Inderdaad verkeerde kaartHarmonie komt nu tot het 12 uurs moment. Maar best een verschil met icon en gfs en ecwmf (ja ik weer het zijn opers). Kunnen we deze laten staan?
Bekijk bijlage 1822826
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad verkeerde kaartHarmonie komt nu tot het 12 uurs moment. Maar best een verschil met icon en gfs en ecwmf (ja ik weer het zijn opers). Kunnen we deze laten staan?
Bekijk bijlage 1822826
Is dit zo? Dus als er staat 01.00 uur is dit eigenlijk 24.00 uur bij onsEn 00Z op de weerkaarten is dan ook nog eens 0100 uur Nederlandse Tijd.
Tankie breng eens eem wat meer rust in dit topicVolgens mij is het nou helemaal ontspoort hier niet best dit hahahah
Heb je panties uitgedeeld?Volgens mij is het nou helemaal ontspoort hier niet best dit hahahah
Heb je panties uitgedeeld?
Andersom, als er in de kaart 01Z staat geeft dat bij ons een tijd van 0200 uur in de nacht. Tijden in die kaartjes zijn in Zulu (UTC) weergeven. Dus wil je de kaart voor middernacht op 1 januari moet je eigenlijk de kaart met 23Z selecteren.Is dit zo? Dus als er staat 01.00 uur is dit eigenlijk 24.00 uur bij ons
Heb je nog een update voor ons??Volgens mij is het nou helemaal ontspoort hier niet best dit hahahah
UpdateVolgens mij is het nou helemaal ontspoort hier niet best dit hahahah

Voor kustgebieden windstoten ook 5bft of zijn die hoger?Weinig nieuws onder de zon hoor mannen. Spreiding wordt nu zeer minimaal en zekerheid is groot voor de 31e.
Even de 00z uitvoer van de verschillende modellen op een rijtje en dan zien we grote eensgezindheid. Begin van de stookperiode gemiddeld 3 Bft landinwaarts, 3-4 Bft richting de kustgebieden. Tijdens de late avond toenemend naar 3-4 Bft landinwaarts, 4 voor de kustprovincies en een 5 Bft voor de direct kuststrook. Richting tussen zuidwest en west. Gemiddeld hoogste windsnelheden in het noorden en noordwesten. In de nieuwjaarsnacht (>02:00u) geleidelijk verder toenemend met uiteindelijk 3 tot 6 Bft eind van de nacht.
Qua weerbeeld ook behoorlijk zeker. Tijdens de stookperiode wolkenvelden, enkele opklaringen en vooral in het noorden en noordoosten enkele buitjes (geen grote hoeveelheden. Elders op een enkel spatje na droog bij temperaturen rond 00:00 iets boven nul in het zuidoosten en 3 tot 6 graden elders. Mistkans verwaarloosbaar.
Zit nu weinig spreiding meer in de ensembles. Enige wat we nu kunnen hopen is dat we niet nog iets eerder de hoogte in gaan als die Noorse depressie zuidwaarts komt afzakken op nieuwjaarsdag. Dan zou er nog een marginale windtoename in kunnen zitten waarbij de toename niet na de jaarwisseling maar ervoor al aanvangt.
Zo denk ik er ook over, zolang ik naar boven kan kijken zonder dat de druppels in m'n ogen vallen vind ik het al snel goed. Ik vind dat we hier sowieso te kieskeurig zijn3-4 teken ik voor gezien ik vorig jaar 5-6 had. Ga gewoon lekker genieten. Maakte me meer zorgen over mist wat eerder aangekondigd werd.

De getallen gekoppeld aan windsnelheid zijn altijd de 'steady wind', oftewel de doorstaande wind. Gusts worden hierin niet meegenomen. In dit geval zijn in de directe kuststrook rond de jaarwisseling windvlagen tot ~12 m/s mogelijk, dus dik in de 6 Bft.Is
Voor kustgebieden windstoten ook 5bft of zijn die hoger?
Deed ik tot en met vorig jaar juist altijd. Alleen vorig jaar had ik behoorlijk veel goud in verhouding, alles de lucht in gegaan. Telkens tranen in de ogen van de pijnlijke zwabbergoud aanblik. Dit jaar maar eens voorkomen.Mentaliteit is hier veranderd sinds een jaar of 2. Goudbakken laat ik niet meer staan. Die knal ik gewoon weg. En het jaar erna halen we ze weer. Zal komend jaar niet anders zijn. Optimaal genieten van elk moment.
Het weer kunnen we niet kiezen. Het liefst heeft iedereen bft 1 of 2 met droge lucht en geen regen. Maar we moeten het ermee doen wat we voorgeschoteld krijgen. Kan natuurlijk veel beter maar het is niet anders.