Het grote sneeuw-topic

Al het sneeuw wat hier vannacht is gevallen is nu al weg gesmolten, vanochtend was het spekglad om naar school te fietsen maar nu kun je overal weer normaal rijden.

Waarschuwing: sneeuw ontregelt morgen hele land

Vanaf middernacht tot morgenavond sneeuwt het vrijwel continu. De chaos op de weg kan nog groter worden dan hij vandaag in de ochtendspits al was.

Het KNMI geeft voor morgen geen groot weeralarm af. Dat zou gebeuren als er in korte tijd veel sneeuw zou vallen. Maar volgens weervrouw Helga van Leur kan het juist omdat het zo lang en ook vrij hardnekkig gaat sneeuwen toch behoorlijk uit de hand gaan lopen.

De sneeuwbuien zullen vanaf middernacht vanuit het westen ons land binnenkomen en vanaf vijf uur 's ochtends sneeuwt het in het hele land. Het Noordoosten, dat vandaag nog de zwaarste buien had, krijgt het morgen het minst te verduren. Verreweg de meeste sneeuw zal in het zuiden vallen. Tien tot twaalf centimeter neerslag zal daarbij geen uitzondering zijn.

Weervrouw Helga van Leur:"Je hebt geen dikke laag sneeuw nodig voor chaos op de weg."
Lees de tweets van Helga van Leur

Verkeer is zo ontregeld
Ondanks het feit dat de sneeuw langzaam en verspreid over de dag valt moet het verkeer toch rekening houden met problemen. Helga van Leur adviseert automobilisten alleen de weg op te gaan als het strikt noodzakelijk is. 'Je hebt geen dikke laag sneeuw nodig voor chaos op de weg. Een klein beetje is al genoeg om de boel te ontregelen.'

Ook waarschuwt Helga voor 'roekeloos' gedrag. 'Blijf op de snelweg gewoon rustig in de rechterbaan rijden, die vrije linkerbaan is verleidelijk maar vaak veel gladder en gevaarlijker dan het uitgereden pad op de rechterbaan.', aldus de weervrouw.

Bron: http://www.rtl.nl/components/actuee...innenland/morgen_bijna_de_hele_dag_sneeuw.xml

Hier enkele foto's van mij, gemaakt met me 60D in het park van Goverwelle:P

Bron: 112 Goverwelle

1.
12_12_06_winter_wonderland_23_by_herdervriend-d5nc2z0.jpg

2.
12_12_06_winter_wonderland_16_by_herdervriend-d5nc2hw.jpg

3.
12_12_06_winter_wonderland_24_by_herdervriend-d5nc331.jpg

4.
12_12_06_winter_wonderland_1_by_herdervriend-d5nbxvh.jpg

5.
12_12_06_winter_wonderland_13_by_herdervriend-d5nc0a3.jpg

6.
12_12_06_winter_wonderland_14_by_herdervriend-d5nc0hu.jpg

Zozo, werd wakker, kon amper me bed uitkomen.
Ik zo ik moet en zal sneeuw zien! Dus opgestaan een klein laagje op de auto's, ik al blij.
Maar het is rond 6 uur begonnen en t is nog aan t sneeuwen. Alleen zit het voor het werk van mijn ouders niet mee maar ik vind t fantastisch. Misschien zometeen nog wat foto's maken

Hier begint het nu echt pas wit te worden had al veel meer verwacht valt tot nu toe nog een beetje tegen haha :D

Toen ik om 6 uur wakker werd lag er zeker een laag sneeuw Omgeving Haarlem, sneeuwt op dit moment nog steeds heel zachtjes

Er valt hier nu al ruim 5 uur droge sneeuw, en het lijkt erop dat het nog wel even door blijft gaan, net gemeten en er ligt nu ruim 6cm!

sneeuwfotocm.png

Dadelijk maar warm aankleden en het bos in, foto's schieten!

Back
Bovenaan