Het hengelsport topic

Samsung S3 709.jpg

Hier 1 van de grootste lang geleden gevangen... butkwaliteit maar heb even geen andere op mn telefoon staan...

wat een onzin zeg. ik woon aan het overijssels kanaal. dit is met stip het beste graskarper water van heel NL. ik vis er elk voorjaar een paar nachtjes en vang er altijd minimaal 2. bijna alles is boven de 30 pond. heb ook al een aantal 40'ers en de zwaarste was 45,5 pond.
ik heb dertigers binnengedraaid alsof het brasems waren. zien ze het net gaan ze een minuutje helemaal waus. binnen 5 minuten heb je elke vis binnen en ik vis met 2.5 pond stokjes.
zeker graskarper moet je zo snel mogelijk landen, onthaken en terugzetten, want ze kunnen vrij weinig hebben! als je zo lang drilt als jij dan mol je de vis sowieso!

Iemand die het snapt ;)

Voor t eerst een nachtje gezeten.
Niet geheel zonder resultaat ook en nog een PR schub.
Dan is het toch wel jammer dat je geen weger bij je hebt.

Zaterdag was het goed warm en ik verwachtte er overdag eigenlijk weinig van.
Na 2 uurtjes zitten klapte er al een mooie herfstspiegel op.
Lekker vol visje en gaf een leuke sport.

Foto550-MERFMOKF.jpg

Uurtje of 2 later ging dezelfde hengel weer.
Dit keer een mooie puntgave schub.

Foto550-PC8YVDHT.jpg

Na de schub bleef het behoorlijk lang rustig, denk tot een uur of 22u.
Echt een gigantische fluiter zonder ook maar enig piepje vooraf.
Mooie, voor mijn doen gigantische, schub kunnen landen.
Hij kwam aardig mee totdat hij bij de top was en onze lampjes zag haha.
Duiken als een gek.
Ik wil niet overdrijven maar met mat en al was hij met 1 arm aardig zwaar.
Vermoed een pondje of 25 en misschien meer. Vind het lastig schatten.

Foto550-JJOIMZ47.jpg

Ik was me klaar aan het maken voor de nacht zo rond 00:15u.
Dus ik 1 hengel ingedraaid, opnieuw beaast en iets verder van de rietkraag vandaan gegooid.
Op het moment dat ik de hengel in de beetmelder legde, hoorde ik een piep.
Vrij normaal zou je zeggen maar het was mijn hengel die er naast lag.
Ik dacht dat ik hem aangestoten had met mijn voet maar ik kon het nog niet denken en daar ging de baitrunner haha FIIIEEEEETTTT.
Dit was weer een mooie schub welke zijn rugvin even mooi omhoog hield voor de foto :)

Foto550-UYWJLESL.jpg

Helaas is het de rest van de nacht en ochtend vrij rustig gebleven.
Toen ik 's morgen wakker werd, hing één waker in de lucht en daar hing een flinke Brasem aan.
Waarschijnlijk al een uurtje of 4 haha.
12u opgeruimd dus al met al een geslaagde sessie.
Ik begin het spelletje aardig door te krijgen :)

Foto550-VK6TGPJD.jpg

Foto550-48W47CYL.jpg

Foto550-T8MWEIBH.jpgp

Het is weer de tijd om de polder af te struinen.

Klapte er al vrij snel op in het zicht.
Mooi om te zien.

Toch wel 1 van de mooiere zoetwatervissen.

Foto550-7WT43AAM.jpg

Een dertiger stond ook hoog op mijn verlanglijstje en had eerlijk gezegd niet verwacht dat die zo snel zou komen. Nou nog is een keer een mooi spiegelkarpertje.

Zo aan je foto's te zien vang jij ook goed! Die spiegel is echt een beauty!

Lekker man, als die zich zo snel meld.

Ik begin net met Karpervissen.
Eerste 8 a 9 weken waren bijzonder taai.
Op lokaal water lukte het niet dus toen bij Chris maar even wat vissen eruit gelepeld.
Ik kan mijn vangsten net niet meer op 2 handen tellen, waarvan 2 spiegeltjes op lokaal water.
Eerste vis op lokaal water was een spiegel dus dan kan je wel voorstellen hoe ik gestaan heb na 9 weken blanken. :p

Heb de man gesproken die ze uitzet daar, tevens politieagent die me kwam controleren.
Schijnen Duitsertjes te zijn haha.
3 jaar geleden is er heel veel dood gegaan daar dus ze proberen nu het bestand weer een beetje op peil te krijgen.

Ja het is behoorlijk taai als je ergens veel tijd in steekt en je geen resultaat behaald. Maar als je er dan een vangt dan voelt dat heel goed!
Die uitzet spiegeltjes zijn prachtig! Hoop er zelf nog is een te vangen. Hier in de omgeving is ook behoorlijk wat dood gegaan 3/4 jaar geleden (als het niet meer is) en daar is maar heel weinig voor terug gekomen. Op sommige wateren zat ook teveel vis.
Ben nu weer een nachtje aan het pakken en ja hoor! 22 pond spiegel! Alleen wat zag die er toegetakeld uit... Miste een stuk rugvin, borstvinnen waren gescheurd en klein, staartvin lag in 3 stukken... Zonde van zo'n vis... Een vriend van me had precies dezelfde gevangen een week geleden, misschien dat die er zo uitziet omdat hij vaak gevangen wordt en sommige vissers er totaal niet netjes mee omgaan...

Haha nice, gefeliciteerd :p

De eerste lokale schub die ik ving moest op mijn eigen matje ipv de mat van Chris.
Dat verliep niet helemaal lekker, want die vis werd woest op de mat.
Ik vind het nog steeds naadje dat het gebeurt is en ben gelijk voor een betere mat gaan kijken.
Ookal waren t maar 2 schubjes, het is toch minder.

Karper hier in de buurt is heilig.
Wordt heel veel gevist hier maar de vissen die ik zie, zijn en blijven puntgaaf.
Alleen de roofvis op de putjes zijn vaak helemaal kapot.
Waarschijnlijk omdat iedere halve gare een lidl hengel kan kopen met een spinner en vissen maar.
Voor de karper hier in mijn woonplaats moet keihard gewerkt worden en mij lukt het nog steeds niet.
14 tenten op een put van 4 of 5 hectare is niet leuk meer. Die gasten hebben onderling nog ruzie haha.
Deze vissen vang ik een paar dorpjes verder op waar wat minder hengeldruk is.

van de week nog een hengeltje uitgegooid

Juist! Drillen voor de kost.
Hij laat je wel alle hoeken van de sloot zien haha.

Dit was wat minder drillen maar wel leuk met de vaste stok op een kanaal.
Ga ik zeker vaker doen.
Voelt heel opa-like als je daar zo zit haha :p

Foto650-8FB3VSLH.jpg

Foto650-8RBRJ3JD.jpg

Zaterdag staat er een b
Barbelen sessie geplanned met de feeder op de Lek.
Ben benieuwd of we er één kunnen vangen.

Zijn niet de grootste vissen in die sloot, maar wel ontzettend sterk. Vroeger nog wel eens te enthousiast met binnen halen en met gevolg alles kwijt. Nu lekker laten zwemmen en worden ze vanzelf moe :D

Baars vissen ben ik toen ik jong was mee begonnen, heerlijk met een klein hengeltje onder een brug baars peuteren ;) was toen nog wel pielen hoe ik ze vast moest houden met die stekels haha

Leuke film Bolle :) Als we het toch over baarzen hebben, ik vind dit op licht materiaal een van de mooiste vissen om te vangen! Kunnen extreem gulzig overal op knallen, maar ook zo voorzichtig als wat kunstaas blijven volgen en alleen tikken met de bek dicht.. Over wispelturig gedrag gesproken :)

Hier nog een van onlangs tijdens trollen op het kanaal. Mooi in het tegenlicht.

24-08-2014 (9).jpg

Wat is het hier stil zeg... Zijn er nog mensen die vissen?

Ik ben gisteren naar mijn maatje Michel gegaan, om even te vissen en daarna door naar een vuurwerk demo. Mooie combinatie van 2 hobby's op een dag. We zijn voor een paar uurtjes naar een hele mooie polder gegaan vlakbij waar Michel woont. Ik keek me ogen uit, want dit soort mooie uitgestrekte polders vol met helder water hebben we in Brabant bijna niet. Maar goed, we wisten niet waar te beginnen zoveel mooi water. We begonnen in een vrij heldere ondiepe vaart en na 5 minuten al bingo voor Michel. Eerste snoek van de dag, dat beloofd wat. 10 minuten later bingo voor mij. Hier nog een kwartiertje doorgevist maar nieuwe plekken lonkte ;)

Heeeeeeeeeeeeeeeel veel mooi water gezien, wisten niet van gekkigheid waar we moesten stoppen. Toch maar weer bij een sloot naast een boerderij gestopt om het laatste uurtje te vissen. Hier ook weer vrij snel een mooi getekend snoekie voor mij. 08-11-2014(1).jpg kort erna weer een aanbeet bij Michel maar die loste helaas. Lang verhaal maar kort houden. in 1,5 tot 2 uur effectief gevist 3 snoekies en paar missers. Leuk gevist, op naar het vuurwerk!

Vandaag nog even een uurtje in de enige poldersloot bij mezelf in de buurt gevist, en weer een leuk visje.

09-11-2014(2).jpg

Lekker hoor.

Net even een uurtje gestruind met mijn meissie.
2 volgers gehad en een paar aanbeten gemist.
Desalniettemin pak ik net even een mooi maatje snoek in de polder.
Ben hier toch wel erg blij mee.

Foto550-GJTVO8MV.jpg

Foto-EASSGVGA.jpg

Mooi resultaat voor een uurtje. :)

Met wat voor hengel? gewoon spinhengel of vliegenlat?
Mooi visje hoor, ben zelf op het moment veel te druk om te vissen, maar wil het binnenkort toch echt een keer gaan proberen weer met de vliegenlat.
Zulke plaatjes motiveren zeker.
greetzz

Gewoon licht spinhengeltje 10 tot 27gr met een flinke plug.
Vliegenlat lijkt me ook erg leuk maar dit is wat langer vol te houden.

Thanks man :)

Back
Bovenaan