Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja het weer zit niet mee, gelukkig blijft het voor velen droger dan gedacht. Regen is kut, een bui prima maar continue regen is kut.

Ik ga lekker stoken, alles gaat er door. Windkracht 5 hier voorspelt, lijkt me gezien de omstandigheden elders prima te doen. Perfect zeker niet.

Voor de mensen die wonen waar het alleen maar gaat regenen en/of windkracht 7 of meer. Gecondoleerd en wellicht kan je nog elders gaan vieren, zo niet dan zou ik zeker gaan kijken of je het een dag eerder de lucht in kan jagen.

Spreek voor jezelf, waar ik zat waaide bombettes gewoon schuin omhoog, boeketten die binnnen 1 seconde vervlogen, 30mm klappen die als 20mm klonken als er net een vlaag opstak, feest was gezellig maar vond het vuurwerk maar teleurstellend en tegevallen.

Als ik nu zie dat het aan de kust gewoon facking 7bft wordt nog meer dan vorig jaar, ja dan hangt de somberheid er wel als een donkere wolk boven. Geef me bf4 of 5 en dan klaag ik oprecht niet, dat is prima. Alles tussen bf 2-6 is dik prima, af en toe plensbuitje ook prima. Maar dit is toch gewoon nog net geen worst case scenario
Nu je het zegt. Waarom is het zo dat wanneer het hard waait bursts flink zachter klinken?

Alles gaat gewoon de lucht in met oudjaarsavond, bewaar miss 2 of 3 goudproducten maar die jank k dan op 2 januari de lucht in
Ja, doe ik ook behalve dat ik m'n Kyoto Kamuro weer opberg voor een rustige jaarwisseling...en tailbakkies verwaaien ook lelijk. De rest gaat op m'n schuine platformpje en jaag ik gewoon de lucht in.... :handsup:

Kortom, als de wind nog niet te gek is om 18.00 gelijk alle goud blokkies erdoor jagen en dan over op de steviger effecten. Wel jammer dat het gestage regen wordt, dat vind ik ook het enige irritante aan een vuurwerkbril. Die druppels er op...

4 keer meen ik
In principe uurlijks, door continue generatie van subsets. In plaats van enkel 4 hoofdruns (00, 06, 12 en 18 UTC) lopen er daar parallel aan 6 subruns van 5/30 ensembleleden ieder die elk uur voor een nieuwe verwachting zorgen.

Uitleg van het KNMI zelf, is een wat technisch verhaal. Echter neem ik aan dat de officiële VWC Meteoroloog dat wel kan begrijpen.

Screenshot_21.pngScreenshot_22.png

Bijlagen

• ensemblemembers.jpg
    ensemblemembers.jpg
    28 KB · Weergaven: 12
Het is een bekend gegeven (in de meteowereld) dat GFS vaak te hoog zit met zijn wind en EC juist te laag...dat is meegenomen in het verhaal..
Interessant wat je zegt. Is gelijk ook een vraag die ik al langere tijd heb. Als ik voor vandaag bijvoorbeeld kijk gaat volgens de ensembles de wind bij GFS van 2 naar een goeie 3 m/s. ECMWF van een goeie 3 naar een kleine 5 m/s. Het valt me op dat GFS structureel lager zit in de wind dan ECMWF. Ik zou dan eerder denken dat GFS te laag zit i.p.v. te hoog zoals jij aangeeft en ECMWF te hoog i.p.v. te laag.

IMG_6511.jpeg

Heb me vorig jaar ook best druk gemaakt over het weer en achteraf heb ik een prachtige avond gehad.
Ziet er hier volgens mij vergelijkbaar uit maar dan met wat minder regen dan vorig jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan