Het hengelsport topic

Zitten sterke verhalen in hahaha...ik denk mais of kikkererwten.

@Tresher...hoe waren de verdere vangsten bij de Neeltje Jans?

Neeltje jans is opzich goed te doen, 2 stuks gevangen en dat vond ik niet slecht voor de eerste keer gepen daar. was aan de kant van de sluizen omdat je de pieren niet op kon.

Brouwersdam was daarintegen erg matig, heb maar 1,5uur echt kunnen vissen omdat het enorm regende toen.

Geen beet gehad, hoorde van een andere visser dat het gepen al weken slecht was aan de zee kant van de spui. Heb 1 visje eruit zien komen bij een visser.
Heb t idee dat hett daar echt helemaal leeg is gevist.

volgende keer ga ik zeker weer naar neeltje

Tijgernoten duhhh! No 1 in Frankrijk om mee te vissen.

Maarja, dan moet je wel vissen. Niet gedaan namelijk. Geen weer voor, 2 weken regen gehad en daarna volle zon, dan ga je niet vissen maar zwemmen en zonnnen. Dusja, maak ze wel in Nederland op.

Ik vis op karper en aardig fanatiek kan ik wel zeggen.
Mijn record ligt op de 35 pond en ik ga deze vast nog wel verbreken.

Vandaag weer even in Nederland gevist. Is weer eens wat anders dan Frankrijk. Wel grappig, hoe klein de karper is die je hier vangt vergeleken met Frankrijk. Toch nog 9 schubkarpers kunenn vangen, maximaal 6,5 tot 7 kilo denk ik zo, maar niet gewogen.

Afgelopen zondag iemand weer een snoek zien vangen. Gelijk op maandag de spullen gepakt en gaan snoeken. Gisteern 3 snoekjes gevangen, grootste 64 centimeter, maar ze blijven heerlijk vechten! Dus vanmorgen weer even gevist en het ging heeeeerlijk! Uiteindelijk 5 snoeken gevangen waarvan de grootste 79 centimeter en de kleinste 62 centimeter.

320019_263723646983368_100000372039655_892104_319846448_n.jpg

314640_263747443647655_100000372039655_892249_462070103_n.jpg

Bumppppppppp

De laatste dagen kun je goed merken dat de Lente is begonnen!
De zon begin kracht te krijgen en aankomend weekend staat hier de 1e sessie van het jaar op de planning :p Ben erg benieuwd of de karper al aktief is.

Voor al diegene die de komende tijd gaan hengelen zou ik zeggen:

Goede Vangst dit seizoen !

Om alvast even lekker in de stemming te komen:

http://www.youtube.com/watch?v=oUBcaC_5R9Y
:D

Het is inderdaad weer lente en heerlijk visweer. Ben dit jaar 1 keer geweest. Had nog geen nieuwe vispas gehaald(gewoon vergeten). Na een uur vissen kwam er een BOA aan. Normaal gesproken is dat niet erg, maar als je vergeten bent om een vispas te halen zijn dit niet je vrienden. Deze beste man was goed gezind en bekeurde ons niet. Hij sommeerde ons alleen om weg te gaan. Na ingepakt te hebben zijn we naar een vijver gegaan waar vorig jaar karpers uit andere vijvers zijn overgezet. Na een uur was het raak. Op de rechter hengel van een vismaat een flinke aanbeet. Na een gevecht van een kwartier kwam dan eindelijk het eerste exemplaar van het jaar naar boven. Eenmaal geland in het net zagen we dat het een hele mooi was voor een vijver.
Maarliefst 20 pond! Een van de joekels in deze vijver. In onze enthousiasme maar een lekkere ommelet gebakken. Niet veel later gaf mijn linker hengel een flinke fluiter. Ik dacht dat ik mijn hengel op een mooi stekje had gegooid waar normaal veel lelies zitten. Deze waren nu niet te zien. Maar ze waren er wel degelijk. De vis zwom zich vast en en ik haalde slechts een lelie stengel uit het water. Die krengen zijn er blijkbaar dus altijd, ookal zie je ze niet.
Om dit te verwerken maar een blik knakworsten opgewarmt en gewacht tot de volgende aanbeet.
Na een paar uur kreeg mijn vismaat weer een volle fluiter!! Dit keer was de vis minder groot. Een karper van een centimeter of 50 kwam op de onthaakmat te liggen. We hebben hem niet meer gewogen.
Na nog enkele uren gezeten te hebben, en de nodige knakworsten gegeten te hebben zijn we maar naar huis gegaan.
De 1e visdag van het jaar zat erop.
Nu maar mijn vispas op gaan halen zodat de eerste nachtsessie binnenkort plaats kan gaan vinden.

Back
Bovenaan