Het grote 'nieuwe thunderking' topic (mines en combinaties van mines/fonteinen)

Als ik de voorbeelden van de kleine 'bulk' mines zie is het meteen over en uit voor deze producten. Dat is vragen om ongelukken en get verbaast me dat oa Broekhoff na de eerste productievideos niet zelf de producten hebben terug getrokken uit de markt of met een reactie zijn gekomen. Ook de verwarring die deze buisjes op roepen bij kids, singleshots gewend, minder afstand nodig, tot de cracklingwolken en wispelturige hoogte van bombettes in mines. Nee het is niet goed zo.
De grotere mines met hogere productiekwaliteit en meer het allinonce-cake principe vind ik wel een mooie toevoeging.

Hier trappen importeurs zichzelf op de voet, of graven een gat voor zichzelf zeg maar.

BPN heeft namens hen afspraken gemaakt met de regering zodat de traditie behouden kan blijven (al is niet iedereen het eens met wat BPN deed/doet) en toch blijven ze gebruikmaken van de mazen in de wet om 2 of 3 keer wat stuivers aan dit soort dingen te verdienen. Ze werken mee aan de afschaffing van hun eigen broodverdiening?

Dat is toch niet serieus te nemen? Importeurs die dit soort producten bewust weer op de markt brengen? Kennende de kwaliteit van dit soort goedkoop spul, zal het ook wel niet zo best meer zijn. Want op een gegeven moment gingen alle kleine dingen in kwaliteit achteruit; rotjes, jumping jacks, grondbloemen, romeinse kaarsen, babypijlen.

Babypijltjes waren amper verboden, of 2 jaar later of zo kwam er al een importeur met een setje in een zakje van 10 geloof ik. Slaat nergens op.

Ik had graag gewild dat de goede, kwalitatieve single shots en meer dingen bleven, maar hier in dit land helaas niet (meer) denkbaar omdat veel mensen ze bewust verkeerd gebruiken.

De assortimenten zoals je in verscheidene staten van Amerika tegenkomt zal je hier nooit krijgen, gewoon omdat het voor deze mensen moeilijk is er normaal mee overweg te gaan.

Maar volgensmij was het niet de vraag wat we hier in zijn algemeen van vinden, maar welke we het mooiste/beste vinden? :D
Vind zelf de mine only erg leuk met Crackling! Doet mij een beetje denken aan de Crackling Bullets! Vond dat erg toffe producten!

Ik heb de Screamer Thunderking van Katan dit jaar gezien in de straat. Ik als liefhebber van al dat kleine spul ben ernaar toegelopen en heb er 1 in handen gehad en heb deze vervolgens afgestoken. Ik vond de afwerking prima het voetje was breed genoeg en zat gelukkig goed vast. Wat ik bij vele lees is dat dit nog wel eens een probleem is. Logisch ook natuurlijk want het plastic voetje van een aantal jaren terug zat eromheen gelijmd en is natuurlijk een stuk veiliger. De uitwerking vond ik prima mooie rode mine en de knal vond ik ook gewoon prima. Zal er dit jaar zeker een doosje van gaan bestellen. Bij normaal gebruik van dit soort vuurwerk is niets mis mee dus lekker van genieten zolang dit nog mogelijk is.

Back
Bovenaan