Het verhaal van de gewonde kat door vuurwerk duikt weer op

hij is met vuurwerk bekogeld uhu. Als die door vuurwerk geraakt is wat natuurlijk kan! dan is dit zeker niet omdat hij bekogeld is tenzij ze daders hem hebben vast gehouden of vast gebonden. Als jij iets naar die kat gooit dan sprint die er meteen vandoor. Het is natuurlijk wel mooi om te lezen dat er altijd wel een getuige is die er niks van durft te zeggen. Wat ik nog mooier vind is dat het altijd katten zijn rond deze tijd van het jaar. Nooit berichten van eende die uit de sloot worden geschoten ofzo of vogels uit een boom.

Of het waar is of niet. triest als waar is triest als het niet waar is. Ik heb wel de oplossing om dit te voorkomen en om de ergernis van een hele hoop mensen met een tuin op te lossen. Verbieden dat die dingen los op straat mogen lopen! 90% van de mensen met een tuin heeft er last van dat is meer dan de mensen die last hebben van het vuurwerk!

Triest als dit waar is, maar ik zet er mijn vraagtekens bij.

Vuurwerk resten in zijn bek gevonden, kan hij dan wel normaal eten en drinken...? Lijkt mij van niet.....

Zie de volgende comment van het baasje zelf op de Facebook pagina:

"Wendy Adk Peerdeman Update: wond is groter dan ik dacht. Hij eet en drinkt nog wel. Maar schrikt van elk geluidje."

https://www.facebook.com/groups/VerlorenGevondenVernieldomgevingHoorn/permalink/1202408466479797/

Zie ook de andere Facebook comments van sommige gelijk weer gezeur om verbod bla bla.

Geef het vuurwerk maar weer de schuld, zucht.

Al deel ik jullie mening, we moeten niet vergeten dat het gebeurt.
Er wordt helaas door figuren vuurwerk naar dieren gegooid. Gelukkig anticipersn dieren daar meestal goed op.

Even op fb gekeken en ik zie geen reden waarom dit niet echt is.
dit nirt zon bericht van de media waarbij er geen spoor is van het slachtoffer.

Even je hersens gebruiken voordat we elke bericht gaan bagitaliseren want daarmee help je alleen de ani vuurwerk partij.

Even op fb gekeken en ik zie geen reden waarom dit niet echt is.
dit nirt zon bericht van de media waarbij er geen spoor is van het slachtoffer.

Even je hersens gebruiken voordat we elke bericht gaan bagitaliseren want daarmee help je alleen de ani vuurwerk partij.

Ik zie anders hier een gruwelijke blunder. De dierenarts zei dat de wond schoonhouden het enigste is wat ze kan doen. Dan blijkt de.wond inees veeel groter. Jaja, of die dierenarts heeft zn ogen in zn zak (lijkt me niet), of het is gwn verzonnen

Zo n dierenarts onderzoekt dat beest echt wel. Zelfs vuurwerkresten gevonden in een wond die toch ineens veel groter blijkt achteraf. Dierenartsen zijn echt nirt zo dom..

Ik zie anders hier een gruwelijke blunder. De dierenarts zei dat de wond schoonhouden het enigste is wat ze kan doen. Dan blijkt de.wond inees veeel groter. Jaja, of die dierenarts heeft zn ogen in zn zak (lijkt me niet), of het is gwn verzonnen

Dat kan gewoon een onkundige beoordeling zijn van de eigenaar van het beestje , wellicht dat de dierarts al lang de "grote" verwonding heeft gezien en dit als meevaller heeft beoordeeld. Dus zo'n grote blunder is dat niet.

Ik vind het echt bizar om te denken dat iedereen persoon op Facebook en dierenarts meteen als deelnemer van het antivuurwerk complot wordt bestempeld. Ja rotte appels zijn er altijd maar nu is daar geen aanleiding of bewijs voor.

Die nare mannetjes haal je er echt wel uit en dan had er ook hoogstwaarschijnlijk een quote van de dierenarts bij gestaan die een vuurwerkverbod probeert te verkopen.

Nogmaals elke negatief bericht bagitaliseren is alleen maar munitie voor de anti partij.

Ik heb zelf 2 katten... (en een hoop vuurwerk)
Maar als ik de foto bekijk is dit geen wond die je van vuurwerk krijgt..
Katten lopen ook weg van vuurwerk..

Mijn kat komt soms ook met vreemde verwondingen thuis..
Dat is meestal veroorzaakt door vechten met andere katten of door het in paniek wegrennen voor iets..

En als een kat een open wond heeft kan de dierenarts er idd niks aan doen..
Gewoon schoonhouden is dan het advies..

Ik heb zelf 2 katten... (en een hoop vuurwerk)
Maar als ik de foto bekijk is dit geen wond die je van vuurwerk krijgt..
Katten lopen ook weg van vuurwerk..

Mijn kat komt soms ook met vreemde verwondingen thuis..
Dat is meestal veroorzaakt door vechten met andere katten of door het in paniek wegrennen voor iets..

En als een kat een open wond heeft kan de dierenarts er idd niks aan doen..
Gewoon schoonhouden is dan het advies..

Kan ook iets zijn wat met hoge snelheid van het vuurwerk is afgeschoten. Er van uitgaand dat er illegaal vuurwerk is gebruikt had die kat het sowieso niet overleeft als het naast zijn bek was ontploft.

Net als die container zeker die uit de grond gelanceerd was met vuurwerk.

Nee is bedoel iets afkomstig van het vuurwerk zelf.
Ik vind het grappig dat de mensen hier ineens vuurwerkwond experts zijn en een dierenarts er geen verstand van heeft :p

Ik geloof er ook niets van, kom dit verhaal iets te vaak tegen namelijk.

Back
Bovenaan