het grote Toppers en Floppers topic 2019-2020

Ik noem voor nu even slechts 1 topper, dit omdat ik de kwaliteit/prijs zeer goed vond en van mij de titel krijg van compound van het jaar en dat is de Strong Celebration. Echt een verrekt goede box was dit voor die 35 euro. Hopelijk wordt deze komend jaar weer verkocht voor dezelfde prijs. Komt er dan minimaal 2 keer bij.

Flopper had ik niet.

Helemaal mee eens. Deze box verbaasde me.

Redwire autograph
redwire coco extreme
Funke bengalen
funke KometenBomben
funke azul
salute cake weet ff de naam er niet van , miss dat torr dat nog weet . ?

Toppers:
Speciale benoeming voorde strong celebration want die was echt top voor die 3 tientjes en voor derest:
Katen-special #5
Rubro-Transbomber
Rubro-Crash box
Vulcan-Berlin
Evolution- noiZ
Vuurwerkmania - Mega 6

Flop
Flop is een groot woord maar had er zeker meer van verwacht. Mega6 echt veeeeeel beter.
Magnum- wckd 6

Top:

Transbomber
Rocker Rebellion box

Flop:
Red maroon, saai en stopte halverwege ondanks compound

Toppers uit mijn collectie:
In willekeurige volgorde.
De Mjb cake- had halverwege al spijt dat ik er 1 had gekocht. Gevarieerd zowel qua effect als spreiding.
De super/strong celebration van Mania- Had verwacht dat het de wtf 2019/2020 zou worden maar heeft me echt verrast.
Rambam 3.0D3 wijde spreiding, mooie heldere kleuren. Harde burst en een passend tempo.
De transbomber- had hem dit jaar voor het eerst , de buren stonden te applaudisseren in de straat.
Gold raketten van weco- zitten jaarlijks in de collectie en zijn qua prijs/kwaliteit perfect voor mn rekje. Zeer geschikt om lekker te stoken, massaal achter elkaar.
De gehele funke lijn nl met uitzondering van de cakes en boxxen die had ik niet- de crackling fountains waren pareltjes.
Floppers:
7ball rockets van loots vuurwerk - zeer teleurstellend. Zowel qua burst als effect en spreiding.
Big box van royal fireworks- deed op geen enkel moment wat ie moest doen. Ongelijke hoogtes, rare timing, matige effecten, zachte burst. De flop van de avond.
Rochetta pijlen van zena- sommigen stonden scheef op de stok, slechte afwerking. Matige effecten en spreiding.

Laatst bewerkt:
Topper
Katan Big Shots
Luypaers Ball Python
Lesli Knoutout 3.0
Pangu Colorfull City 2017
Witte Vuurwerk Parentado

Kan beter
Funke Kometenbomben 2 (knalt wel erg laag, uit veigheidsoverweging geen topper)
Funke Bengalfeuer (mooi effect, maar niet stabiel)

Flopper
Broekhoff Giga Thunderking (zwak effect voor F3)
Rubro Celestial Dancer (zwakke crackling)
FFA Faith (flut boeketjes)
Herlat Blitzies (slechte fluit)
Katn Power Parade (miste power)

Laatst bewerkt:
Toppers:
Funke Kometenbomben
Funke Nightfall
Rubro Transbomber
Cafferata Excellent Box (had lage verwachtingen, maar voor 40 euro een prima box)

Flopper:
Herlat Bardarbunga fontein, 2 stuks en beide weigerden
Piromax Thunderrockets, een rotje knalt harder en steeg veel te hoog.

Toppers

Trueno barreno salvo's zijn heerlijk kleine cake maar wat een geweld!
Trueno descarga all in once cake je moet hem wel stabiel neerzetten ook dit is een kleine cake maar wat een klappen!
Geisha - Venom jaartje gedroogd wat een klappen!
Transbomber - geen uitleg nodig...
Jackhammer - Geen uitleg nodig...
De fonteinen van Funke!
Extreme salute rockets ( lootsvuurwerk ) gil + knal is plezier! Wat een geweld...

Floppers

Eccentric Shots.. Bombettes die terugvallen op de grond zonder af te gaan... Alles wat los in de tube kan zitten zit los, slecht effect.. Nooit meer.
Stromboli Vulcano.. Lomp groot ding, kleine effecten.. fonteinduur is oke de kleuren ook maar voor de prijs verwacht je vele malen meer.
Funke bengalenvuur... Rook is leuk de kleur matig en de duur is minimaal kan je veel betere opties voor vinden!
thunderbomb 400 of ik heb gehoorschade in het jaar opgelopen maar dit was echt triest...

Toppers:

Funke blokjes (Fireball, Mei banfa, Corolla blue, Elegant night, Snowblind, Paranoid) waren niet te evenaren, wat een geweldige toei is dat!
Volt 1.2" Spinnerz to colorz als vervanger gekregen bij Vuurwerkduitsland voor de 2e Code Red, zeer tevreden over en komt er zeker weer bij! De Code Red zelf was ook een geweldige doos!
Vuurwerkmania hadden we de Phantom Box, Escape from Hell, Nano Shot, Tournament Box, Air Force Display Box, Espada Palm Box, Da Wei Detonator (Was verrassend goed!), Colourful Explosions, Amsterjam en Golden Illusion, al met al top boxen en waren zeer verrast door de Amsterjam, knalde erg goed voor zn formaat!
Katan Special serie, wat een burst, de #1 en #5 knalden veel boxen eruit, komen ook zeker terug in de 2020 collectie!
Zena Snapte?! Box zeer goede burst en brede ghost effecten, aanrader!

Floppers:

Vuurwerkmania Airbombs, 2 van de 4 schoten niet hoger dan 5cm boven de tube uit, bezorgde weer onnodig rennen op een al zeer lange avond :shocked:

Laatst bewerkt:
We hadden een aardig straatje vol met spullen en een flink publiek. Mooie avond om niet te vergeten. Iedereen heeft genoten, ook buren die nooit wat afsteken waren verheugd. Tot zover het gezeur van de anti club. Dit maakt oudjaar zo leuk.

Pijlen:
Top van de top Magnum Rocket Shells. Al eerder gezegd, dit zijn prachtige pijlen.
De prijs in ogenschouw nemend zijn ook de Nightbreaker pijlen van Katan erg goed.

Kleine cake toppers:
Monster Ride van Mania blijft top.
Encore van Katan verbaasde ons, zo goed was ie.
Familie Glorie van Wolff erg leuk.

Andere cake toppers:
De Grand Crown van Wolff was echt geweldig met prachtige gekleurde falling leaves tussen al het goud.
Flower Power van Katan.
Outcast en Fire Throne, Wolff heeft prachtige nieuwe producten neergezet.

Boxen topper:
Maximizer van Wolff was geweldig, apart, groot en hard.
Immortal Gold na jaren weer eens in de straat. Wat een prachtig ding is dat nog steeds. Enorm groot.
Specials 2,4 en 5 allemaal goed op hun eigen wijze.... kleur, krijs en krakel.
Obsessed en Fire Valley kregen ook de ah’s en ah’s. Wolff maakt mooie nieuwe compounds.

Flopper was wel de Mega Klapper van Broekhoff. Op deze manier mis je niks aan een verbod van rollen.

Meevaller was dan weer de rol van Wolff. Zo is het toch weer zonde dat die dingen er uit moeten.

Aparte vermelding... Thunder Cracker Boller B van Katan. Die dingen zien er niet alleen goed uit, maar knallen flink en snipperen ook nog eens. De beste knallers denk ik wel.

Toppers:
Te veel om op te noemen

Floppers:
Van der nat fontein: deze explodeerde na een paar sec (3x gebeurd) meer mensen hier last van?

Ook de melt down fontein plofte uit elkaar (2x gebeurd)

Saluted van volt, had er meer van verwacht na de demo van vwl steenbergen. Sample geschoten ?

Toppers:

W shape dominator
Daisy Beam
Garden Party 1
Transbomber
Big Chill, Eccentric Shots, Kometenbombe
Evo Bomber
Secret Salute
6 elements
Cruel Cannon
Special 4
Sky Screamers 2.0
Glitter Mine to Color Comet
2 pack extreme, die was ook heel dik!

Flopper! On the beat, althans mijn versie had geen salvo

Ik had geen floppers, ik denk dat we kunnen stellen dat de kwaliteit van het vuurwerk bij de meeste merken gewoon erg goed is. Ik had spul van broekhoff, pangu, evo, rubro, china red, en mania en alles was gewoon dik in orde. Eervolle vermelding:

1.2" Total Event Box van Broekhoff,

Wat een vette bak, beste 2kg I shape blok dat ik ken.

Toppers:
Noisekick (vuurwerktotaal)
Streetmuscle (vuurwerktotaal)

Het falling leaf effect valt erg in de smaak, en je ziet het ook niet heel erg veel geschoten worden.
Het weer was er ook perfect voor.

Flopper:
Strobe Salut (redwire)
Had ik harder verwacht

Toppers:
Speciale aandacht voor Funke, Argento en Luypears! Kwaliteitsspul, stak vaak met kop en schouders boven de rest uit.
- Alle 13 sh. Argento: zoals Hysteria 13 sh. mooi en goed uitgewerkt. Top spul.
- Cracker Fontane (Funke): harde crackling en vijf soorten in een doosje. Genieten!
- Geyser C Funke, heel fel bengaals licht gevolgd door een dikke crackling chry wolk. Let wel oo dat ze op een stevige ondergrond staan. Als ze vallen en ze schieten de crackling verkeerd is het rennen.
- Pfeifrakete kal C 3-traps, geweldig uitgewerkt. Lange, harde fluit, met tussen de traps en als afsluiting crackling. Perfecte uitwerking.
- Knallers van Funke, top spul! Snipperen tot je erbij neervalt. De kleine smalle gingen alleen snel uit.
- Philippine Eagle Luypears, goede pijlen voor de prijs. Klein maar grootste uitwerkingen.
- Kometenschauer en Goldfunken Funke, maatje groter maar dat is duidelijk te zien. Mooie effecten, lekkere burst en allemaal goed van kwaliteit. Effecten waren ook bijzonder.
- Zena Shockies, heerlijke crackling mine en de ti-salute kwam dichtbij de Dum Bum Singleshots. Misschien wel even hard!
- Zena Mini Salute 16 sh. Top knalcakes, in de vergelijking was dit degene die het dichst bij de Dum Bum Knalcake kwam. Maar voor de prijs is dit een echte topper.
- Sirius en de Blizz (Magnum): mooie cakes die voor goede prijzen te scoren waren. Net wat anders dan de andere 13 in een dozijn effecten bij de andere cakes van Magnum.
- 2” Fall Out / 2” Big Chill! Geweldige singleshot, groot effecten nog nooit eerder gezien in consumentenvuurwerk. Echte kwaliteit!
- Wicked Warlord (Magnum): lekkere cake, goede burst en voor de prijs een echte meepakker!
- MJB Cake, voor mij de nieuwkomer van 2019! Afwisselende effecten en diverse schietrichtingen. Echte topper!
- Smash Box 2018, voor een klein prijsje kunnen scoren. Maar een echte topper. Deze heeft mijn verwachtingen overtroffen. Zeker de laatste cake mer de Crackling Chry.
- Brasilian Box was weer als vanouds is en blijft geweldig!
- De Orthen boxen 4x mix, 3x mix en 30mm mix waren nice! Heerlijke effecten en presteerden naar verwachting.
- Dum Bum Singleshot, dikke mine en een harde knal. Zoals verwacht werd ook gedaan. Kwaliteit en afwerking dikke prima.
- Luypears Ball Python, geweldig!! Genieten geblazen. Alles perfect, effect, stijghoogte, burst, afwerking!!
- Wick@ Sick Fan, lekkere crackling chry cake. Volle boeketten, zoals op de filmpjes top.
- Doppel D Vulcan, heerlijk blok! Goede opbouw, spreiding en effecten. Deze is blijven hangen!

Goed, maar kan beter of mankementen:
- Blitzies Zena, heerlijke rauwe fluit, gevolgd door een knal met effect. De fluit zou wel iets langer mogen.
- Zena Whistle to Ti-Cloud. Op de fluit niks aan te merken, maar de crackling was stukken minder hard en vol als op de demo filmpjes. Tempo was wel goed. Zou dus nog wat beter kunnen.
- Jackhammer, de effecten waren top. Helaas ontplofte de eerste cake en was deze erna in 30 seconden voorbij...

Floppers:
- WCKD Six, meer van verwacht na de demo filmpjes. De burst was vaak te zacht en ik had letterlijk veel floppers... daarnaast weinig afwisseling daar de effecten veel op elkaar lijken. Voor €50 was het nog oké, maar voor meer niet. Volgend jaar komen ze er niet meer bij.
- Eccentric Shot batch 2019/3, oké maar niet wat het geweest is. Ze ontploften vaak te laag, wat weleens gevaarlijke situaties opleverde. Daarnaast waren de 2018 versies echt beter. Ook de afwerking was van beduidend lagere kwaliteit. Hopelijk heeft die trend niet doorgezet op andere producten van Evo.
- Toxic Kings Lesli. Singleshots waren mini, zacht knallletje en minimaal effect. Daarnaast lieten alle voetjes los.
- Knallfrosche Funke, helaas leken ze goed te knallen en te springen. Maar zowel de kleine, als de grote deden dit minimaal. Meeste knalden niet eens open.

Laatst bewerkt:
Toppers

Argento - Zirkonia: Schitterende budgetcake. Rijd in Duitsland de discounters voorbij en ga op zoek naar een dealer met Argento cakes. Goede kwaliteit voor een klein prijsje.
Lonestar - Knisterteufel: Klein buisje waar een dikke crackling mine uit komt, groter nog als die van de Geysir cal. C.
Funke - Geysir cal. C: Laat de Nederlandse bengalen van Funke liggen en pak deze (of de cal. A). Grote felle bengaal met een dikke crakling finale.
Funke - Pfeif raketten cal. C: Betere fluitpijlen ga je niet vinden voor deze prijs. Klein van formaat maar fluiten verrassend lang.
Funke - Cracker fontaine: Genoeg over geschreven ondertussen. Toppertjes!
Funke - Riesen fontaine: Hebben de nederlandse importeurs zitten slapen al die jaren? Schitterende fonteinen voor ieder budget.
Funke - Div. boller: Prachtig nostalgisch uiterlijk die ook nog eens goed knallen en snipperen. Mijn vrouw vroeg zelfs of het een soort confetti kanllers waren :p
Lonestar - Goldfunke zu bunte Sternen vulkaan: Prachtig donker goud met gekleurde sterren die zeker 4-5m. hoog komen. Doet niet veel onder voor de Bugano vulkanen.
Piromax - Thunder air bomb: Hardste single shot die je kan kopen. Harder dan de dumbum single shots.

Katan - Special #2 en #5: Heb ook genoten van nummer 4 en 1 maar deze zijn me het beste bij gebleven. Heerlijke tempo en goede burst. De pauzes zijn wel echt een aandachtspuntje bij bakken als deze.
Rubro - Transbomber: Kon me op de filmpjes nooit overtuigen maar deze moet je gewoon ervaren. Om 18:00 uur de buurt (letterlijk) mee wakker geschud :D
Evolution - Fairytail assortiment: Zooo jammer dat deze uitlopend zijn. Prachtige effecten met snoeiharde burst.
F3 singleshots: Luypaers, Magnum, Evo allemaal top! Gelukkig genoeg ingeslagen.

El Gato - Sonora: 25 keiharde beukers! Hopelijk volgend jaar nog te krijgen.
El Gato - Volador de trueno: Heerlijk om weer eens (legale?) knalpijlen te schieten.

Floppers had ik niet echt maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat veel producten me niet veel meer doen. De Mega 6, Magnum cakes en nog wat losse cakes waren zeker goed te noemen maar heel spannend is het allemaal niet.
Ik heb deze jaarwisseling meer genoten van het kleine spul dan van de losse cakes.
Dit jaar weer op zoek naar kleine, bijzondere artikelen en minder losse cakes. Meer uit de Funke/Argento stal aangezien die producten wel echt indruk maakte.

Van wat ik geschoten heb dit jaar eigenlijk geen floppers gehad.
Mijn toppers waren:

- Stormbird Rubro: harde klappen en grote spreiding, topper.
- Shock Syndrome Zena: grote spreiding en met de mine en geringe stijghoogte een goed gevulde lucht.(Deze had ik nog op de plank liggen).
- Junk/2"Fallout: mooi groot effect en burst.
- Kometen Bomben Funke: bleef lang hangen en sterren tot op de grond.
- Ball Phython Luypaers: bleef ook lang hangen en sterren tot op de grond.
- Monsterride VWM: blijft een topper voor dat geld.
- Shardana Rockets Rubro: voor zo'n klein pijltje en prijs een mooie uitwerking.

Tegenvaller:

- El Monstro VWT: de mine is leuk maar boeket viel tegen.

Niet alles geschoten en denk dat ik nog wel een aantal toppers heb staan voor aankomende jaarwisseling.

Voor het eerst dit jaar op kwaliteit gezeten ipv kwantiteit. Ook al veranderde in de kwantiteit maar weinig. Ook veel producten in de buurt gezien.

Ode aan de volgende producten:
Shell rocket van vuurwerktotaal, wat een pijlen, leek wel een 2" shell
Boller B van katan, dik snipperen maar ook een luide knal.
Funke Blattertanz rakketen, zo lang gaat de waterval door, ongekend.

Toppers:
Mega Willows & The Branco, verwachtingen waar gemaakt, soms wel wat eentonig gek genoeg.
Strong Celebration, om 18:00 ontstoken, wat een knallen en variatie!
Special salute van Valk. 15mm 36 shots cakes maar best geweld.
Single shots van Funke en Luypaers, mooie variatie
Fairy tail assorti, elke cake genieten maar wel wat te langzaam om aandacht vast te houden.

Floppers:
Bombardos van statement GBV-WECO, drama 2 van de 4 ontstaken de bombette niet
10.000 van cafferata, een knetterlint ging nog harder

Back
Bovenaan