Het grote herfst en winter topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nxz3xSGwyGMaziCwiAC5WW.jpg

:)

Vanmorgen uit de nachtdienst deze vanaf de fiets gemaakt, niet de meeste scherpe fotos zullen we maar zeggen..

sfeertje_29-9.jpg

sfeertje_29-9_3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze geprobeerd te repareren, maar ik zie ze ook niet meer. :bonk:
Het repareren is inmiddels gelukt. Ze zouden nu zichtbaar moeten zijn voor iedereen. :)

Ik zag wat foto's van Lapland voorbij komen.

Mn vriendin en ik zijn daar in 2017 geweest. Wat een heerlijke vakantie was dat zeg.
We hadden een houten prive huisje 5km buiten het eerste dorp geboekt.

Er waren twee opties... Lopen of een taxi boeken..
Dus zijn we elke dag gaan lopen :D

Het gevoel van Geïsoleerd zijn van de wereld, en de ongerepte natuur en de serene stilte hebben wij nergens zo beleefd als daar. Wat een fijne vakantie was dit zeg.

Ook hebben we enkele excursies gedaan:
- Sneeuwscooter rijden
- Wak vissen (en eten)
- huskie slee tour

Rond 1500 uur was het al donker, dus na een excursie, in de schemering naar huis lopen. Thuis eerst de Houtkachel opstoken dan lekker een sauna pakken gevolgd door samen koken met wat glazen wijn.
Genieten, Genieten, Genieten!

Hier enkele Foto's

In de bus vanaf het vliegveld richting het dorp waren wij de enige twee passagiers:kerst:

IMG_20170124_131608.jpg

IMG_20170124_144150.jpg

IMG_20170125_100500.jpg

Wilde Rendiermoeder met haar jong.

IMG_20170126_110522.jpg

IMG_20170126_121115.jpg

Vers gevangen vis met Rendieren hart. En nee die hebben wij niet zelf gevangen:shocked::p

IMG_20170126_124521.jpg

IMG_20170127_110228.jpg

Helaas hebben wij niet de Aurora Boreales mogen aanschouwen ivm bewolking savonds.
Dus ons voornemen om ooit terug te gaan staat vast!

Wij zaten 300 km boven de noordpool cirkel. En hoewel het nu nog desolaat en ongerept is, merk je ook hier de komst van het toerisme. Oa de aziaten nemen lapland tegenwoordig mee in hun "europa rond in 7dagen tours".

Ik hoop heel erg dat deze hype ooit weer over waait zodat dit noordelijke plekje een uitstek van liefhebbers en ongerepte natuur mag blijven.

IMG_20170127_134809.jpg

Schitterend verhaal Dennie, prachtige foto's erbij ook. Graag ga ik ook eens naar zo'n ''hutje op de hei'' in de sneeuw, schitterende natuur.

wat een fijn verhaal Dennie, dat moet wel de ultieme droom zijn. Hij staat hier ook ontzettend hoog op het lijstje. Hebben al een beetje gekeken, het is wel echt een dure vakantie. Kun jij daar iets meer over kwijt Dennie?

wat een fijn verhaal Dennie, dat moet wel de ultieme droom zijn. Hij staat hier ook ontzettend hoog op het lijstje. Hebben al een beetje gekeken, het is wel echt een dure vakantie. Kun jij daar iets meer over kwijt Dennie?

Bedankt mannen.

En ja dat klopt. Het is de duurste vakantie die wij ooit hebben gehad. Ik zou er toch wat geld voor weg leggen. Het is het echt waard. Wij hebben hele fijne herinneringen gemaakt deze vakantie.

Ondertussen hebben wij een kleintje gekregen dus de komende jaren zullen wij niet meer gaan. Maar zodra ze wat ouder is nemen we haar zeker mee.
(Iedereen wilt tenslotte toch weten waar de kerstman woont?) :kerst:

Whahah neeeeee echt niet! Dan ben je een echte baas haha! Jij? :D

Nee, Hahahaha, ik heb een oud klasgenoot, die woont 20km buiten Stockholm. En als je aan Zweden denkt, zo woont hij ook. Zo'n houten huis, tussen de naaldbomen, af en toe komt er even een eland koekeloeren in zijn tuin, en om te knabbelen aan de struiken. Zou misschien wel een heel klein stukje willen proberen ooit.

Volgens mij is het een beetje hetzelfde idee als een "duizend jarig ei"

20200929_144630.jpg

Laatst bewerkt:
Onlangs met de mist even gestopt om een foto te maken. Blijft toch altijd wel iets van sfeer hebben, alleen niet op 31 dec:bonk:

20200922_095738.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan