Het grote herfst en winter topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk hou ik wel van de kou (ijs en sneeuw). Maar werktechnisch tot de kerst liever geen vorst, regen of sneeuw.

Nou.....voor mijn energierekening hoeft het nu ook niet laat dit maar een kwakkelwinter the worden:rolleyes:

Van de week even in de uiterwaarde geweest.
Voor mij letterlijk 2 minuten lopen.
Kale bomen, harde grond en een behoorlijk koud windje.
winter staat om de hoek:handsup:

123DA.jpg

9wl50zs.jpeg

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad heerlijk fris de afgelopen dagen. Mag van mij wel ff zo blijven hoor! Lekker opwarmen na de hond uitgelaten te hebben, lekker man!

Liever gewoon kou zonder die vervelende wind. Wat nachtvorst, overdag rond het vriespunt, kraakhelder. Ik vind dit echt net niks... :rolleyes:

Vandaag zelfs de eerste minuscule sneeuwvlokjes gespot. Mag eigenlijk geen naam hebben, maar was toch leuk om de eerste zeer kleine sneeuwvlokjes naar beneden te zien dwarrelen. Om in de winterse sferen te blijven hierbij nog wat foto's.

Q1.jpg

Q2.jpg

Q3.jpg

Inderdaad, kom maar op met die sneeuw. Gister was het echt een drama dag qua weer, echt niets anders dan regen gezien.

Koude periode voor de deur!

De komende periode (tot circa volgend weekend) is het (zeer) koud in Nederland én West-Europa. Tijdens de nachten vriest het licht tot matig, in de nieuwe week mogelijk lokaal streng (met name in geval van een sneeuwdek). In geval van sneeuwbuien die ook van tijd tot tijd kunnen langskomen (blijft dit vrij lokaal).

Maar er komt ook regelmatig een sneeuwlaag terug in de verschillende modellen. Met name rond medio volgende week. Voor nou is die periode nog te ver. Mocht er een sneeuwlaag goed vallen. (Soms valt ie net buiten ons Belgie/Frankrijk, de andere run meer Duitsland) En enkele oplossingen ook gewoon boven NL. Dan kan het met deze drukverdelingen op grotere schaal nog wat kouder worden, dan praten we over strenge vorst -10 of kouder, en ijsdagen.

Mocht dit verhaal uitblijven, dan blijft het zeer koud voor de tijd van het jaar. En misschien zit er een kans in dat er regio's volgende week bij kunnen zijn die op de schaatsen kunnen. Met name het noordoosten en oosten zijn kanshebbers.

Mocht een sneeuwlaag er beter inkomen de komende runs, dan zal ik dat zeker melden hier.

Met vriendelijke groet,

Tatanka

Dat klinkt wel heel goed. Al is -10 wel serieus koud natuurlijk, maar van mij mag het. Even afwachten wat het precies gaat doen dus, maar dat het goed koud wordt is wel duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan