Het hengelsport topic

Van het weekend weer lekker bezig geweest in de polder.
Zaterdag lagen ze zo vast als een huis en was dus erg taai.
Tot 4x toe dezelfde snoek achter het kunstaasje aan zien zwemmen maar gewoon niet pakken.

Zondag de herkansing en leverde op de valreep 2 leuke visjes op.
De eerste was een hele kleine die me plug aardig op had gevreten dus die heb ik na het onthaken direct weer terug gezet.
Later klapte er nog een leuk maatje op die onder een lelieveld lag te wachten.

Foto-JKNW4GMM.jpg

Foto550-K8DV6RE6.jpg

Ik ga dit eerste visjaar zeer tevreden afsluiten.
Toch 16 karpers en al aardig wat rovers. Karperseizoen is aardig voorbij voor mij.
Weinig zin om te gaan zitten sterven van de kou om een visje te vangen.
Daarom lekker actief de polder door. Volgende sessie wordt een Baarzensessie op de rivier denk.

Warmtepak aan en gaan! Toch vind ik dit wel een van de betere tijden om te vissen. Veel vissers haken af met deze temperaturen en daardoor heb je vaak een heel water voor jezelf, en geen gezeur dat er ineens iemand op je voerstek zit :p

Ik snap dat mensen het een mooie tijd vinden maar het is voor mij niet weg gelegd.

Vandaag op de rivier was echt te koud met die wind en had al een paar keer vast gezeten tussen de stenen dus dat was ik vrij snel zal.
Om zonder blank naar huis te gaan onderweg in de polder nog even gestopt haha.

Echt weer een mooi poldermaatje weten te vangen.
Schitterend getekend en in topconditie.

Haha, zoveel spullen heb ik niet bij dus dat statief kan er wel bij Chris.
Levert leuke beelden op en heb toch wat om terug te kijken haha.

Robinhood, het ging gelukkig goed boven het water haha.
Hij werd ineens woest, kon wel gelijk naar huis voor pleisters :p

Leuk fimpje, dat je met deze temperaturen nog zo naar buiten gaat. Petje af daarvoor!

Beetje vent laat zich niet zomaar kennen toch haha.
Maar heb wel lange thermokleding eronder hoor en af en toe opwarmen in de auto :p
Als je je voeten maar warm houd, dat is het belangrijkste.

Thanks Kwintos.

Het gaat hier over de Cimca reel van Spro.
Een slip is dit niet, deze zit aan de andere kant bij de hendel (sterslip)

Met de knop die afgebeeld is, kun je de vrijloop instellen die de reel geeft bij het inwerpen.
Als je met zwaar kunstaas vist, kun je mbv deze knop de weerstand instellen, zodat als je hard gooit de spoel automatisch wordt afgeremd, vroeger moest je dit handmatig doen met je duim. Deed je dit niet op tijd, dan kreeg je een flinke pruik in je lijn.

Met die knop kun je je reel op je werpgewicht aanpassen hoe hoger het getal hoe moeilijker de lijn van de molen vliegt ( dit is ter voorkoming van vogelnestjes ) als je een groot gewicht ver werpt en niet goed remt blijft anders je molen spoelen door rollen en krijg je een vogelnestje.
heb je dus een zware plug of jerkbait ofzo is het verstandig deze weerstand iets omhoog te zetten . als je met een lichte plug of misschien zelfs spinner werp omlaag enzovoorts.

wat marc-073 zegt de slip zit meestal ( bij mijn weten altijd ) bij de slinger op een reel de knop die jij laat zien zit overigens op mijn abu reel ook op de kant maar ok ;)

Die pruik/vogelnestje waar thunderoy het over heeft krijg je zo nog steeds ( met wat pech ) maar de kans is een stuk minder als je je molen goed afstelt verder is de uitleg 100% juist :D

Back
Bovenaan