noordzee liggen en onder invloed staan van een relatief warme Oostzee. Het enige wat ik al maanden zie op de weerkaarten zijn veel meer en sterkere hogedrukgebieden....dat kan bij ons goed uitpakken of slecht, net hoe de ligging is van dat systeem. Afwachten is het devies...Wie weet.....we zien recordvroege sneeuwtapijten op de Balkan op slechts 200-300 m hoogte. Siberie kent in de koudste delen (Verhoyansk en Ojmjakon/Tomtor) de vijfde nacht op rij in oktober met temperaren < -20 C. Ook afgelopen nacht weer onder de -25 C. Er is daar in Siberie ook sprake van een duidelijk grotere sneeuwbedekking dan normaal. Tot 10 jaar geleden leek er een sterk verband te zijn tussen zeer vroege sneeuw in Siberie en de kou in onze winter, maar volgens mij is die relatie sindsdien helaas ontkracht...Eens zal het wel weer lukken, maar hoe langer het duurt het ver het opgewarmd is. Bedenk dat de gemiddelde temperatuur in januari in Nederland 0,1 C was tussen 1800 en 1850 (1650-1700 mogelijk nog duidelijk kouder), dat is een waarde die je nu ergens in het zuidelijke binnenland van Zweden aantreft....Voor de laatste 20 jaar zitten we denk ik nu rond de 4 C.
Krijg er nu alweer stress vanEr mag van alles gaande zijn, de koppeling met Nederland heb ik nog niet ontdekt...wel dat we nog steeds aan de Noordzee liggen en onder invloed staan van een relatief warme Oostzee. Het enige wat ik al maanden zie op de weerkaarten zijn veel meer en sterkere hogedrukgebieden....dat kan bij ons goed uitpakken of slecht, net hoe de ligging is van dat systeem. Afwachten is het devies...
Er mag van alles gaande zijn, de koppeling met Nederland heb ik nog niet ontdekt...wel dat we nog steeds aan de Noordzee liggen en onder invloed staan van een relatief warme Oostzee. Het enige wat ik al maanden zie op de weerkaarten zijn veel meer en sterkere hogedrukgebieden....dat kan bij ons goed uitpakken of slecht, net hoe de ligging is van dat systeem. Afwachten is het devies...
Misschien moeten we, als het vuurwerkverbod is doorgevoerd, dit topic blijven aanhouden! We doen dan net alsof er geen vuurwerkverbod is en dat weer er nog toe doet op 31 december2xxx. De spanning stijgt te top! Moet kunnen, want we doen ook elk jaar weer alsof het nog een strenge winter kan worden of dat het op die dag besneeuwd en bevroren kan zijn. Dus elkaar voor de gek houden zijn we hier erg goed in.....Ik hoor het alWEER… minimaal 100 pagina’s zit jaar!
Die kans is toch ook niet geheel uitgesloten?We doen ook elk jaar weer alsof het nog een strenge winter kan worden of dat het op die dag besneeuwd en bevroren kan zijn. Dus elkaar voor de gek houden zijn we hier erg goed in.....
Net zo waarschijnlijk als dat het vuurwerkverbod niet doorgaat (alsnog) schat ik....Heel onwaarschijnlijk dat wij over een periode van drie maanden een winter krijgen die 2 C onder het geldende gemiddelde zit. Maar niet geheel uitgesloten.Die kans is toch ook niet geheel uitgesloten?