Het grote speciaal bier topic

Rodenbach grand cru... Daar kan echt geen ander bier tegen op.
Wordt 2 jaar op eik gerijpt.

gisteren de West Fleteren 12 geproefd. ja was lekker. bijzonder? mwah. dronk wel makkelijk weg, maar denk dat ik het oude recept (St. Bernardus) net wat lekkerder vind. misschien nog maar een keer proberen.. :D

Wie halen er hier ook elke keer de La trappe quadruppel oak aged?

Als ik de kans krijg dan probeer ik hem elk jaar te bemachtigen. Zeer bijzonder bier, wat ik altijd wil bewaren voor bijzondere gelegenheden. Hier bij ons in het dorp wordt hij zelfs in de kroeg verkocht.

deze staat nu koud in de koelkast!
IMG_0350.JPG

Top tien populaire biertjes

De Chinezen zijn dus met veel meer en drinken veel bier. DIt is de belangrijkste reden waarom het Chinese bier Snow op nummer 1 in de top tien van populairste biertjes staat. En dus niet omdat het het lekkerste bier ter wereld is!

Wij Nederlanders doen ook leuk mee, met Heineken op de zevende plaats. En zo ziet de hele lijst eruit:

Snow
Tsingtao
Bud Light
Budweiser
Skol
Yanjing
Heineken
Harbin
Brahma
Coors Light

Een mooi seizoen voor bieren is weer begonnen....Het bockbier seizoen.
Dit is de oudste traditie die Nederland kent wat betreft speciaal bier en deze traditie komt alleen voor in Nederland en delen van Duitsland.

Mijn favoriet is la trappe.

bock-la-trappe.png

heb vban het weekend een westvleteren 12 gehad. De eerste slok denk je: Is dit nu alles? Maar dan proef je de nasmaak en die is echt heel erg goed. Echt super lekker biertje, maar dat mag ook wel voor die prijs.
greetzz

Dan kan ik jullie zeker het bier van Maallust brouwerij aanbevelen, mijn persoonlijke favoriet is de 1818 (€3...) voor een flesje maar man man een heerlijk biertje waar je lekker warm van wordt.. hij is net weer gebrouwen en gebotteld. Neem eens een kijkje op hun site of facebook

Dan kan ik jullie zeker het bier van Maallust brouwerij aanbevelen, mijn persoonlijke favoriet is de 1818 (€3...) voor een flesje maar man man een heerlijk biertje waar je lekker warm van wordt.. hij is net weer gebrouwen en gebotteld. Neem eens een kijkje op hun site of facebook

Klopt de 1818 is een prima quad, helaas net een tikkeltje te zoet. Vind wel de 1818 één van de betere bieren van maallust, de andere bieren konden me niet zo overtuigen.

De Prael is een leuke brouwerij, met goede biertjes en leuke namen voor de bieren.

Heb onlangs bieren van de Kaapse Brouwers uit Rotterdam ontdekt en ben daar zeer door verrast. Wat een heerlijke (gewaagde) bieren met hele uitgesproken smaken.

ik heb gisteren 6 biertjes van Pauw gekocht. Ben erg benieuwd. is een lokale brouwerij uit omgeving ommen. Het zware bier proeft wat naar anijs. Verder 1 witte gekocht, twee herfsttrots en drie zwaarbier. binnenkort maar eens proberen.

Back
Bovenaan