Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen bij diverse oliebollenkramen geweest, elke keer als we na de Intratuin gaan staat er een dus kan het niet laten er dan 1 te kopen :P Vind ze allemaal lekker, goede kwaliteit :)

Heerlijk, eindelijk m'n eerste oliebol (met krentjes) op!

IMG_20211221_143916.jpg

Had al een hap op dus daarom de foto meer van de zijkant genomen :D

Dit jaar hier maar eens het olliebollentempo rustig opgevoerd. Vroeger elk jaar de prestatie geleverd ze al totaal tegen gegeten te hebben nog voor het december was! :bonk:

Zijn dat nou annanas flappen? haha
Bevatten die niet veelsteveel vocht voor frituur? of valt dat mee?

Zijn inderdaad annanas flappen. Maken we hier ook vaak, samen met de appelflpappen.
Maar nee, even goed uit laten lekken en dan is het prima te doen hoor.

Wij gaan ze morgen weer bakken, hebben er oudjaarsdag geen tijd voor dit jaar helaas. Maar morgen is ook al dikke prima, veel zin in. Altijd perfecte sfeer om die te bakken hoor.

Morgen is het weer zover. Rozijntjes/krentjes staan te wellen nu. Citroenrasp is alvast vers gemaakt en is morgen op zijn best. Morgenochtend beslag afmaken, half uurtje rijzen in de oven en ready to go. #traditie

De warme bakker om de hoek hier maakt heel goede bollen. Ieder ontbijt dezer dagen beginnen we met 3 bollen.

Hier gaan we het morgen ook weer proberen. Vior het eerst op inductie, dus hoop dat het goed gaat.

Hier is de boel ook ingeslagen. Morgem gezellig met wat familieleden bakken. Een oude traditie begint langzaamaan bij ons aan te slaan.

Morgen is het weer zover. Rozijntjes/krentjes staan te wellen nu. Citroenrasp is alvast vers gemaakt en is morgen op zijn best. Morgenochtend beslag afmaken, half uurtje rijzen in de oven en ready to go. #traditie

Als je maar geen oliebollen mix van Koopmans hebt. Hehe :p

Heerlijke oliebollen weer bakken, samen met de top2000 erbij zorgt dat voor een heerlijke sfeer zeg.

249FF4CD-725D-4173-BB5F-132029E9208C.jpg

Hmmm oliebollen. Wij hadden ze dit jaar van de Intratuin, ik wou een poging doen om ze ze bakken afgelopen jaar, maar ik moest tot 17:00 werken, en de frituurpan houd geen constante temperatuur aan. Ik denk dat het spiraal of de thermostaat kapot is.

Ik had ze dit jaar wederom bij bakkerij voskamp gehaald.
Heerlijke oliebollen blijven dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan