Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vooruitzichten worden steeds slechter jammer genoeg.

Ziet er naar uit nog meer wind dan vorig jaar. Hoop echt dat het nog wat veranderd.

Precies op de dag der dagen! Zuur gewoon maar kunnen het niet veranderen. Knmi schat het al 75% in op een onstuimig weertype.

Bijlagen

• IMG_3904.jpeg
    IMG_3904.jpeg
    210 KB · Weergaven: 116
Enige wat duidelijk is aan de kaarten is dat de onzekerheid heel groot is welke kant het weer op gaat...

Logisch is ook nog meer dan een week.

Wat een mega mooi stookweer is het hier nu, als ik alles al had dan zou ik bijna nu gaan schieten ...... pls weergoden, zij ons goed gezind volgende week :angel:

Precies op de dag der dagen! Zuur gewoon maar kunnen het niet veranderen. Knmi schat het al 75% in op een onstuimig weertype.
Er staat dat de kans vanaf de jaarwisseling 75% is op een overgang naar een onstuimig weertype. Het kan dus binnen die verwachting prima zijn dat het de 31e top weer wordt en daarna onstuimig. Je moet dit niet lezen als de verwachting voor 31 december. Zoals meerdere keren al gezegd is daar nog niet veel over te zeggen. De pluimen lopen daarvoor nog aardig uiteen.

Je moet even doorklikken naar de uitgebreide guidance meerdaagse. Daar staat in ingewikkelde taal uitgelegd dat het nog zo zeker allemaal niet is en gaat afhangen van de timing.

Ook in een wisselvallig weertype kan het geruime tijd droog zijn. Dat gaan we pas 1 max 2 dagen van te voren kunnen inschatten waar en wanneer het nat gaat worden.

Beide modellen nu met een storing (lees regen ), bij GFS komt die net na middernacht, bij EC overdag regen en juist in de latere avond en nacht droger met enkele winterse buien en guur weer..beiden hebben niet heel veel wind….voorlopig hou ik vast aan licht wisselvallig…alle details komende zondag.

Beide modellen nu met een storing (lees regen ), bij GFS komt die net na middernacht, bij EC overdag regen en juist in de latere avond en nacht droger met enkele winterse buien en guur weer..beiden hebben niet heel veel wind….voorlopig hou ik vast aan licht wisselvallig…alle details komende zondag.
Licht wisselvallig klinkt nog steeds helemaal prima🤪

Kijk hier hebben we tenminste wat aan!! Laat het gewoon lekker aan deze mensen over ipv met allerlei buienradar rommel aan te komen daar heb je echt helemaal niks aan..😅

is de EC voor Nederlander betrouwbaarder of toch meet waarde hechten aan de GFS?

Kijk hier hebben we tenminste wat aan!! Laat het gewoon lekker aan deze mensen over ipv met allerlei buienradar rommel aan te komen daar heb je echt helemaal niks aan..😅
Nee, die geeft alleen van die uitschieters. Als je iets bekijkt kun je beter naar de pluimen kijken.

wat versta je onder guur weer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan