Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We kennen het allemaal wel, richting het einde van het jaar hebben we inmiddels meerdere bestellingen lopen. Maar hoe hou jij voor je zelf duidelijk wat je waar hebt besteld. Print je de bestelbonnen direct uit of maak je een aparte map aan waar je het allemaal in bewaard?
 
Bestellingen netjes in een excel met alle benodigde informatie erbij. Bestelbonnen in een aparte map.
 
Bestelbonnen/mails in een aparte map in de mail.
Alle producten die ik heb in een overzicht in Excel, per rit een andere kleur, zodat je precies kan zien wat waar gehaald wordt en hoeveel het is.
 
Totaallijst van alles in Excel. De bestellingen zelf in speciale mappen in de mail en vlak voor de ophaal dagen fysiek printen en ook in aparte mapjes.
 
Hou in Excel bij ik allemaal besteld heb. Daarnaast print ik de bestelbonnen uit en die hou ik op volgorde van afhalen.
 
Dit is hoe ik het bijhoud in Excel. Het ziet er wel een beetje triest uit dit jaar :p

Screenshot_20230906_183010_Sheets.jpg


De afhaalbonnen haal ik een paar dagen voor het ophalen uit mijn inbox.
 
Beetje het zelfde als iedereen hier ;-).
Alles overzichtelijk in exceloverzicht, per afhaal locatie bij elkaar. Route met tijden staan al vast. Daarnaast aantal, naam, aantal schoten en NEM inzichtelijk. Order in map in inbox, printen we 27e wel uit!

Doe al jaren zo dus wel is grappig om jaar/jaren terug te kijken wat ik toen had.
 
Heb ook wel jaren gehad dat ik misschien wel 8 winkels af ging, alles mooi in een Excel verwerkt ja.
Probeer tegenwoordig toch wat meer gecentreerd te bestellen, beter voor het overzicht van de uitgaven vooral ook. Ben er nog weleens achter gekomen dat ik toch ergens nog een bestelling van een aanbieding had geplaatst die er eigenlijk niet meer tussen paste qua planning. Wat een geregel dan hehe en het slaat nergens op.

Nu lekker overzichtelijk, 3-4 orderbonnen en gaan, veel makkelijker in te plannen ook.
 
Als boekhouder (of officieel data entry medewerker) houd ik natuurlijk altijd/alles netjes bij.

Sowieso alles verwerk ik altijd in Excel en scan ik direct thuis in zodat ik een digitale kopie heb.
De documenten die ik moet bewaren/meenemen ligt dan standaard allemaal bij elkaar op 1 plek.

Vroeger verwerkte ik alle prijslijsten van folders ook nog in Excel, maar gezien die er steeds minder zijn ben ik daar mee gestopt. Al was het best wel een leuke klus.

Ook maak ik van alles foto's (als fotograaf doe ik dat sowieso al xD)
 
Ik geef de mailtjes van mijn orders een sterretje zodat ik ze makkelijk terug vind. Print ze vaak pas de avond voor het afhalen uit en leg ze op volgorde van tijd.
 
Ik geef de mailtjes van mijn orders een sterretje zodat ik ze makkelijk terug vind. Print ze vaak pas de avond voor het afhalen uit en leg ze op volgorde van tijd.

Ja bij mij ook, pas de laatste dag alles uitprinten. Komt vaak tot op het laatste moment nog wel eens wat bij.
 
10 bestellingen op verschillende locaties doe ik niet meer, ik beperk het tot max 4 en dat bevalt me erg goed.
 
Makkie dit jaar. Geen zin om halve land door te reizen dus meeste komt uit de buurt bij een wolff dealer vandaan. Misschien zelf we alles….
 
Normaliter draai ik de pakbonnen op volgorde van afhaaltijd uit, doe ze in een map en dan ging ik langs de winkels om op te halen. Aangezien ik nu veel minder koop dan voorheen is t nu veel meer overzichtelijk en heb ik maar 2 a 3 bonnetjes. Prima bij te houden
 
Screenshot en in een apart album, niks meer niks minder.
Staat op datum van bestelling en samengevoegd per winkel.

Handig en snel.
 
Excelsheetjes maken is sowieso leuk, dus die paar vuurwerkartikelen ook maar in Excel gezet. De lijstjes van vorige jaren staan er ook in, dus je kunt zo makkelijk kijken wat de collecties door de jaren heen zijn geweest.
 
heb mapje in m'n mailbox, en dan ist maar weer uitprinten 27e. Duimen dat m'n printer het nog doet, wordt vrijwel enkel nog voor vw orders gebruikt.
 
Excel is mijn beste vriend. Ben jaren geleden begonnen met het bijhouden van mijn bestellingen in Excel (5.0 destijds), en breidt dat bestand nu ieder jaar uit. Is uitgegroeid tot een mooi naslagwerk.
Naast mijn collectielijst staan hier ook de notities in van producten die ik op filmpjes/demo's heb gezien (aantal shots, effecten, kruitgewicht) en de collecties/merken die door de verschillende (freak)winkels worden gevoerd. Daar zet ik de maand/week/Black Friday deals dan achter. Niet alleen handig als referentiekader bij het bestellen, maar het geeft ook extra lading aan het seizoen. Wachten, zoeken, afwegen, kiezen. Heerlijk om op die manier je lijstje te zien groeien en werkelijkheid zien worden.

Bonnen worden, zodra ik besteld heb, direct uitgeprint en op volgorde van afhaaldatum/tijd gelegd. En verwerkt in Excel natuurlijk en op datum/tijd gesorteerd, zodat ik ook zicht hou op de route en eventuele mogelijkheden en onmogelijkheden (dat laatste loop ik nu tegenaan, te strak gepland)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan