Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
EC is ook duidelijk milder dan GFS op het vlak van de windstoten (piekwind)
Het is een bekend gegeven (in de meteowereld) dat GFS vaak te hoog zit met zijn wind en EC juist te laag...dat is meegenomen in het verhaal..EC is ook duidelijk milder dan GFS op het vlak van de windstoten (piekwind)
4 keer meen ikHoevaak update de harmonie per dag ?
4 keer meen ik
Nu je het zegt. Waarom is het zo dat wanneer het hard waait bursts flink zachter klinken?Spreek voor jezelf, waar ik zat waaide bombettes gewoon schuin omhoog, boeketten die binnnen 1 seconde vervlogen, 30mm klappen die als 20mm klonken als er net een vlaag opstak, feest was gezellig maar vond het vuurwerk maar teleurstellend en tegevallen.
Als ik nu zie dat het aan de kust gewoon facking 7bft wordt nog meer dan vorig jaar, ja dan hangt de somberheid er wel als een donkere wolk boven. Geef me bf4 of 5 en dan klaag ik oprecht niet, dat is prima. Alles tussen bf 2-6 is dik prima, af en toe plensbuitje ook prima. Maar dit is toch gewoon nog net geen worst case scenario
Ja, doe ik ook behalve dat ik m'n Kyoto Kamuro weer opberg voor een rustige jaarwisseling...en tailbakkies verwaaien ook lelijk. De rest gaat op m'n schuine platformpje en jaag ik gewoon de lucht in....Alles gaat gewoon de lucht in met oudjaarsavond, bewaar miss 2 of 3 goudproducten maar die jank k dan op 2 januari de lucht in
Omdat geluid verwaait aangezien het luchttrillingen zijn? Nooit met wind op een muziekfestival geprobeerd vanaf de camping van een bandje te genieten?Nu je het zegt. Waarom is het zo dat wanneer het hard waait bursts flink zachter klinken?
In principe uurlijks, door continue generatie van subsets. In plaats van enkel 4 hoofdruns (00, 06, 12 en 18 UTC) lopen er daar parallel aan 6 subruns van 5/30 ensembleleden ieder die elk uur voor een nieuwe verwachting zorgen.4 keer meen ik
Interessant wat je zegt. Is gelijk ook een vraag die ik al langere tijd heb. Als ik voor vandaag bijvoorbeeld kijk gaat volgens de ensembles de wind bij GFS van 2 naar een goeie 3 m/s. ECMWF van een goeie 3 naar een kleine 5 m/s. Het valt me op dat GFS structureel lager zit in de wind dan ECMWF. Ik zou dan eerder denken dat GFS te laag zit i.p.v. te hoog zoals jij aangeeft en ECMWF te hoog i.p.v. te laag.Het is een bekend gegeven (in de meteowereld) dat GFS vaak te hoog zit met zijn wind en EC juist te laag...dat is meegenomen in het verhaal..