Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adnoctum

VWC lid
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen zijn bestellingen op orde houd, aangezien sommige hier waarschijnlijk een heel boekwerk afhaalbonnen hebben aan het eind van het jaar?:confused:

Het laatste wat je natuurlijk wilt is het vergeten of kwijt zijn van een bestelling :cry:

Printen jullie deze na je bestelling gelijk uit? Of print je niets uit?
Maken jullie een aparte map aan op je pc/telefoon waar de orders in worden bewaard?

Zelf maak ik een kleur categorie aan in mijn outlook email waar ik alles in bewaar, om het vervolgens in december allemaal uit te printen.

Leuk topic! Ik heb van de afgelopen jaren en aankomende jaarwisseling een apart mapje in mijn mailbox. Daarnaast een excel met alle artikelen, en ik print ze meteen uit en heb een fysiek mapje.

idem hier, aparte map in de mailbox waar de losse bonnen staan en tevens bijgehouden in excel hoeveel bonnen ik moet hebben straks.

Ik voeg iedere bestelling die ik doe meteen toe aan een excel lijst. tzt print ik alle bonnen uit en controleer ik het a.d.h.v. de lijst. Dubbel check door de mailbox door te zoeken op alle winkelnamen en vaak ook nog inloggen bij de webshops of dat ook overeenkomt. :bonk:
Niet dat ik echt denk dat ik een order zou kunnen vergeten maar ja je weet maar nooit

Ik ben nog steeds iemand die het uitprint en meeneemt naar de winkel! De avond voor de verkoopdagen leg ik alles op volgorde gestift met tijd, plaats en hoelang het rijden is! Ik bewaar ook alle bonnen zodat ik jaren later nog eens terug kan kijken wat ik toen besteld had en waar ik geweest ben!

Hier ook een aparte map in de mailbox, een excel bestandje waarin ik alle bestellingen bij houdt en nog een extra lijstje waarin ik alle artikelen bij houdt. Einde van het jaar check ik dat allemaal met elkaar en print ik alle bonnen uit. Lekker op papier, en inderdaad naderhand bewaren zodat ik het jaren later weer terug kan kijken.

Hier ook een Excel document met per winkel een tabel met alle betaalde bedragen die automatisch opgeteld worden. Dit jaar ook gelijk YouTube linkjes erbij gezet zodat ik snel even kan kijken wanneer ik bv. twijfel of een nieuwe aankoop te veel hetzelfde is met wat ik al heb.

Ik bestel en de binnengekomen orders, gaan in een speciale map in mijn e-mail account. Midden december alles printen en de orders per winkel samenvoegen in een insteek mapje.

Aparte map in de mailbox, dag vantevoren print ik de afhaalbonnen uit en leg ik op tijdsvolgorde klaar, zonodig meerdere bonnen aan mekaar geniet. Soms moet ik even weer kijken waar ik welke afhaaltijd nog maar had, vooral als er nwe order bij nwe winkel bij komt. Aardige puzzel. Dit jaar ook weer hele dag bezig en wrs 2e dag ook nog paar plekken

Moet bekennen dat m'n orders nog ongeorganiseerd in m'n inbox staan. Wel een lijst op zowel de mobiel als de pc. Winkels, orders, afhaaltijden. Ga binnenkort de boel ordenen, de tijd vliegt. Eind van het jaar per winkel de bonnen bundelen en alles dubbel of drie maal printen voor het geval dat.

Ben blij dat ik niet de enige gek ben! Aparte map in de mailbox, Excel & route lijst wordt door het jaar heen gevuld.

Handig om te weten wat de schade is en makkelijk afspiegelen tegen voorgaande jaren.

Leuk topic inderdaad, leuk om te zien hoe anderen ermee omgaan. Zelf heb ik geen aparte map in de mailbox maar screenshot ik alle bestellingen in ''de vuurwerkmap'' op de computer. Alle bestellingen staan zo genoteerd en worden direct verwerkt in mijn Excellijst (lijsten per importeur, per winkel en ook per project). Aan het einde van de rit alle tabjes in Excel afgaan in de mail, printen en per dag ordenen. Ook een pen mee om zo alles af te kunnen vinken met controleren :D

Ik blijf ze ook altijd printen, dat hoort er gewoon bij! De orders zitten nu in een map, en na het afhalen gaan ze in een map met alle orders van de afgelopen jaren. Ook in de mailbox staan ze in een map en natuurlijk screenshots. En als laatste vele lijstjes in excel. Mijn VW lijst met alle producten, totale lijst met producten van mijn maten erbij en een schietlijst met de tijden erbij. Atijd leuk een beetje puzzelen.

Leuk topic! Ik heb van de afgelopen jaren en aankomende jaarwisseling een apart mapje in mijn mailbox. Daarnaast een excel met alle artikelen, en ik print ze meteen uit en heb een fysiek mapje.

Zo doe ik dat ook inderdaad. Of ik nou veel of weinig bestel ik ben een control (vuurwerk)freak.

Nice topic inderdaad! Ik heb alles op een map op de computer staan, en apart in een mailfolder. Daarnaast hou ik alles bij in Excel om de producten in een tijdslot te plaatsen. Wanneer het 27 december is loop ik alles nog een keer na, ook langs de website van de verkoper inderdaad. Gaat alles in een map met een Excel tabel van de tijden, locaties en reisduur voorop. Elke ophaal locatie een apart tabblad zodat het makkelijk te vinden is allemaal.

Leuk om te lezen hoe jullie dit zelf allemaal bijhouden, ik liep er zelf namelijk ook wel eens tegenaan dat er totaal geen orde in zat.
Hierdoor heb ik er zelf ook maar wat structuur in gebracht zodat ik eind van het jaar niets vergeet af te halen.

Leuk Topic! Ik voeg de orders toe aan de favorieten in mijn mail en print ze pas de avond voor de afhaaldagen uit en dan leg ik ze op volgorde van tijd.

Normaliter heb ik een stuk of 6 bestellingen staan, dit jaar tot nu toe nog maar 2.
Dat zullen er waarschijnlijk 4 worden, ik ben er mee gestopt om kilometers te rijden en van sochtends vroeg tot savonds laat op pad te zijn. Ik bestel nu meer bij 2 dealers. en dat is Valk vuurwerk en Piroshop Arentz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan