Het hele jaar fysieke verkoop zou de sfeer verlagen.

Dan zou dit forum niet zo actief zijn als nu. Dan zou de beleving het hele jaar naar oud en nieuw toeleven niet speciaal zijn. Je collectie verzamelen blijft hetzelfde, maar zal toch anders voelen als je er iedere keer een beetje aan toevoegd. Het hele jaar door kunnen afhalen ben ik geen voorstander van. Maar een tweede moment in het jaar wel 😀. Bevrijdingsdag bijvoorbeeld.

Dat kunnen ze nu volgens mij ook al,er is volgens best een hoop wat laat arriveert en een O&N niet meer geleverd kan worden optijd,omdat t o.a. nog getest moet worden.
Het gaat om zoveel nieuwe producten per jaar van zoveel producenten/fabrikanten,dat je er volgens mij best een jaar mee kan vullen,afhankelijk van hoe groot de groep is daar ,die kan en mag testen ;)

Het IL&T test steekproefsgewijs. In principe is het vuurwerk al "gekeurd" aan de hand van de ADR defualt lijst of UN test series 6. Dat heeft werkelijk niks te maken met bestaande voorraad of iets dergelijks. In het verleden is het wel eens geflikt om een container zo laat mogelijk binnen te laten komen om het vervolgens zo snel mogelijk uit te leveren, zodat de IL&T testen konden worden ontweken. Het maakt dus wel degelijk uit wanneer een container aankomt in Nederland.

Ik ben zelf overigens voorstander om het lekker te laten zoals het is, de hele opbouw met de top2000, kerst en de boom zetten, toeleven naar de afhaaldagen, de roadtrips etc. dragen naar mijn mening te veel bij aan de sfeer. Als je het hele jaar wat wil halen, zijn daar ook wel mogelijkheden voor.

Hele jaar kopen en af mogen steken lijkt me op zich wel vet.. Elke verjaardag / buurt BBQ oid gaat dan van alles de lucht in. Dit zal de mensen meer irriteren en ten koste gaan van deze traditie, dus maar lekker laten hoe het is. Nu voelt het wel meer als iets waar je naartoe werkt. Hele jaar beetje speuren, mysterie deals scoren etc.. en einde jaar alles lekker op gaan halen waar je een heel jaar mee bezig bent geweest.. Wat is er nu mooier dan dat!

Het zou wel handiger zijn maar de hobby zou ook anders zijn dus de sfeer zal er denk ik niet beter/leuker op worden. Wel lijkt het me heerlijk om er gewoon nog één extra dag in het jaar bij te hebben om te stoken. Zo lekker midden in de zomer een avondje.

Hele jaar door mwe, misschien wel leuk om bv met bevrijdingddag een extra momentje.
Maar goed, Nederland is een ontzettend jeukland aan het worden dus laten we her maar zo houden.
Elk oud en nieuw met vuurwerk is er één.

Laten we eerlijk zijn, we hebben er allemaal denk ik vaak genoeg over nagedacht...wat zou het ideaal zijn als je gewoon het hele jaar door even de winkel in kan wippen om een doosje mee te nemen. Net zoals het in Belgie bijv gaat.

Maar zou dit niet ten koste gaan van de sfeer, juist de opbouw naar die 3 dagen van afhalen ed maakt het zo speciaal toch?
Zou je dit willen inruilen om dan het hele jaar te kunnen inslaan of toch liever die laatste 3 dagen?
Het hele jaar verkopen zou zeker de sfeer verlagen. Alhoewel ze van de 3 dagen wel een week mogen maken. Scheelt ook weer stres en gedoe met het ophalen

• Like
Waarderingen: GMP
Ik moet er niet aan denken, zal echt de hele charme van mn hobby weghalen. Het is perfect zoals het nu is, het plaatje is compleet zo. Niets meer aan doen, behalve heel rap het vanaf 10:00 stoken weer invoeren.

Zolang cat1 nog niet het hele jaar door makkelijk te krijgen is,
zal dat met cat2 zeker niet gebeuren.
En dat is wat het vuurwerk verbod geouwehoer betreft ook helemaal niet erg zo vermoeiend 🥱 die discussi , dat motte we nie jaarrond willen moeten horen.

Back
Bovenaan