Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Maak je ze zelf? Laat ons je beste recepten weten..
Koop je ze? Dan zijn we natuurlijk ook benieuwd waar ze het lekkerst zijn!

Bak ze elk jaar op 30 december, doen we al jaren, blijft mooi. Ook altijd een sessie in de zomer maanden! Kopen doe ik ook veel, kijk veel waar er een kermis is het jaar door en rij er graag een stuk voor om, om een zak te scoren.

20201230_121409.jpg

Laatst bewerkt:
Wij bakken ze nu 2 jaar zelf, en vraag me echt af waarom we dat nooit eerder hebben gedaan. Het is veel werk, maar het is niet moeilijk ofzo. Maar het geeft wel erg veel sfeer en ze zijn gewoon super lekker. Kijk er alweer naar uit om te gaan bakken onder de partytent terwijl de vuurkorf goed fikt, de muziek erbij is en ondertussen aan het stoken.

Ik heb het eerste jaar van het verbod in een bakkerij gewerkt om oliebollen te bakken. wat een pleuris werk was dat zeg. 1 grote frikandellevijver met 5 manden waar elk 25 bollen inkonden. Alles onder het vet,kei heet. een grote bende, en dan ook nog snachts. 2 dagen lang. Was niet voor herhaling vatbaar. Geef mij maar mijn vertrouwde bunkers bij Valk.

Aankomende zaterdag gaat er een bakker in Aalsmeer alweer oliebollen bakken. Dus als je echt niet meer kan wachten dan is Aalsmeer the place to be!

FB_IMG_1661925866519.jpg

Ik zou ook wel weer een paar bollen oliebollen lusten ja. Zal wel even duren voordat je ze weer kan kopen, maar kijk er zeker naar uit.

In augustus nog een zak vol gehaald op de kermis. In november zal ik ze nog wel een keertje zelf bakken en op de 31e halen we ze lekker bij een oliebollenkraam waar bekenden in staan. Voordeel is dat we dan meestal 2 x zo veel krijgen als we bestellen :D

Zelf bakken doen we met oliebollen eigenlijk niet meer omdat de tijd daarvoor een beetje ontbreekt, maar appelbeignets maken we nog wel zelf! Vorig jaar kwam er hier een heerlijk recept voorbij daarvoor in dit topic en die gaan we ook dit jaar weer gebruiken.

Oohh heerlijk, de 1e oliebollenkraam staat alweer hier om de hoek. Eind van de dag even een zakje mee naar huis :D

nog een week of 3 en dan zullen de eerste kramen hier in Eindhoven hun winterplaats betreden,Ik houd mijn hart vast wat een bolletje dit jaar gaat kosten aan de kraam...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan