Het hengelsport topic

Leuk topic!

Zelf vis ik fanatiek op karper :); op de luie manier uiteraard, haha. Ik vis met het volgende;

Hengel; 2x Specimen Basic Carp 2,75 lbs 3,60m
Molen; 2x Arca Hunter 50
Lijn; Piet Vogel Duranium Soft Green 0,28mm (op beide molens)
Beetverklikkers; 2x Fox Warrior
Swingers; 2x Fox Micro Swinger
Rodpod; Trend Rodpod met achtersteuntjes van Fox
Stoel; Één uit de JRC fabriek, alleen zonder merk dus stukke goedkoper !
Simpele onthaakmat en net.

Ben er blij meee ! :)

Hardy? Ik vermoed van niet. Dan lag de stok wel in een hogere prijsklasse:D Ze geven levenslange garantie op die Outkast stokjes ook nog. Ondertussen spaar ik verder:p

Gisteren weer 9 uurtjes achter de stokken gezeten. Om weer eens lekker platte te vangen, had ik de feederhengel weer meegenomen.
Bij de 2e worp was het bingo en in totaal stuk of 5 gevangen toen vond ik het wel best en heb met 2 karperstokkies verder gevist.

Bij mn vismaatje ging het wat minder. 2 mooie en harde beten gemist, hoe kan dat nou? Ook op de feederhengel waren de aanbeten al erg moeilijk te zien waardoor we de conclusie trokken dat de vissen ontzettend voorzichtig aan het azen waren. Een andere onderlijn met een iets langere hair zou misschien wel een visje opleveren, of toch niet....?

Nadat de koeien hem getroost hadden, lukte het hem nog niet een gouden torpedo te vangen. 3 aanbeten, en 1 losgeschoten. Niet veel later schreeuwde mijn pieper het uit, een harde aanbeet op mijn rechterstok, gewoon uit het niets! En die vis bleef wel hangen en na een stevige dril kwam er een mega grote winde boven water!
Toen de vis in het net lag kreeg ik toch even een brok in mijn keel. Wat een schoften joh, deze voor de rest prachtige vis had gewoon geen bek meer. Waarom nou? Aub gasten, behandel de vissen met respekt en zorg dat je fatsoenlijk onthaakgereedschap bij je hebt want dit ging echt helemaal nergens over:sad: Heb er geen foto van gemaakt, zo erg zag het eruit.

Toch wel treurig einde van deze visdag, wat de dag nog enigzins goed maakte was een prachtige lucht. En met die plaatjes sluit ik dit verslagje maar af...

grt TB

Ik ga het eens navragen of het een Hardy blank is....zeker als er levenslange garantie opzit.
Je ziet op de achtergrond van die hengeltest ook het Hardy logo staan.

Ik heb zelf een Grey's zeehengel waar ook levenslange garantie opzit en deze stok komt ook uit de Hardy keuken.
Ik heb deze hengel eerst uitvoerig mogen testen met het motto: of ik hem niet zou veranderen in een 6 delige reisset hehe
Ik heb daar nogal patent op haha
Dit juweeltje voldeed aan al mijn eisen.
2288555f46b1c30da30fefeb3b841062.jpg

Tada!!! http://www.hardyfishing.com/en-gb/home/
Even naar beneden scrollen en je hebt het antwoord(links onder) hehe

Laatst bewerkt:
Vanavond nog 1x voorvoeren, En dan hopelijk morgen een visje vangen op die stek. Erg moeilijk water probeer daar al 3 jaar karper te vangen maar dat heeft altijd tot een blank geresulteerd.

Het is maar een idee :p

Maar morgen ga ik vissen hier in de buurt. miss hebben andere mensen ook zin om langs te komen en wat hengels uit te gooien ? , of ergens anders vissen , dat kan ook maar ik heb zelf geen vervoer dus ben dan e.v.t afhankelijk van 1 van jullie ?

Laat maar weten.
Ik zit evt op het noord-aa , of als er vervoer is ergens anders .

Hier wat foto``s van het noord-aa
noordaa41.jpg

NoordAa9303.jpg

Laat maar weten als er interesse is

Wil vd week savonds een keer gaan gepen in zeeland. Heeft er iemand nog tips mbt stekken, aas, visgerei?

Vandaag ook nog eventjes wezen vissen met het bootje .
Kleine vangst 2 baarsjes en deze mooie roofblei :
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ben net terug, de pieren van neeltje jans zijn in onderhoud dus kon niet ver komen. Toen de zijkant van de sluis opgezocht was binnen 5 sec raak! 2 uur later nog een grote geep. Donderdag weer !

Over een week ga ik op vakantie en ik neem mee: visspullen! Zowel karper als snoek zit er, prachtig!

Back
Bovenaan