Het weer op 31 december en 1 januari

Neuh, op deze termijn kun je behoorlijk goed trends zien hoor. Precies op 't uur of regen of wind niet, maar als nu al een week lang te zien is dat het vochtig, zacht en grauw wordt, wordt de kans op het tegenovergestelde rap kleiner. Meteorologie gaat om waarschijnlijkheden, geen zekerheden. Statistiek. En statistisch kun je er onderhand wel van uitgaan dat het op oudjaarsdag grauw, zacht en vochtig is, met kans op regen.

Leuk om hier nu al mee bezig te zijn, maar totaal onzinnig is het wel.... de kans dat je nu regen ziet is net zo groot als dat het droog weer is.

men snapt maar weinig hoe de meteo in elkaar zit, is al meerdere malen uitgelegd hoe je ' het' verhaal moet interpreteren...

verdere verwachtingen kun je volgen op VWM, ik wordt hier een beetje moe van alle opmerkingen... en dat is alle moeite niet waard :bye:
Wellicht dat Dabombe nog wat post soms...

men snapt maar weinig hoe de meteo in elkaar zit, is al meerdere malen uitgelegd hoe je ' het' verhaal moet interpreteren...

verdere verwachtingen kun je volgen op VWM, ik wordt hier een beetje moe van alle opmerkingen... en dat is alle moeite niet waard :bye:

Misschien een stomme vraag, maar wat is VWM?? :angel:

jammer, ondanks alles vond ik het wel interessant om mee te lezen

Waarom moe van alle opmerkingen? Het is hier een vuurwerk forum en de meeste mensen hebben geen verstand van het weer zoals sommige andere mensen hier wel hebben. Zij willen alleen maar weten wat voor weer het wordt, zoals ik bijv :P

Ik zou het helemaal niet erg vinden een oud en nieuw die eens iets warmer is als anders. Als de regen maar niet met bakken uit de lucht komt, en een beetje wind is wel fijn tegen de mist... Verder hou ik dit topic wel in de gaten wat de echte pro's te melden hebben :P

David gewoon blijven posten zou ik zeggen, veel mensen hebben hier profijt van (ik vind het iig leuk/interessant om te lezen).
En ach die paar mensen die wat zeuren, laat ze lekker zou ik zeggen.

Kan je dan ook specifieker zijn wie er zeurt? Ik snap het namelijk niet echt. Iedereen is enthousiast en dan word er opeens gezeurt?

Dus, alsjeblieft, zeg even wie er zeurt en welke post dan kunnen die gene er misschien wat aan doen?

davidh ik vind jou berichtjes het meest interessant juist!
Ik lees gewoon dat jij er verstand van hebt! Denk niet dat veel van de jongens en meisjes dat hier hebben!

Dus zou zeggen, blijf doen waar je mee bezig was, heeft iedereen profijt van!:D

Het ziet er iig uit dat het 40 tot 50 % kans is dat het gaat regenen! :(

:)gewoon blijven posten, scheelt dat op dit moment(december) ook 40% van de mensen op het forum weinig van vuurwerk weet:D

Gewoon je waardering tonen voor David en de anderen die de grafieken en kaarten posten om ons van het laatste weer nieuws te voorzien,want als er niemand wat post dan is het ook niet goed en als mensen toch posten dan krijgen ze antwoorden als´´ze kunnen toch nog geen dag van te voren voorspellen´´.Dus ik kan me goed voorstellen dat David niets meer wil posten.

gister viel er nog 0,6 mm regen et 27% kans en dat is nu 3,3mm regen met 54% kans, zie je maar dat het weer snel kan veranderen. van mij mag het wel regenen hoor maar dan wel tussen 1uur 's-nachts(31december) en 9uur 's-ochtends (31december) zodat k geen last ervan heb tijdens het stoken 's-ochtends/smiddags en om 12uur :p

Als David niet in vuurwerk geïnteresseerd was, zou ie ook niets posten.
Dat neemt niet weg dat het weer niet te voorspellen is, het is nou eenmaal geen exacte wetenschap. Veel te veel variabelen.

Natuurlijk komt de weersverwachting vaak wel redelijk uit, en zeker in deze periode werkt dat geruststellend. Of juist niet:p

Hmmm.. waar eerst de voorspellingen nagenoeg gelijk waren, liggen ze nu wel erg ver uit elkaar. De ene geeft 4,6 mm aan met 66% kans en de ander 0 mm met 35% kans. Stiekem hoop ik op de laatste, maar ik ben bang dat het niet zo mooi wordt :(

Mensen die zeuren moeten de definitie van het woord 'voorspelling' eens opzoeken in het woordenboek. Het is en blijft een voorspelling. Die kan je ook wel een jaar van te voren maken, omdat het een VOORSPELLING is. Wat het weer werkelijk wordt, dan weet niemand zeker, dat blijft toch echt afwachten. Maar mensen met verstand van zaken kunnen wel hele naukeurige voorspellingen maken op basis van de gegevens waar ze mee werken.

Hopelijk is het nu wat duidelijker :)

zo, het begon 2 dagen geleden goed, er is nog weinig over te zeggen hier in brunssum, maar blij word ik er nu niet meer van!

weer.nl zegt weer lichte regen zoals vorig jaar. lekker. wel maarliefst 11 graden. en de wind mag wat mij betreft ook wat zachter. windkracht 3 a 4. mwoah matig laten we hopen dat het nog veranderd.

Back
Bovenaan