Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als t dit jaar weer k*t weer word dan speel ik zelf voor diepe depressie :bonk:
Dan ga ik voortaan uit van dealtjes die ergens gemaakt worden om t de liefhebbers onmogelijk te maken om te genieten van een goed weer type bij de dag der dagen.

Ooh dit jaar moet het goedkomen, ik heb net weer voor 300 extra besteld. Ik neem aan dat met de dag de gfs en de ec steeds betrouwbaarder worden en je er redelijk vanuit kunt gaan?

Alleen regen wanneer en hoe is altijd pas de laatste dagen.

Laatste GFS van 16 uur bekeken:
Is weer wat gunstiger. Nu overal, ook in het noordelijk kustgebied 3B wind gemiddeld (net onder de 4B grens, zat er eerder steeds wat boven). Elders middenin de 3 B schaal. Regio oost en zuidoost zetten net onder de grens van 2/3B.
Temperatuur: zeer zachte leden (Tx > 10 C) zien we vrijwel niet, vorst evenmin. Als we niet te kritisch kijken is het overal gemiddeld vrij zacht tot zacht. 2-4 C als Tn, 6-9 C als Tx.

ECWMF komt over 2,5 uur weer binnen. Eens kijken. Vooralsnog zien we consistentie. Ook zien we dat met uizondering van regio NW en noord 6B nergens vertegenwoordig is. Volgens mij zijn de uitschieters naar boven die we zagen er nu weer uit. Eens kijken of dit ook een tendens wordt.

Is weer wat gunstiger. Nu overal, ook in het noordelijk kustgebied 3B wind gemiddeld (net onder de 4B grens, zat er eerder steeds wat boven). Elders middenin de 3 B schaal. Regio oost en zuidoost zetten net onder de grens van 2/3B.
Temperatuur: zeer zachte leden (Tx > 10 C) zien we vrijwel niet, vorst evenmin. Als we niet te kritisch kijken is het overal gemiddeld vrij zacht tot zacht. 2-4 C als Tn, 6-9 C als Tx.

ECWMF komt over 2,5 uur weer binnen. Eens kijken. Vooralsnog zien we consistentie. Ook zien we dat met uizondering van regio NW en noord 6B nergens vertegenwoordig is. Volgens mij zijn de uitschieters naar boven die we zagen er nu weer uit. Eens kijken of dit ook een tendens wordt.
Laten we dit vasthouden!!

Kan iemand dit vertalen naar Nederlands? :) :)

Kan iemand dit vertalen naar Nederlands? :) :)
De laatste GFS (weermodel) van 16 uur bekeken:
Het ziet er weer iets gunstiger uit. Overal, zelfs in het noordelijke kustgebied, is er gemiddeld windkracht 3 Beaufort (net onder de grens van windkracht 4, waar het eerder vaak net boven zat). Elders zit het middenin windkracht 3. In het oosten en zuidoosten blijft het net onder de grens van windkracht 2/3.

Qua temperatuur: echt warme dagen (boven 10 °C) zien we bijna niet, maar vorst evenmin. Over het algemeen is het gemiddeld vrij zacht tot zacht. De nachttemperaturen liggen tussen 2-4 °C, en overdag wordt het 6-9 °C.

Het ECWMF (een ander weermodel) komt over 2,5 uur binnen. Even afwachten. Tot nu toe zien we wel consistentie in de voorspellingen. Ook lijkt het erop dat, op een paar gebieden in het noordwesten en noorden na, windkracht 6 nergens meer voorkomt. De eerder genoemde uitschieters naar boven lijken eruit te zijn gehaald. We zullen zien of dit een trend wordt.

Maar die laatste update geeft veel neerslag zo te zien. Wat denk je daarover? Veranderd per update natuurlijk maar lijkt wel steeds zekerder dat het gaat regenen.

Bijlagen

• IMG_3883.jpeg
    IMG_3883.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 90
  • IMG_3882.jpeg
    IMG_3882.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 89
  • IMG_3881.jpeg
    IMG_3881.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 91
Neerslag op deze termijn niet naar kijken, dat is gewoon te lastig te voorspellen.
Voor de wind kan je zoeken naar patronen. Patroon dat ik elk jaar terug zie komen, is dat de runs in de ochtend steevast meer wind laten zien dan de middag/avond runs. Nu ook alweer 2 dagen op een rij. Zelf kan ik dit niet verklaren, maar het valt me wel op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan