Het weer op 31 december en 1 januari.

Voor veel vuurwerkliefhebbers draait het uiteindelijk vooral om de voorspelling zelf (wind, regen, zicht, rook), niet om hoe uitgebreid die is onderbouwd.
De voorspellingen van ChatGPT en Jorginho komen de afgelopen dagen grotendeels overeen, wat juist laat zien dat ze hetzelfde weerbeeld schetsen, alleen met een andere invalshoek.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal, het lijkt allemaal goed te komen......
GEEN MIST! In het noorden en noordoosten een enkele bui in de avond, elders droog en soms enkele opklaringen. Een graad of 3-4. De wind uit het westnoordwesten draait bij naar het westen tot zuidwesten in de avond en komt in het binnenland uit tussen 2 Bft in het zuidoosten en 3 Bft elders. In het westen en en noordwesten en Friesland (de open delen) matig, kracht 4, soms vrij krachtig, 5 Bft. Alleen pal aan zee vinden we een 5 Bft terug. Rond middernacht lijkt de wind in het noorden en pal an zee wat aan te trekken naar krachtig, 6 Bft vlak langs de kust en regelmatig 5 Bft in de open buitengebieden in Friesland en Groningen. Elders blijft de wind nog redelijk in de matige snelheid, 3, soms 4 Bft. Prima stookweer lijkt me voor het grootste deel van het land, een cijfer 8, noorden een 6.5-7.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal, het lijkt allemaal goed te komen......
GEEN MIST! In het noorden en noordoosten een enkele bui in de avond, elders droog en soms enkele opklaringen. Een graad of 3-4. De wind uit het westnoordwesten draait bij naar het westen tot zuidwesten in de avond en komt in het binnenland uit tussen 2 Bft in het zuidoosten en 3 Bft elders. In het westen en en noordwesten en Friesland (de open delen) matig, kracht 4, soms vrij krachtig, 5 Bft. Alleen pal aan zee vinden we een 5 Bft terug. Rond middernacht lijkt de wind in het noorden en pal an zee wat aan te trekken naar krachtig, 6 Bft vlak langs de kust en regelmatig 5 Bft in de open buitengebieden in Friesland en Groningen. Prima stookweer lijkt me, een cijfer 8.
Dan is bij deze het topic Gesloten! Ik kan even geen ander nieuws aan..

Prima stookweer met 5 a 6 bft?! Dachtutnie! Zelfde rampweer als vorig jaar!
Ja dat dacht ik ookal. Maar zowel gfs als ecwmf zijn duidelijk voor regio west gezakt in wind snelheid en dat stemt me hoopvol. Maar davidh zijn voorspelling is ookal gunstiger voor west aan de kust dan wat ik gisteren zag. Dus zeker niet wat het vorig jaar was want toen hadden we een dikke 6 op het land met windstoten van 7 en hoger.

Back
Bovenaan