Het weer op 31 december en 1 januari.

Iedere keer heb ik het idee om me er niet druk over te maken en dit topic vooral niet te openen in de weken voorafgaande aan o&n. Maar toch kan ik het dan niet laten om vervolgens toch een extra stressfactor te hebben in aanloop naar o&n. Nu echt het voornemen pas 2 dagen ervoor een blik te werpen op dit topic 👀

Hahaha lekker cat1 stoken met de kids op dat soort avonden. Mooi man, blije koppies.
Wel grapoig dat er nu al weerberichten gedeelt worden voor de 31e. Voor mijn beroep ben ik ook met weermodellen bezig, en wij kijken niet verder dan een dag of 7. En zelfs dat veranderd nog wel eens. Vanaf een dag of 3/4 wordt het pas zekerder.

Natuurlijk is er nog geen touw aan vast te knopen op dit moment,maar het is toch wel wat jaartjes geleden dat er sneeuw en kou te zien was op de weerkaarten voor 31 december.

Ik ben geen expert maar, de vroege kou in Siberië link ik toch wel aan een goeie winter in Nederland.
En natuurlijk blijft het speculeren,maar ik denk echt dat de komende winter best koud gaat worden.
En daarmee de kans op beter weer tijdens onze dag vergroot.

Natuurlijk is er nog geen touw aan vast te knopen op dit moment,maar het is toch wel wat jaartjes geleden dat er sneeuw en kou te zien was op de weerkaarten voor 31 december.

Ik ben geen expert maar, de vroege kou in Siberië link ik toch wel aan een goeie winter in Nederland.
En natuurlijk blijft het speculeren,maar ik denk echt dat de komende winter best koud gaat worden.
En daarmee de kans op beter weer tijdens onze dag vergroot.
Ik vind dit wel sfeerverhogend hoor zulke weersvoorspellingen, inderdaad al heel wat jaren geleden dat er sneeuw wordt aangegeven op 31 December .

Uiteraard weet je pas enkele dagen voor 31 December wat het weer ongeveer zal worden, maar dit zijn leuke weerkaarten / weersvoorspellingen om nu alvast te zien .

Een koude winter zit ik nu niet echt op te wachten. Heb net dit jaar wat mediteraanse planten en bomen in m’n tuin gezet. Eenmaal goed aangeslagen kunnen ze wel wat aan, maar gelijk een strenge winter gaan ze niet heel goed op denk ik.

Ik hoop dus op een milde winter, maar wel met perfect weer op de dag der dagen 😅

Een koude winter zit ik nu niet echt op te wachten. Heb net dit jaar wat mediteraanse planten en bomen in m’n tuin gezet. Eenmaal goed aangeslagen kunnen ze wel wat aan, maar gelijk een strenge winter gaan ze niet heel goed op denk ik.

Ik hoop dus op een milde winter, maar wel met perfect weer op de dag der dagen 😅
Dan zit je vast wel veilig, de laatste koude winter vond plaats in de vorige eeuw. De laatste winter met serieuze vorst in 2012 en lokaal in 2013.

De laatste keer dat er op oudejaarsdag sneeuw viel was in 1978. Aardig lang geleden en mag dus best weer eens. Hoewel de kans vermoedelijk even klein is als het winnen van de Oudejaarsloterij.

Ondank de sterke wind... toen geen jas nodig gehad. Enkel een shirtje draag ik pas bij veel hogere temperaturen. Vanaf volgend jaar mooi midzomernacht als persoonlijk alternatief voor de jaarwisseling, dan kan het vaker in een shirt.

Back
Bovenaan